Postavite se v tuje čevlje

21. 9. 2019
Postavite se v tuje čevlje (foto: Unsplash.com)
Unsplash.com

Vedno ko ste v komunikaciji z drugo osebo, pa naj bo to na zmenku, na razgovoru za službo, v prepiru ali prijateljskem druženju, bo komunikacija potekala veliko bolje, če se od časa do časa postavite v njihove čevlje in se vprašate: Kaj se s to osebo zdaj dogaja? Kaj je tej osebi pomembno? Kaj želi ta oseba od te komunikacije? Kaj morda čuti?

Vsi vidijo svet skozi svoje oči in vse, kar ta oseba počne, ima neki smisel iz njenega pogleda na svet, tudi če se nam zdi nekaj popolnoma nesmiselno. Vsi ljudje imajo svoj zemljevid sveta, kar v osnovi pomeni, da vsi ljudje vidijo svet po svoje.

Zemljevid nikoli ni pokrajina, ki jo opisuje. Svet je vedno bogatejši kot predstave, ki jih imamo o njem. Filtri, ki jih nadenemo svojim zaznavam, določajo, v kakšnem svetu živimo in v kakšnem svetu živijo drugi, glede na njihov zemljevid sveta. Če hodijo po gozdu slikar, botanik in gozdar, bo vsak izmed njih svet dojemal popolnoma drugače, ker ga zaznavajo drugače glede na svoj notranji zemljevid sveta.

Če bomo z ljudmi komunicirali s predpostavko, da je njihov zemljevid sveta nekoliko drugačen, se nam bo pogosto uspelo izogniti marsikateremu nesporazumu. Empatija je več kot samo zaznavanje, v kakšnem čustvenem stanju je druga oseba, gre predvsem za razumevanje, kakšen je notranji zemljevid te osebe, predvsem pa samo zavedanje tega, da je drugačen.

Marko Preston

Poglejte si še: 

Ko je pot z avtobusom v Ljubljani dražja od parkirnine za avto