Barbara je večna raziskovalka glasbe in vpliva le-te na človekov psihofizični razvoj in energijski sistem. Slednjemu se zadnja leta poglobljeno posveča pri delu z ljudmi, ki zaradi stiske in nemoči ne zmorejo več uporabljati svojega glasu, bodisi za petje, govor ali osebni izraz, kar mnogokrat vodi do porušenega ravnovesja v telesu.
O Barbarinih začetkih raziskovanja glasbe in njenega vpliva na človekov psihofizični razvoj in energijski sistem ...
Raziskovanje glasbe se je pričelo v zgodnjih letih, ko so mi starši omogočili izobraževanje v glasbeni šoli. Lahko bi rekla, da morda že prej, ko smo prepevali v domačem krogu, s svojo staro mamo, za katero je prepevanje bilo vidno samozdravljenje. Že takrat sem povsem naravno doumela, da to človeku dobro dene. Ko sem se srečala z glasom in ga skušala priučiti tehnik in vokalnega znanja, sem mnogokrat naletela na ovire, ki niso imele strokovnega pojasnila, in potrebno je bilo mnogo vloženega truda iz povsem drugačnih, ne glasbenih pristopov, da sem lahko napredovala.
Srečala sem se tudi z obdobjem, ko moj glas preprosto ni deloval, ko se je "odmaknil", za kar ni bilo klasične medicinske razlage, in sem odgovore iskala s pomočjo drugačnih medicinskih pristopov, ki so mi posledično začeli odpirati vrata v poglobljena raziskovanja in povezave klasične medicine, starodavnih in alternativnih znanj ter nenazadnje tudi vibracijsko energijskih znanj. Vse to se je smiselno prepletlo v celostni vpogled v Glas, ki me je vodil po poti zavedanja uma, telesa in duha, da sem ga lahko znova našla.
Glas je zgovoren; potrebno mu je preprosto dovoliti, da spregovori, in mu prisluhniti. Da pa to zmoremo, moramo dovoliti sebi ranljivost in soočenje z intimo lastne nepopolnosti. In to je v svojem namenu nekaj resnično osvobajajočega in vodi na pot samozdravljenja in opolnomočenja.
O nastanku ideje za ustanovitev Holističnega ateljeja Voce divina in Zavoda Glas …
Najprej se je porodila ideja o Zavodu Glas, povsem naravno in spontano, med prepevanjem v manjši skupini. Akademska glasbena izobrazba mi je skozi leta izobraževanj prinesla pisano paleto izkustev in spoznanj ter posledično željo, da bi ljudem približala pot do “osvoboditve” lastnega Glasu, ki je veliko več kot zgolj “orodje” za prepevanje. Iz povezave vseh vidikov doživljanja in uporabe njegove veličine se je posledično porodila tako želja kot potreba po ustanovitvi Holističnega ateljeja. V ateljeju, ki je prispodoba za življenje, skozi celostni vpogled v lastno doživljanje in delovanje, kot “umetniki v ateljeju” korak za korakom oblikujemo neprecenljivo umetnino svojega glasu - sebe! Zavod in Atelje se medsebojno dopolnjujeta. Osrednji namen obeh je osvobajanje uma, telesa in duha na poti do osebnega opolnomočenja, kar v osnovi pomeni - imeti Glas!
O glasbi in njeni vključenosti pri terapevtskem delu energijsko-vibracijske medicine …
Glasba je energija, vibracija, čudovit preplet zvokov, zvenov, glasov, šumov, pokov, … Tako kot v naravi, je tudi v naših psihofizičnih in duhovnih telesih. Vsi organi, v slehernem telesu, venomer vibrirajo s svojimi vibracijami, glasbo, melodijami in zvoki. To je neustavljiv božanski proces, ki nam omogoča, da lahko na vrtiljak spremembe in transformacije stopimo v trenutku lastne odločitve. Glasba je oblika energijsko-vibracijske medicine.
Pri terapevtskem delu uporabljam različne pristope, glede na posameznika in njegove izzive. Predvsem pa glede na posameznikove razsežnosti ter delovanje njegovega psihofizičnega telesa in energijskega polja v danem trenutku. V osnovi dela ne opredeljujem kot “terapije”, ampak kot vodenje in podporo na poti do ravnovesja fizičnega, psihičnega in duhovnega telesa. Ko vzpostavimo ravnovesje, se neravnovesje, ki je posledica nepretočnosti vibracij, seveda logično posledično umakne.
Moje izkustvo je takšno, in slednje mi je bilo vodilo pri doumevanju Veličine, katera skozi nas vibrira kot pesem našega življenja. Gre za intimno delo posameznika, zato pri svojem delu ne verjamem v univerzalne tehnike in pristope, temveč posameznika dojemam kot individuum in s pomočjo ustreznega znanja posamezniku nudim optimalno podporo na poti do opolnomočenja.
O izzivih, s katerimi se soočajo ljudje, predvsem, ko pride do izgube glasu …
Če glas opredelimo najprej kot “imeti Glas”, se izražati in zveneti svojo resnico skozi lastno delovanje, potem lahko na tem mestu zaobjamemo tako fizične kot psihološke izzive. Razna bolezenska stanja in neravnovesna stanja telesno-duševnega ustroja, za katerimi se mnogokrat skrivajo stiske preteklosti. Izzivi v odnosih, življenjski neuspehi, neizživete priložnosti, travmatične izkušnje, zunanji vplivi družbeno-socialnega ustroja, nezmožnost sprejemanja in dajanja. Razna zavajanja t.i. gurujev in samooklicanih terapevtov, velikih učiteljev itd. Vse to vpliva na posameznika, ki lahko izgubi “svoj Glas”, ker “je izgubil ali izgublja sebe”.
Strah pred izrazom in prekinitvijo tega nepretočnega procesa se na različne načine zaje v notranjo moč posameznika, kar sčasoma postane “modus operandi”. Vse dokler tako posameznik kot fizično-energijski ustroj ne obupata nad seboj, preden je posameznik sploh poizkusil in pričel.
O fizičnem vidiku izgube glasu v povezavi s psihološkim …
Zelo podobno je tudi, če o glasu govorimo kot o orodju izraza, če govorimo o prepevanju ipd. Kadar izgubimo slednjega, gre mnogokrat za vprašanja preobremenitve laringalnega aparata, vključno z dihalnim aparatom, kar zastavi znano vprašanje: kaj je pripeljalo do preobremenitve?
Seveda lahko govorimo o raznih deformacijah, kot so vozlički in težave z dihanjem ipd., a vedno znova nas zavedanje usmeri v vprašanje: kaj je vodilo do slednjega? Tako da je moje osebno spoznanje bilo bogato zavedanja, da je Glas veliki učitelj kako zaživeti pesem svojega življenja. Nepopustljivo vztraja do trenutka, ko osvobodiš lastno nepretočnost in preoblikuješ njen tok. Ker ve, ker je on sam resnica vibracije našega notranjega bistva.
Glas je naš spremljevalec od prvega vdiha do zadnjega izdiha. Tako da lahko rečem morda le, da ko izgubiš sposobnost uporabe glasu ali Glasu, se ustavi in razmisli o tem, da spremeniš pot svojega potovanja. Sprememba je “pogoj” za nadaljevanje poti. Sicer se slednje lahko izrazi skozi fizično, psihološko in nenazadnje duhovno neravnovesje. Ker Glas ne le uči, ampak zdravi in to s posebnim zdravilom, ki nima stranskih učinkov. Zdravi z ljubeznijo.
O osebnih zgodbah ljudi, ki so poiskali pomoč pri Barbari v obdobju stiske in nemoči …
Mnogo je zgodb, in vsaka je posamezniku lasten mikrokozmos znotraj veličastnega makrokozmosa. Vse, kar sem v resnici prispevala, je bilo, da sem v danem trenutku posamezniku prisluhnila in zanj vzpostavila prostor zaupanja in varnosti. Nato se alkimija zgodi sama. V trenutku stiske in nemoči človek ni zmožen objektivnega vpogleda v izziv, s katerim se sooča. Če bi slednje zmogel, izziva ne bi bilo. Objektivni vpogled v danem trenutku postavi temelje do razrešitve, za katero pa se je potrebno zavestno odločiti.
Nato sledi prvi korak, kateremu sledijo še nadaljnji, preden se zgodi potovanje do cilja. Neizpodbitno dejstvo je, da je za slednje potreben čas, ki ga žal ni mogoče prehitevati, krepitev notranje moči in samozaupanja ter jasno zavedanje, da vsega ne zmoremo in ne rabimo sami. To je pot transformacije, ki je temelj na poti do razrešitve in opolnomočenja.
O sprejemanju odgovornosti vsakega posameznika za lastno življenje in napredek …
Potrebno je nekaj spremeniti in nekomu zaupati, da nas vodi do trenutka, ko znova ujamemo svoje vajeti. Nihče nima zmožnosti slednjega narediti namesto nas, to je pot našega osvobajanja uma, telesa in duha, katerega cilj je tudi prevzeti odgovornost za svoje misli, besede in dejanja, za svoje življenje. Kot v naravi morajo stvari dozoreti tudi znotraj nas in tekom procesa prinašajo tudi nove izzive in nova spoznanja. Ni konca tej čarovniji, niti ga ne more biti, dokler živimo živo energijo življenja. Tako deluje vibracija. Gre za gibanje in konstanto preoblikovanje znotraj časa in prostora.
Ogromno ljudi k nam prihaja z različnimi izzivi, ki so že posledica, kot tudi obdobja stiske in nemoči. Skupaj zasnujemo pot in skupaj vzpostavimo optimalno stanje ravnovesja. Tako lahko ujamemo "začetek vrvice", vzpostavimo red, ki nas slej ko prej privede do trenutka, ko se Glas izrazi in uravnovesi na posamezniku lasten in primeren način. Nekateri tudi zapojejo. Delček iz zakladnice zgodb srčnih ljudi, s katerimi smo izpisali izjemne zgodbe življenja, pa lahko najdete na naši spletni strani, če vas slednje povabi k ogledu.
O Barbarinih mentorjih in njihovem vplivu na Barbarin razvoj v zvočni terapiji in glasbi …
Na moji poti je bilo teh ljudi mnogo, zato jih bom zaobjela v meni ljube člane družine. Nato pa so moj zgled in inspiracija bili: Karmina Šilec, Carmina Slovenica, dekliški zbor v katerem sem prepevala; Jolanda Korat, moja prva učiteljica solopetja, ki me je vodila s srčnostjo in neizmerno vero v to, da je vse mogoče doseči, če si dovoliš zaupati vase; Daniela de Marco, vrhunska mentorica stare glasbe; Brigitta Maya Picco, sopranistka, ki me je popeljala v svet operne glasbe; Lyz Cooper (British Academy of Sound Therapy), ki mi je odprla vrata v svet povsem novih pristopov dojemanja in uporabe glasu in zvoka ter s pomočjo katere sem naredila preplet glasbenih zvrsti in tehnik v smiselni skupni izvor glasbe naših prednikov ter spoznala svoj “pravi” glas; duhovni učitelj M. Sri Satya Praveen Avinashiouri F.G. in pa prijatelj, s katerim sva spisala mnogo pevskih izkustev, Samo Ivačič. Kar pa se tiče posameznih izvajalcev, pa jih je mnogo nagovorilo moje srce na svoj način in težko bi jih izbrala le nekaj. Bilo bi preprosto nepošteno. Hvaležna sem pa vsem.
O prepletu biti mezzosopranistka in hkrati terapevtka z zvokom in glasom …
Menim, da je biti pevka in terapevtka z glasom v svojem prepletu prednost in blagoslov tistega, ki je slednjega deležen, in nenazadnje mene, ki to izvajam. Ohranja se živost in pretočna energija v obe smeri. Ne gre za teoretično opisovanje izkustva, ampak za moje osebno izkustvo in zavedanje, kaj je Glas v svojem bistvu in kako se le-to odraža skozi sočloveka.
O Barbarinem pristopu k terapiji z zvokom in glasom in kako se razlikuje od drugih …
Moj pristop izhaja iz mene same, na podlagi izkustev formalnega glasbenega izobraževanja, neformalnega alternativnega izobraževanja iz področja zvoka in glasu, mojega izkustvenega dela na odru in izkustev nekoga, ki je moral to pot tudi sam prehoditi. Pristopov je toliko, kot je tistih, ki jih izvajajo. Ali so dobri ali slabi, težko vrednotimo ali sodimo, saj s tem vrednotimo ali sodimo ljudi, ki jih izvajajo. Težko jih med seboj tudi primerjamo. Tako da se razlikuje že v vsej meni lastni individualnosti.
Sicer pa lažje izrazim, da delujem v duhu zaupanja v vse, kar počnem, da delujem predano in sledim temu, v kar verujem in kar pomaga meni. Spoštujem naravne in strokovne zakonitosti in se ne ustavim, dokler se ne zgodi premik. Ni pomembno kam in za koliko, pomembno je, da se zgodi. Takrat vem, da delam dobro.
O sodelovanju z Nessi Gomes in o tem kaj lahko udeleženci pričakujejo od koncerta in delavnice …
Nessi je “moj človek” po ustroju duše. Vibracije vibrirajo v duhu skladnosti in tako je bilo namenjeno. Rodilo se je hrepenenje, da združimo “dobre vibracije” in dogaja se. Koncert bo prinesel kar vedno znova prinese tisto, kar Nessi ustvarja v svoji individualnosti. To je težko opisati z besedami, če glasbo čutiš v njeni Resnici in iskrenosti. Verjamem pa, da več kot se zmoremo zavedati in vsekakor več kot pričakujemo, saj so pričakovanja precej omejeno izhodišče sprejemanja. Enakega mnenja sem glede delavnice.
Verjamem, da če nekdo začuti, da želi biti del tega, za tem stoji “razlog in darilo”, ki ga s seboj prinaša udeležba slednjega. A v svoji človeškosti smo ustvarjeni tako, da iščemo konkretne potrditve, se ujamemo v nesmisle dvomov, kar nas pa predvsem oddalji od tistega primarnega impulza. In tako delujemo tudi na drugih področjih in pozabimo predvsem živeti, predvsem peti. Kdor se nam pridruži, je toplo sprejet in dobrodošel. Kdor pa iz teh ali onih razlogov ne zmore, pa nič ne de. Ko stvari dozorijo, se zgodijo. Lepo v svojem tempu in skladu z lastnim notranjim glasom. Vse je prav.
O viziji in poslanstvu Holističnega ateljeja Voce divina in Zavoda Glas …
Predati sporočilo lastnih spoznanj in izkustev moje osebne glasbene poti in srečanja z Glasom. Nisem se le učila "pravilno" peti. Učila sem se mnogo, mnogo več, in še vedno se učim, saj je pot "učenja uporabe Glasu ali učenja z glasom" življenjski proces, ki se v resnici nikoli ne konča. Naj se ne bi. In ko sem spoznala, da me pri tem lahko podpre tudi vibracijska medicina, da pot do "osvoboditve" ni zgolj ideja ideala in učenje tehnik (ki seveda so potrebne, ne pa vedno nujne), ampak življenjska priložnost, dar, najbolj intimno potovanje samega s seboj, sem ganjena pokleknila pred življenjem in v hvaležnosti delim, kar vem in znam. Ne vem in ne znam vsega, vedno znova pa iščem.
Hvaležna sem za vsakogar, ki mu uspe "dojeti, spoznati in si dovoliti", da Glas obstaja v svoji popolni nepopolnosti in da je neprecenljiv v svoji unikatnosti. Potrebno je izživeti Sebe v danem času in prostoru, tudi v svoji ranljivosti Zavedanja. Morda je delček vizije dati ljudem varen prostor, kjer začutijo, da je mogoče, da zmorejo, da smejo. Ni pogojev in ne omejitev, da se ne bi smeli izražati ali peti, so samo izzivi, s katerimi se je potrebno soočiti, in osvobajanje Glasu je ena izmed poti.
O prihodnjih projektih in ambicijah Voce divine in Zavoda Glas …
Sama sem zelo prizemljen človek in dopuščam toku, da me do neke mere vodi. Izkustva mojega življenja so me naučila, da ničesar ni mogoče prisiliti in ne prehitevati. Sem vizionarka, a se zavedam, da za vse obstaja svoj pravi čas in prostor. Mnogo je idej, mnogo projektov se je že porodilo, se jih poraja in se jih še bo, a če spoštujemo vibracije pretočnosti ter zakonitosti pravega časa in prostora, sprejmemo tudi, da ideje in t. i. ambicije ne gredo vedno z roko v roki s časom v katerem živimo. Prilagajamo se potrebi človeka, časa in prostora, skozi katerega se trenutno sprehajamo, vsak po svojih najboljših močeh.
Poleg rednega individualnega in skupinskega dela izvajamo večdnevne odmike in izobraževanja. Odprli smo tudi vsem dostopen in brezplačen "varen prostor" za sprostitev in osebni razmislek - meditativne večere Glas, saj smo slednjega vredni vsi. V pripravi imamo več dostopnih projektov, namenjenih ljudem in osvobajanju Glasu v teh napornih časih, o čemer pa je morda smiselno pobrskati po naših spletnih straneh, če vas pritegne, in seveda vabljeni, če vas to podpre na vaši poti.
Nasvet tistim, ki čutijo strah ali neprijetnost ob vsakodnevnem izražanju (ali v javnosti) …
Včasih se zdi, da je težje izraziti se kot živeti s hrepenenjem v tišini. A dokler ne izkusiš obojega, tudi resnica ne more v polnosti obstajati. Pogum raste z vztrajnostjo pri izvajanju tistega, česar se najbolj bojimo. Zato stiskam pesti za vsakogar, ki se poda na pot soočanja z namenom srečanja sebe. Ni lahko, je pa vredno. Pogumno naprej, korak za korakom. Do radosti.
Novo na Metroplay: "Ljudje v življenju potrebujemo več mehkobe" | Tereza Poljanič