”Opuščam jezo, opuščam žalost, opuščam bolečino.” (Zapis Tanje Skaza)

Preberite kolumno, ki jo je napisala Tanja Skaza, motivatorka, znana kot prenašalka izkušenj in znanj.

”Opuščam jezo, opuščam žalost, opuščam bolečino.” (Zapis Tanje Skaza) (foto: shutterstock) shutterstock
19. 4. 2021

Pred kratkim je do mene prišel udeleženec enega od mojih tečajev, ki se je po sporu s prijateljem odločil, da se mu opraviči, in potem pričakoval, da bo enako storil tudi prijatelj. A se to ni zgodilo. Prijatelj namreč meni, da se nima za kaj opravičiti, udeleženec mojega tečaja pa ne zna sprejeti tega, da opravičila nikoli ne bo dobil, čeprav je prepričan, da si ga zasluži.

Prepričana sem, da vsak od časa do časa naleti na situacijo, ki jih ne gre spremeniti. To je lahko spor s prijateljem, ki se nam ne bo opravičil, bolezen bližnjega, ki je ne moremo ozdraviti, ali pa zahteven šef, ki bo vedno našel napake pri našem delu.

Da pa bi bili situacijo, ki je ne gre spremeniti, pripravljeni sprejeti, je dobro, da se zavedamo, da to ne pomeni, da smo s sprejemanjem obupali ali postali pasivni. To pomeni samo, da smo s čustvi, ki jih v nas vzbuja situacija, nad katero nimamo nadzora, pripravljeni obračunati in iti naprej – na primer tako, da bomo ostali v dobrih odnosih s prijateljem, čeprav se nam ne bo opravičil.

Tako kot ni možno vplivati na situacijo, tako ne bomo mogli vplivati niti na čustva, ki jih bo ta situacija povzročila. Vprašanje je le, kako hitro se bomo z njimi spopadli, jih sprejeli in jih rešili.

Situacija, ki je ne moremo spremeniti, nas bo razjezila ali razžalostila, pogosto pa lahko v nas rodi tudi zamero in željo po maščevanju.

S čustvi je zato dobro obračunati čim hitreje. In to tako, da jih najprej sprejmemo in se zavemo, da imamo do njih pravico, potem pa tako, da spoznamo, da se je s situacijo nujno pomiriti in iti naprej.

Priporočam vam, da vzamete list papirja, razmislite o svojih čustvih, ki jih v vas zbudi situacija, ki je ne gre spremeniti, in vse po vrsti zapišete.

Če je to situacija, v kakršni se je znašel udeleženec mojega tečaja, potem razmislite o tem, kako se počutite, ker niste dobili prijateljevega opravičila. Če bodo to jeza, žalost, bolečina, potem zapišite vse to in zraven dopišite, da ta čustva opuščate. Napišite torej: ”Opuščam jezo, opuščam žalost, opuščam bolečino.”

Ko končate, bi bilo najbolje, da list s čustvi, ki jih opuščate, zažgete, če ne gre, pa ga raztrgajte na majhne koščke, potopite v vodo, jo mešajte in zraven govorite: ”Opuščam vse, kar ni za moje najvišje dobro.” To ponovite tolikokrat, kolikokrat čutite, da morate ponoviti.

Ko boste končali, se boste počutili, kot da ste odložili 30-kilogramski tovor. Predlagam, da to delate vsaj enkrat na mesec oziroma takrat, ko menite, da potrebujete. Prav čutili boste osvobajanje, do katerega pa vam lahko pomagam priti tudi ob drugih preprekah, s katerimi se soočate na poti do sr(e)čnega in uspešnega življenja.

Več o tem in vseh drugih vsebinah si lahko preberete na moji spletni strani www.tanjaskaza.si.

Preberite še: