Od začetka tega nisem opazil, a po 13 letih prakticiranja sem spoznal, da sta joga in tajska masaža eno in isto.
Joga je zame proces odstranjevanja vseh zunanjih plasti zavednega življenja iz telesa, dokler ne ostane le osrednje bistvo – duhovni del.
Jogist ta proces dnevno izvaja sam, na blazini. To je počasen in mnogokrat pogumen proces razkrivanja. Vsako novo razkritje odkrije naslednji, globlji sloj, ki ga je treba odpreti. Včasih nam prostor med temi plastmi prinese več širine in užitek, včasih odpor in nelagodje, včasih pa zmedenost in pomanjkanje odgovorov.
Pri razkrivanju vsakega nivoja ima jogist svobodno izbiro. Lahko ostane, kjer je, lahko pa nadaljuje svojo pot globlje. Za jogista, ki išče resnico in svobodo, je to popotovanje, ki ga sprejmemo brez vprašanja, saj je na koncu poti vse. Vse, onkraj naših najlepših sanj.
Isti proces se perfektno zrcali v tajski masaži.
Vrst tajske masaže je toliko kot vrst joge. Učitelji tajske jih kar naprej naštevajo v celem kupu Facebook skupin. Meni se ne zdi smiselno naštevati različnih vrst tajske masaže, saj to običajno vodi v debate o tem, katera vrsta je boljša, katera pristnejša od preostalih. Brezplodne debate.
Tajska masaža je zame duhovno iskanje. Vsi moji učitelji na Tajskem so dnevno molili in meditirali. To niso bile le kratke molitve, ampak globoke, intenzivne molitve, ki so vzpostavile močno vez z duhovno energijo. Duhovna energija v praksi je to, kar prinese veličino tajskim mojstrom. Zahodnjakom, ki se krajši čas učijo pri teh mojstrih, ne uspe spoznati vpliva močne dnevne spiritualne vadbe na tajsko masažo. Ko se tako vrnejo domov in začno lastno prakso, se trudijo kopirati veličino svojega učitelja z uporabo kompleksne in težke tehnike. To je tako, kot če bi želel postati boljši jogist samo z vadbo čedalje zahtevnejših asan.
Tako kot joga je tudi tajska masaža proces odstranjevanja vseh plasti zavednega življenja iz telesa, dokler ne ostane le osrednje bistvo, duhovni del. Tako kot pri jogi se ta proces nanaša na izvajalca.
A kako izvajalec to doseže pri tajski masaži?
Odgovor je enostaven, kot je enostavno gledati v obraz terapevta s tajsko masažo vsakič, ko vam ponudi masažo. Odgovor se skriva v stranki. Če smo natančnejši, odgovor se skriva v poslušanju telesa stranke.
Bolečine, zategnjenosti, otrdelosti, odpori in odzivi, ki jih terapevt začuti v telesu stranke, niso prav nič drugačni od tistih, ki jih jogist občuti na svoji blazini med različnimi stopnjami svoje vsakodnevne prakse, in niso prav nič drugačne od tistih v terapevtovem lastnem telesu.
Težave, s katerimi ima tajski terapevt največ težav pri strankah, so težave, ki mu povzročajo največ preglavic v njegovem lastnem življenju.
Občutki, kot so težkost, utrujenosti, rahla slabost ali razdraženost, ki jih tajski terapevt občuti po masiranju, niso znak prejemanja strankine negativne energije. Za terapevta so zrcalna slika, ki mu pokaže njegove lastne težave, s katerimi se bo moral soočiti. Ko se bo popolnoma soočil s temi težavami, bodo občutki težkosti, utrujenosti in ostali občutki, ki jih doživlja po masažah, izginili.
Pri jogi učenca vodi učitelj. Pri tajski masaži terapevta vodi stranka.
Težko je razumeti, kako stranka pri tajski masaži igra isto vlogo kot učitelj joge pri jogi. A to vseeno drži. Stranka je terapevtov učitelj. Ko ima terapevt težavno stranko, je to priložnost, da se sooči in sprosti iste težave pri samem sebi.
Kot jogist na začetku težavne faze razkrivanja ima tudi terapevt tajske masaže svobodno izbiro prisluhniti težavni stranki ali pa jo ignorirati.
To je najverjetneje najpomembnejša podobnost med jogo in tajsko masažo. Na neki točki svojega potovanja bo joga od jogista zahtevala, da se zato, da bi lahko napredoval, osvobodi vsega. To je kritična točka. Tu joga preide iz fizične vadbe v spiritualno.
Enako se zgodi pri tajski masaži. V neki točki se bo moral terapevt osvoboditi vsega, da bo lahko nadaljeval globlje.
Nekateri terapevti ne želijo nadaljevati globlje in poiščejo alternativne načine za doseganje globine z uporabo še naprednejših tehnik masaže ali z uporabo dodatkov, npr. osteothai ali terapevtska leteča/akro joga.
Ampak pravo 'poglabljanje' ni nič drugega kot odpiranje duhovnih centrov v vašem telesu in prepuščanje terapevta temu, da ga duhovna energija vodi do globlje povezave, do globljega nivoja občutljivosti in končno do globljega nivoja sposobnosti terapije in zdravljenja z masažo.
Pri taki globini prakticiranja se terapevt osvobodi orodij tehnike in se z odprtimi rokami spusti v vesolje intuitivnega, navdihujočega, kreativnega in svobodnega izražanja. Masaža brez meja.
Enako se dogaja pri jogi. Jogist pusti preteklost za seboj in se obrne proti višjim ciljem ter sprejme novo svežino, jasnost in čistost prakticiranja.
Če ste jogist na poti k svobodi in resnici je najkoristneje, kar se vam lahko zgodil to, da spoznate terapevta s tajsko masažo na podobni poti.
Dejanska aktivnost masaže: sproščanje zategnjenosti, ogrevanje hladu, sprostitev zračnih mehurčkov in lajšanje težkosti odpre in sprosti tiste dele telesa, ki jih je težko ali zamudno odpreti s pomočjo redne vadbe joge. Tajska masaža in joga postaneta različni plasti, ki tvorita popolno torto, ko ju združimo.
Vendar pa tajska masaža ni nadomestilo za jogo. Nekateri tajsko masažo imenujejo 'joga za lenuhe'. To je žalitev tako za jogo kot tudi za tajsko masažo.
Naloga terapevta s tajsko masažo ni super raztezanje jogista, da bi slednji postal gibčnejši in tako sposoben doseči asano, ki mu do sedaj ni bila dosegljiva. To je neodgovorno. Asana je bila nedosegljiva, ker jogistu postavlja vprašanje. Super raztezanje jogista, da lahko izvede asano, je izogibanje odgovoru na vprašanje, ki ga asana postavlja. Če izberete bližnjico skozi težko asano, boste čez čas spet soočeni z njenim vprašanjem, ko boste enkrat že napredovali na nivo težavnejših asan. Naenkrat vas bo zaustavila enostavna asana, ki ste jo lahko izvajali že leta. Vprašanje, ki še vedno nima odgovora, se ponovno postavi.
Odpirajoči se lotus odpira svoje liste brezčasno in popolno. Zaradi tega naravnega procesa ne ubira nikakršnih bližnjic.
Po poklicu sem terapevt s tajsko masažo. Nisem jogist. Vendar pa sem več let deloval v prostorih joge, kjer sem nudil svoje usluge jogistični skupnosti.
Vidim vso lepoto, ki jo omogoča joga. Čutim svobodo in mehkobo telesa jogista, ki se preda svoji vadbi. Pri masiranju teh ljudi se vaše roke potopijo v ocean lepote. Nasprotno pa čutim trdost in napetost jogista, ki poskuša izsiliti nadzor nad svojo vadbo. Pri masaži teh oseb se vaše roke zaletijo v zid iz jekla in betona.
Je popolnoma enako kot dotik terapevta s tajsko masažo. Trd, neobčutljiv, zaprt in odsoten dotik je dotik terapevta, ki si poskuša lastiti in nadzirati svojo masažo. Mehak, občutljiv, odprt in povezan je dotik terapevta, ki se je predal.
Na začetku sem rekel, da sta joga in tajska masaža eno in isto. Sta. Le da sta videti različno. Prvo izvaja posameznik na blazini. Drugo posameznik izvaja pred drugo osebo, ki leži na blazini.
Kot disciplini dela s telesom in osebne rasti se začneta na različnih točkah spektra, vendar pa se v užitku blizu vrhunca povsem združita.
Robert Henderson, Ljubljana Yoga Conference
Robert Henderson prakticira, študira in poučuje tajsko joga masažo od leta 2000. V svojem poučevanju in praksi je specializiran za delo z energijami in duhovno ozdravitvijo. Med letoma 2000-2004 je študiral z Asokanando in mojstrom Chaiyuth Priyasithom in Pichest Boonthummeom v Chiang Maiu, na severu Tajske in Novi Zelandiji.
Dobil je osebno dovoljenje za poučevanje od Asokanande in leta 2003 in 2004 dobil naziv Mojster Praktik / inštruktor pri tajskem Društvu Joga Masaža Nove Zelandije.
Robert je tudi inštruktor in član Thai Healing Alliance International (THA).