"Stanje, kot je biti influencer, dolgoročno ne more obstati, ker je v nasprotju s fizikalnimi zakoni. Obstajalo bo dokler ne bo prišlo do energetske krize, ki se nam sedaj že obeta," pravi Aleš Ernst, učitelj in avtor AEQ metode.
Vprašanje v Sensa podkastu:
"Kako vidiš sedaj popularen novodoben poklic “influencer”? Ta potreba, da si viden, da si popoln, čeprav realnost influencerjev je verjetno precej bolj tragična, kot se zdi na ven. Vsaka iluzija enkrat pade. AEQ, če se ne motim, uči, da iz vsake iluzije pride depresija. Se bodo tudi te Instagram iluzije enkrat sesule?"
Aleš Ernst odgovarja:
"Lahko vidite, koliko je samomorov. Ni dolgo tega, ko je bilo kar nekaj primerov, ko so influencerji zaključili življenje, kar niso več zmogli zdržati. Iluzija je nenaravno stanje. Je stanje, v katerem prikrivamo resnico in je nočemo sprejeti takšne, kot je.
Če resnico potvarjamo ali jo spreminjamo, zato porabljamo energijo. Stanje iluzije je veliko bolj energetsko potratno in zahtevno, kot stanje resnice. Resnica je resnica in ne potrebuje nobene energije za to, ker je dejstvo. Vse ostalo je izkrivljanje resnice in za to potrebuje vedno več energije. Dlje kot greš v to, več energije potrebuješ.
V določenem trenutku pride do izgorelosti, do tega, da sistem več ne more zagotavlajti toliko energije. Pride do sesutja iluzije in padeš v depresijo. Depresija je stanje, kjer zmanjšaš porabo energije. Lahko pride tudi do tako zmanjšane življenjske energije, da življenje ugasne.
Influencer je produkt sodobnega časa, kjer je iluzij vedno več. Večja kot je iluzija, več energije rabiš za to iluzijo in večja je potrošnja. Večja je potrošnja, več je zaslužka.
Vprašajte se, koliko energije se porabi za Instagram in koliko dobička se ustvari skozi Instagram? Bolj kot neka stvar forsira iluzijo, navidezno življenje, bolj se poveča poraba energije.
Ljudje razmišljajo, koliko bodo prihranili z električnim avtom, koliko bodo zmanjšali emisije CO2, nihče pa se ne vpraša, koliko energije se porabi za to, da dobim ogromno količino oglasov, ko srfam po internetu? Ena raziskava je ugotovila, da na skoraj 60% oglasov, ki se prikazujejo na Googlu, nihče nikoli ne klikne. Ampak vsak oglas zahteva določeno količino električne energije, da to računalnik izračuna, da grafična kartica pošlje na ekran, da ekran sveti... vi pa tega ne vidite. Koliko energije gre za reklame na televiziji, vi pa imate nov sistem, ko lahko gledaš za nazaj in jih samo preskočite? En kup denarja, energije in kreativnosti se uporablja neučinkovito. Z energijo razmetavamo.
Tako stanje, kot je biti influencer, dolgoročno torej ne more obstati, ker je v nasprotju s fizikalnimi zakoni. Obstajalo bo dokler ne bo prišlo do energetske krize, ki se nam sedaj že obeta. Dražji kot bo bencin, dražja kot bo elektrika, dražji kot bo plin, manj bo ljudi brigalo, kaj nek influencer napiše ali objavi. Potem bodo ostali brez pozornosti, prihodkov in bo treba pogruntati nekaj drugega.
To so stvari, ki funkcionirajo samo, če smo v obilju. Problem obilja pa je, da tako, kot je bilo sedem let debelih krav, pride sedem let suhih krav..."
Iz podkasta z Alešem Ernstom, 2. del:
Pogovor na 1:32:30:
Preberite si še: Aleš Ernst: "Oče bi moral s svojim vedenjem omogočiti ženski, da ima dovolj sproščeno nosečnost"