Uravnotežen um in ravnotežje telesa 2. del

Asane za ravnotežje vam bodo sprva delale preglavice, če se jim prej nikoli niste posvečali, a že po nekaj tednih boste opazili velik napredek. Pri izvajanju naslednjih predstavljenih položajev se skoncentrirajte na neko točko pred seboj in umirite um.

14. 4. 2010

4.Uthita hasta padangusthasana (dvig noge vstran)

Stojte s stopali skupaj in dvignite pokrčeno desno koleno na prsni koš. Z desnim kazalcem in sredincem se oklenite palca na desnem stopalu in iztegnite nogo predse. Tudi stojna noga je iztegnjena.

Desno nogo nato odprite vstran, ne da bi dvignili boke, in usmerite pogled v nasprotno stran. Pomembno pri tej vaji je, da držite iztegnjen hrbet in spodnjo nogo, dvignjena je lahko pokrčena.
Asana ni primerna za ljudi, ki trpijo za išiasom.

Položaj izboljšuje koncentracijo in koordinira mišično in živčno ravnotežje. Krepijo se tudi nožne mišice.

5. Sirshasana (stoja na glavi)

Usedite se na kolena, nagnite naprej, objemite komolce in tako določite razdaljo med rokami. Nato prepletite prste na dlaneh in jih glede na komolce potisnite naprej v trikotnik. Glavo položite na tla in v dlani, iztegnite noge, se sprehodite s stopali proti obrazu, in ko začutite, da vas vleče v preval, stisnite trebušne spodnje mišice in pokrčite kolena na prsni koš.

Nekaj sekund držite ravnotežje, nato pa počasi iztegnite noge navzgor v ravno linijo s telesom. Za začetek si pomagajte s steno, na katero se naslonite, če vas prekucne naprej. Ko vadite prosto brez opore, pokrčite noge in sprostite telo, če vas vrže naprej ali nazaj, da s stopali prestrežete padec.

Na začetku vadimo stojo na glavi po 30 sekund, nato dodajamo čas, dokler ne zdržimo 3–5 minut. Stoje na glavi naj ne vadijo ljudje z visokim krvnim pritiskom, poškodbami očes ali ušes, med glavobolom ali migreno, nosečnice …

Stoja na glavi je najpomembnejša asana v jogi, prebuja sahasraro – 7. čakro. Povečuje dotok krvi v glavo, obnavlja vse telo in um. Pomaga telesu pri čiščenju strupov in bakterij ter velja za vajo, ki pomlajuje. Razbremeni hrbet, preprečuje astmo, sladkorno bolezen, ureja nepravilnosti, povezane z žlezami, živci ter reprodukcijskim sistemom.

Nataša Zajc, Nataraja joga studio

Uravnotežen um in ravnotežje telesa 1. del