10 korakov, da se boste bolje počutili v svoji koži

Kako sprejeti svoje »pomanjkljivosti« in se počutiti udobno v svoji koži? Tukaj je 10 korakov. 

10 korakov, da se boste bolje počutili v svoji koži (foto: pexels) pexels
11. 6. 2021

V svoj videz sem prvič podvomila pri osmih letih. Te dvome so sprožili komentarji drugih otrok o tem, da je moja sestra dvojčica lepša od mene. V mladosti sem zaradi svojega videza doživljala zmerjanje in ustrahovanje – mislila sem, da sem grda. Tako kot mnogi drugi sem dolga leta verjela, da bi bilo vse lažje, le če bi izgledala lepše.

Pri osemnajstih letih sem odšla od doma na služenje vojaškega roka (ki je v Izraelu obvezno). Tam sem začela dobivati pozitivne odzive moških in začela sem se počutiti bolje o sebi. Vseeno pa je še mnogo let zatem obstajala velika vrzel med mojo samopodobo in tem, kako me vidijo drugi.

Danes, pri enainpetdesetih, sem se – čeprav še zdaleč ne izgledam popolno – končno sprijaznila s svojim videzom. 

Pri svojem delu srečujem številne ženske, nekatere tradicionalno lepe, druge prijetnega videza in šarma, ki menijo, da zaradi njihovega izgleda ni možnosti, da bi si jih kdo zaželel. Poznam tudi otroke in najstnike, ki mislijo, da je z njimi nekaj narobe in se sramujejo sami sebe, ker ne izgledajo kot manekeni in manekenke.

Sprejeti to, kako izgledamo, se v resnici nanaša na razvijanje samozavesti in ljubezni do sebe. Zato vam danes želim predstaviti deset korakov, ki lahko v vašem odnosu do telesa ustvarijo pomemben premik.

1. Iz svojih družabnih omrežji očistite vse, zaradi česar se počutite slabo o sebi ali svojem telesu

Vsakič, ko na družabnih omrežjih naletite na slike ali ideje, zaradi katerih se počutite slabo o svojem življenju ali o svojem izgledu, nehajte slediti tej osebi ali strani.

Lahko si mislite, da vas določena vsebina spodbuja k spremembam, vendar sprememb ne morete izvesti učinkovito, če začenjate iz mesta samoobsojanja, ljubosumja ali strahu. Torej, če se odločite nekomu slediti, se prepričajte, da vas njegova vsebina resnično navdihuje in vam pomaga, da se o sebi počutite bolje, ne slabše.

2.  Ne silite se v to, da bi oboževali del telesa, ki vam ni všeč

Vem, da tukaj morda kršim mit, vendar vam ni treba oboževati vsak del sebe, da bi se imeli radi. 

Če se poskušate prisiliti v to, da bi imeli radi del telesa, ki vas moti, lahko naredite več škode kot koristi, saj boste za to porabili veliko energije in, če vam ne uspe, se boste še dodatno obsojali.

Če vam ni všeč izgled določenega dela telesa, se lahko še vedno osredotočite na njegove dobre lastnosti, kot so njegova moč, funkcija ali užitek, ki vam ga lahko prinese.

Na primer prsi, ki jih ocenite kot premajhne, lahko proizvedejo mleko, potrebno za vašega otroka. In noge, ki se vam zdijo prevelike, vam omogočajo pohodništvo in uživanje v naravi.

3. Pomislite na ljudi, ki jih cenite in imate radi – in nimajo popolnega videza

Vem, da je težko opustiti prepričanje, da je privlačnost ključ do sreče. Zato ne pričakujem, da bosta ta in naslednji korak korenito spremenila vašo samopodobo. Kljub temu pa se mi zdi pomembno, da ju občasno uporabimo, da nas postavita na realna tla.

Začnite tako, da ustvarite seznam najmanj petih ljudi, ki jih imate radi, jih cenite ali se po njih zgledujete – ki nimajo popolnega videza, a se vam vseeno zdijo lepi, očarljivi ali privlačni.

Zdaj pomislite, kaj vas privlači na teh ljudeh.

Stavim, da vam je pri njih najbolj všeč njihova vsebina, osebnost – kar pri sebi pogosto pozabimo upoštevati, ko smo tako preokupirani s svojimi pomanjkljivostmi.

4. Pomislite na ljudi, ki niso videti popolno in so v srečnih odnosih

Če vztrajate, da bi vas vredna oseba želela »le, če bi...« (imeli večje prsi, svetle lase ali tri kilograme manj), pomislite na ljudi, ki jih poznate in so srečni v odnosih z ljudmi – kljub temu, da nimajo »popolnega videza«.

Ustvarite seznam najmanj petih oseb, da vas opomni, da je zunaj nekdo, ki mu boste všeč prav takšni, kot ste.

Ko spoznate, da vam ni treba izgledati popolno, da bi bili ljubljeni, lahko začnete sprejemati sami sebe in prenehate zapravljati energijo za obsesijo z vašim videzom.

5. Svoje telo hranite s stvarmi, ki so zanj koristne in s stvarmi, ki vas zadovoljujejo

Na poti do sprejemanja sebe in svojega telesa ljudje pogosto predlagajo, da svoje telo hranimo samo z zdravo hrano.

Čeprav se v veliki meri strinjam s tem, pa obstaja en problem – hitro lahko postanemo obsesivni z zdravo prehrano in se zasovražimo vsakič, ko pojemo nekaj nezdravega.

Če si občasno in v zmernih količinah dovolimo uživati hrano, po kateri hrepenimo (tudi, če ni najbolj zdrava), lahko to v kombinaciji z zdravo prehrano poda boljše in dolgotrajnejše rezultate, v nas ohranja ravnovesje in preprečuje potrebo po prenajedanju.

6.  Ne silite se v vaje z ogledalom

Drugo pogosto priporočilo, ki pa ne ustreza vsakomur (vključno z mano), so vaje pred ogledalom. To pomeni, da se postavite pred ogledalo in svojemu telesu namenite pozitivne komplimente.

Če obstajajo deli telesa, ki vam niso všeč in vas potre vsakič, ko jih zagledate v ogledalu, lahko spremenite svojo taktiko. Namesto da bi si jih podrobno ogledovali iz vseh mogočih zornih kotov, zatemnite luči in opazujte svoj odsev v nežni svetlobi. Tako vas ne bodo zmotile najmanjše pomanjkljivosti (ki jih tako ali tako opazite le vi) in boste lahko uživali v svoji podobi.

7. Ohranjajte močno in zdravo telo

Ljubezen do sebe ne izhaja samo iz tega, da nam je všeč, kako izgledamo, ampak tudi iz tega, da se počutimo zdravi in močni ter lahko uživamo v sposobnostih svojega telesa.

Sama sem ponosna na svoje telo, ki je močnejše kot kdajkoli prej. Zaradi epidemije sem morala zapustiti telovadnico, kar me je pripeljalo do tega, da sem se doma začela ukvarjati z jogo, teči v naravi in pred nekaj dnevi uspešno pretekla svojih prvih 10 kilometrov.

Če želite ohraniti močno in zdravo telo, telesno aktivnost vključite v svoj vsakdan. To je lahko telovadba, ples, tek, hoja ali pohodništvo v naravi. 

8.  Ustavite negativni samogovor

Stavki kot so »noben normalen človek si ne bi želel nekoga s takšnimi boki, kot jih imam jaz« niso samo neresnični, temveč tudi izjemno žaljivi do samega sebe.

Če ste zaključili četrti korak (pri tem ste ugotovili, da so ljudje, ki ne izgledajo popolno, prav tako v srečnih odnosih), ste verjetno spoznali, da se večina ljudi ne izbira partnerjev samo glede na zunanji videz, ampak igra pri tem veliko vlogo tudi njihova vsebina.

S sabo se pogovarjajte kot z nekom, ki ga imate radi – kot bi govorili s prijateljem. Ni vam treba reči, da je del, ki vam ni všeč privlačen. A če ga prenehate obsojati, se bodo vaši občutki glede tega morda začeli spreminjati.

9. Postavite meje ljudem, zaradi katerih se počutite slabo o sebi

Pomembno je, da čas preživite z ljudmi, ki vas sprejemajo takšne, kot ste. 

Če ste v razmerju z nekom, ki nenehno kritizira vaš videz, tega ne dopuščajte in opravičujte. Morda si rečete, da so samo iskreni; vendar vam ni treba biti popolni, da bi vas nekdo ljubil. Nihče, ki vas ima resnično rad, vas ne bi obsojal zaradi vašega videza ali vas zmerjal z njim!

10.  Poskusite z meditacijo

Na koncu, ne glede na to, ali govorimo o sreči, ljubezni do sebe ali sprejemanju svojega telesa, priporočam vadbo meditacije – natančneje vadbo sposobnosti biti prisoten v trenutku.

Šele ko smo prisotni tukaj in zdaj, lahko jasno vidimo resničnost, ki je pred nami, namesto izkrivljene resničnosti, ki jo ustvarjajo naše misli. Začutimo, kdo v resnici smo – ne le telo, temveč srce in duša. 

vir: Sharon Shahaf, tinybuddha.com