Samopodoba je odraz naše samozavesti

Bolj kot sovražite svoje telo, težje boste shujšali. Naša samopodoba je odraz naše samozavesti, slabšo kot imamo samozavest, slabše se počutimo, zato se tudi težje upremo različnim skušnjavam.

3. 12. 2015

Večina od vas, ki to berete, želi shujšati, vendar boste lahko shujšali samo, če boste srečni.

Kako uspešno bo hujšanje, je zelo odvisno od tega, kako hujšanje poteka. Če boste hujšali z dieto, ob kateri boste nenehno čutili lakoto, potem boste potrebovali veliko volje, saj boste zaradi pomanjkanja nenehno pod stresom.

Hujšanje mora biti preprosto, že sam proces hujšanja vam mora dati več energije, kot ste jo imeli prej, tudi vaše počutje se mora izboljšati že v času hujšanja.

Če boste nesrečni, dokler ne boste dosegli želene teže, potem tudi če jo slučajno boste dosegli, ta teža ne bo ostala takšna, saj bo za vas ohranjanje teže še vedno nenehni boj zaradi pomanjkanja.

Hrana kot rutina

Več kot 40 odstotkov ljudi uporablja hrano za to, da spremeni svoje čustveno stanje, kot dnevno rutino. Neprijetno počutje povzroča, da se začnemo prenajedati. Namesto da bi imeli dobre odnose, raje pojemo kos pice, namesto da bi se spopadli s težavo, pojemo čokolado. Odnos do hrane gradimo že kot otroci.

Mnogo staršev je krivih, da ljudje v otroštvu pridobijo napačne vzorce. Ko starši vidijo otroka, ki se slabo počuti, je jezen, žalosten ..., mu rečejo: »Se slabo počutiš? Izvoli, tu imaš košček čokolade, da se boš bolje počutil.« Ker starši to velikokrat ponovijo, se vzpostavi vzorec, ki ga otroci nesejo tudi v odraslost.

Zato bodo vedno, ko bodo depresivni, jezni, žalostni, avtomatsko sprožili naučeni vedenjski vzorec iz otroštva. Zanimivo je tudi to, da bodo ljudje, ki imajo te vzorce zares močno zasidrane, celo sprožili občutke depresije v sebi zato, da bodo lahko pojedli kos čokolade.

Ne samo da jedo čokolado, ko so depresivni, ampak tudi namensko postanejo depresivni, zato da si lahko privoščijo čokolado. V njih se sproža pogojni refleks, saj čokolado in depresijo povezujejo skupaj.

Prehranjevanje je naučeno vedenje, to je program, ki pa ga lahko zelo preprosto spremenimo. Ko spremenimo svoj program, to vpliva tudi na druge aspekte našega življenja.

Tehnika: Nekdo, ki vas ima rad

1. Zaprite oči in pomislite na nekoga, ki vas ima resnično rad in vas spoštuje. Spomnite se, kako je ta oseba videti, in predstavljajte si, da stoji pred vami.

2. Zamislite si, da stopite ven iz svojega telesa v telo osebe, ki vas ima rada. Glejte skozi oči te osebe, slišite skozi ušesa te osebe in čutite ljubezen ter dobre občutke, ki jih ta oseba čuti, ko vas gleda. Zares opazite vse detajle, kaj so tiste stvari, ki jih ljubi in spoštuje na vas. Prepoznajte in sprejmite te neverjetne kakovosti, ki jih morda prej niste tako cenili.

3. Stopite nazaj v svoje telo in si vzemite nekaj trenutkov ter uživajte v teh novih prijetnih občutkih, v vedenju, da ste ljubljeni in spoštovani. Ta notranji občutek lahko v sebi zadržite ure in ure ter ponovno naredite to vajo, ko boste te občutke spet potrebovali. Večkrat ko boste to naredili, lažje boste te občutke čutili, dokler ne bo postalo popolnoma avtomatsko in preprosto ljubiti se in biti ljubljen.

Marko Preston