Če želite biti srečni brez odvečnih skrbi, si spodaj preberite osem korakov, s katerimi boste zakorakali v minimalizem.
- Naredite seznam prednostnih ciljev Katerih štiri ali pet stvari je za vas najbolj pomembnih v življenju? Kaj vas najbolj izpolnjuje? Ta prvi korak je zelo pomemben, zato ga nikar ne preskočite. Ko boste poenostavili življenje in se znebili vsega odvečnega, boste ustvarili prostor in čas za tiste stvari, ki vas v resnici veselijo. Določite, katere sploh so te stvari.
- O svojih obveznostih dvakrat premislite! Na papir napišite vse svoje obveznosti: od službenih do gospodinjskih, od lastnih konjičkov do zunajšolskih dejavnosti svojih otrok. Premislite o tem, katere od navedenih dejavnosti vaše življenje zares bogatijo in ga delajo boljšega. Obveznosti, ki niso skladne z vašim seznamom prednostnih ciljev, prečrtajte. Če se vam to zdi pretežko, najprej prečrtajte vsaj eno od teh obveznosti. Tako pridobljeni čas zapolnite z nečim, kar vas osrečuje.
- Naučite se reči ne! Ta veščina je ključna za ljudi, ki bi svoje življenje radi poenostavili. Če ne boste znali reči besedice ne, boste imeli vedno preveč na ramenih.
- Nehajte kupovati stvari, ki jih ne potrebujete! Obstaja velika verjetnost, da že imate vse, kar potrebujete, če ne celo več. Preden se odpravite na še en izlet v trgovski center, premislite, ali vam ne bi kljub vsemu bolj prijal sprehod v naravi. Nakupovanje vam bo morda prineslo trenutno zadovoljstvo, ki pa vas ne bo osrečilo za dolgo časa. Z veliko bolj dolgotrajno srečo nas napolnijo nova znanja in nove izkušnje.
- Znebite se odvečnih stvari! Začnite pri enem predalu, polici ali kotičku sobe. Vse stvari zložite na kup. S tega kupa vzemite samo stvari, ki so za vas pomembne in jih potrebujete, stvari, ki jih redno uporabljate. Preostalo vrzite stran, prodajte, podarite prijateljem ali v dobrodelne namene.
- Znebite se odvečnega pohištva! Zdaj ko ste odstranili odvečne stvari, razmislite, ali zares še vedno potrebujete vse to pohištvo. Manj kosov pohištva bo v sobi, bolje bo (seveda v razumnih mejah). Odstranite vse, kar lahko, ne da bi za to žrtvovali lastno udobje.
- Uredite delovno mizo. Miza, natrpana s stvarmi, lahko ovira vašo osredotočenost, vas dela neorganizirane in doprinese k stresu na delovnem mestu. Vse stvari umaknite z mize in jih dajte na kup. Preglejte vse papirje: če katerega zares potrebujete, ga dajte v arhiv, če ne, pa ga posredujte kolegici ali vrzite stran. Vse, česar zares ne potrebujete ves čas pri roki, pospravite v predale.
- Uredite e-pošto. Je vaš e-poštni nabiralnik prepoln odprte in neodprte pošte, stare nekaj tednov, če ne mesecev? Prazen e-poštni nabiralnik ima enako blagodejen učinek kot prazna delovna miza – pripomore k vaši organiziranosti in umirjenosti. Sporočila, ki jih ne potrebujete, izbrišite, tista, ki jih morate shraniti, pa arhivirajte. Preostala sporočila označite in jih pospravite v predalček ‘odgovoriti’. Vsakokrat ko pregledate prejeto pošto, jo takoj uredite po zgornjem predlogu.