Nikoli ne kritizirajte jezni

Če ste vi tarča kritike, globoko dihajte, sprostite mišice in poskušajte čim manj govoriti. Prisluhnite in skušajte objektivno oceniti, ali katera od pripomb drži.

Bistvo učinkovite kritike (foto: Shutterstock) Shutterstock
23. 11. 2015

Kritiko vedno začnite z vprašanjem

In sicer v slogu: »Kako je, ste zadovoljni?«

Po takšnem vprašanju se bo druga stran počutila vključena v situacijo in kritike ne bo doživela kot zavračanje ali izključevanje. Strah pred zavračanjem je en od glavnih razlogov, da kritike ne sprejemamo oziroma se nanjo odzivamo z jezo.

Kritizirajte le, če ste v odnosu do druge osebe avtoriteta

Če ste enakovredni, lahko kritizirate le, če vas prosi za komentar na njeno oz. njegovo delo ali vedenje. Kritika bo v nasprotnem primeru neumestna, izzvala bo vznemirjenje in odpor.

Nikoli ne kritizirajte jezni

Ali z jeznim tonom, z jeznimi izrazi ali jeznimi gestami. Raziskava, ki so jo izvedli na Nizozemskem, je pokazala, da je kritiko veliko težje sprejeti od jezne osebe.

Najprimernejše čustvo, ki bi ga morali izraziti pri kritiziranju, tudi če ga morate zaigrati, je razočaranje.

Če druga stran zazna, da ste nad njo razočarani, bo pripravljena na spremembe, da bi vam ugodila. Vaš ton ne sme biti preblag ali preveč vesel, saj vas v tem primeru ne bodo vzeli dovolj resno.

Vprašajte se,

kako bi kritiko nekdo drug moral prenesti vam. Ne uporabljajte besed 'motiš se', ker bi s tem lahko sprožili plaz očitkov.

Ozren Podnar, foto: Shutterstock