Kako uspešno bo hujšanje, je odvisno od tega, kako hujšanje poteka

Če boste hujšali z dieto, ob kateri boste nenehno čutili lakoto, potem boste potrebovali veliko volje, saj boste zaradi pomanjkanja nenehno pod stresom.

Kako uspešno bo hujšanje, je odvisno od tega, kako hujšanje poteka (foto: Shutterstock) Shutterstock
8. 1. 2015

Hujšanje mora biti preprosto, že sam proces hujšanja vam mora dati več energije, kot ste jo imeli prej, tudi vaše počutje se mora izboljšati že v času hujšanja.

Če boste nesrečni, dokler ne boste dosegli želene teže, potem tudi če jo slučajno boste dosegli, ta teža ne bo ostala takšna, saj bo za vas ohranjanje teže še vedno nenehni boj zaradi pomanjkanja.

Hrana kot rutina

Več kot 40 odstotkov ljudi uporablja hrano za to, da spremeni svoje čustveno stanje, kot dnevno rutino. Neprijetno počutje povzroča, da se začnemo prenajedati. Namesto da bi imeli dobre odnose, raje pojemo kos pice, namesto da bi se spopadli s težavo, pojemo čokolado.

Odnos do hrane gradimo že kot otroci

Mnogo staršev je krivih, da ljudje v otroštvu pridobijo napačne vzorce. Ko starši vidijo otroka, ki se slabo počuti, je jezen, žalosten ..., mu rečejo: »Se slabo počutiš? Izvoli, tu imaš košček čokolade, da se boš bolje počutil.«

Ker starši to velikokrat ponovijo, se vzpostavi vzorec, ki ga otroci nesejo tudi v odraslost. Zato bodo vedno, ko bodo depresivni, jezni, žalostni, avtomatsko sprožili naučeni vedenjski vzorec iz otroštva.

Zanimivo je tudi to, da bodo ljudje, ki imajo te vzorce zares močno zasidrane, celo sprožili občutke depresije v sebi zato, da bodo lahko pojedli kos čokolade. Ne samo da jedo čokolado, ko so depresivni, ampak tudi namensko postanejo depresivni, zato da si lahko privoščijo čokolado. V njih se sproža pogojni refleks, saj čokolado in depresijo povezujejo skupaj.

Prehranjevanje je naučeno vedenje, to je program, ki pa ga lahko zelo preprosto spremenimo. Ko spremenimo svoj program, to vpliva tudi na druge aspekte našega življenja.

Marko Preston