Kako se je z umetniškim navdihom poskrbelo, da čebele ne bodo žejne

27. 6. 2022
Deli
Kako se je z umetniškim navdihom poskrbelo, da čebele ne bodo žejne (foto: Pernod Ricard)
Pernod Ricard

Pernod Ricard Slovenija je danes v prostorih Čebelarske zveze Slovenije na Brdu pri Lukovici izvedel dan družbene odgovornosti Responsib’ALL Day. Zaposleni v Pernod Ricard Slovenija so s pomočjo Čebeleraske zveze Slovenije (ČZS) izdelali umetniške vodne napajalnike za čebele, ki sodijo k tradicionalno posebnim in lepim panjskim končnicam, značilnim za naš prostor.

Voda je surovina, ki jo pri proizvodnji pijač porabimo največ, hkrati pa se v podjetju zavedamo, da je voda ključna za preživetje planeta. Visoko v tej verigi so tudi čebele, ki za svoj razvoj potrebujejo neoporečno vodo,” je odločitev o tematiki letošnjega dneva družbene odgovornosti povedala Urša Draginc, vodja organizacije Resposib’ALL Day v družbi Pernod Ricard Slovenija.

Pernod Ricard

Neoporečna voda je namreč eden ključnih dejavnikov za razvoj čebelje družine. Potrebujejo jo za mehčanje kristaliziranega medu in za pripravo hrane, v hudi poletni vročini pa z njo hladijo notranjost panjev. Eno prvih čebelarskih opravil je tako postavitev napajalnikov za vodo

Ker so poslikane panjske končnice značilne za slovenski prostor in s tem čebelnjaki nekaj posebnega, k temu videzu sodijo tudi umetniško obarvani vodni napajalniki za čebele. Zato so se v Pernod Ricard Slovenija odločili, da bodo zaposleni umetniško porisali 10 napajalnikov za vodo, ki jih bodo podarili Čebelarski zvezi Slovenije

Panjske končnice so zagotovo ena od posebnosti in edinstvenosti slovenskega čebelarstva ter slovenske umetnosti in kulture. S svojim izgledom bogatijo podobo slovenskih čebelnjakov in pripovedujejo zgodbo tako iz preteklosti kot iz sedanjega časa. K lepi podobi čebelnjaka in njegove okolice bodo zagotovo pripomogli tudi umetniško izdelani vodni napajalniki za čebele, ki bodo še dodatno popestrili izgled čebelnjaka,” je o projektu povedal Simon Golob, svetovalec za tehnologijo čebelarjenja v Čebelarski zvezi Slovenije

Pernod Ricard

V ČZS sicer opozarjajo, da se čebele in divji opraševalci v zadnjem času srečujejo s problemom izginjanja njihovih habitatov, izginjanja pestrosti in določenih medovitih rastlin, ki jim nudijo hrano. V določenih obdobjih pa se čebele in opraševalci zaradi vpliva vremena soočajo tudi z občutnim pomanjkanjem virov hrane.Ravno zaradi tega je nujno, da se o pomenu čebel in drugih opraševalcev ozavešča in da se jim z različnimi projekti tudi pomaga,” je poudaril Golob. 

V Pernod Ricard Slovenija k umetniškemu ustvarjanju vodnih napajalnikov za čebele tako spodbujajo tudi širšo javnost, ki lahko svoje izdelke podari lokalnim čebelarjem in s tem pripomore, da bodo čebele imele vedno svež dotok vode iz lepih napajalnikov, ki sodijo k tradicionalno posebnim panjem v slovenskem okolju. V ČZS pa dodajajo, da lahko prebivalstvo za čebele lahko samo največ naredi z ohranjanjem okolja in sajenjem medovitih rastlin. 

Pernod Ricard

Responsib’ALL Day je sicer pobuda, ki jo na isti dan v letu organizirajo vse podružince Pernod Ricard po svetu in sledi strategiji trajnostnega razvoja in družbene odgovornosti družbe Pernod Ricard. Strategija ima štiri temelje: varovanje okolja, spoštovanje ljudi, krožna proizvodnja in odgovorno gostovanje. Vsako leto tako v Pernod Ricardu izberejo eno globalno temo, ki jo podružnice prilagodijo svojemu okolju in se za izvedbo projekta povežejo z lokalnimi partnerji.

Več o podjetju Pernod Ricard

Pernod Ricard je drugi največji proizvajalec vina in žganih pijač na svetu. Med najbolj znanimi blagovnimi znamkami so Absolut, Chivas, Jameson, Ballantine’s, Havana Club in Beefeater. Podjetje je nastalo leta 1975, ko sta se združila Pernod in Ricard, in vse odtlej zasleduje vidike trajnostnega razvoja in organske rasti s priključevanjem drugih podjetij: Seagram (2001), Allied Domecq (2005) in Vin&Sprit (2008). Zaposlujejo 19.000 ljudi v 86 državah na vseh petih kontinentih, in so močno zavezani trajnostnemu razvoju in odgovorni porabi alkohola. V Sloveniji je podjetje prisotno od leta 1993, njihova strategija pa temelji na štirih ključnih vrednotah: podjetniškem duhu, medsebojnem zaupanju, močnemu občutku za etiko in spodbujanju konvivialnosti.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja