Za navdih Promocijsko sporočilo

BeLife kombuča: "Jaz imam pa zelo zanimivo idejo!"

7. 10. 2019
Deli
BeLife kombuča: "Jaz imam pa zelo zanimivo idejo!"

Ste že slišali za kombučo? Mladi Kamničan Mirza Ljubijankić se je odločil odpreti proizvodnjo kombuče, ki ji pravijo tudi živa pijača. 

BeLife kombuča je 100-odstotno naravna gazirana pijača, ki nastane s fermentacijo pravega čaja. Zaradi prisotne aktivne kombuča kulture, bogate s kvasovkami in bakterijami, sestavine fermentirajo in nastane poživljajoč gaziran napitek. Kombuči pravijo tudi živa pijača, saj ni pasterizirana in dobro deluje na splošno počutje. Poleg klasičnega okusa zelenega čaja je osvežujoča gazirana pijača na voljo še v okusih ingver-limonska trava in gozdni sadeži.

Korenine kombuče segajo 2000 let nazaj, pozitivni učinki pa veljajo še danes. BeLife kombuča je pripravljena po tradicionalnem postopku fermentacije različnih vrst pravega čaja, sladkorja in vode z živo kulturo kombuče. Kvasovke v postopku fermentacije pretvorijo sladkor v ogljikov dioksid, zaradi katerega ima BeLife kombuča osvežujoč okus, vendar zaradi nizke vsebnosti sladkorja ostaja naraven nadomestek sladkanim gaziranim pijačam. Fermentacija brez toplotne obdelave ohranja napitek poln življenja.

BeLife kombuča je nepasterizirana pijača, zato jo je treba hraniti v hladilniku in jo je priporočljivo uživati ohlajeno. Vsebnost alkohola v izdelku ne presega 0,5 %, zaradi česar se uvršča med brezalkoholne pijače.

Pogovor z direktorjem podjetja BeLife, Mirzo Ljubijankićem: »Čaki mal, jst mam pa eno zelo zanimivo idejo!«

Je to vaša prva izkušnja z inovativnim podjetništvom? Kaj ste sicer po poklicu (ali izobrazbi) oz. kaj ste počeli, preden ste se lotili tega projekta? 

Podjetje imamo od maja prejšnjega leta in za seboj imamo nekaj manjših start-up projektov, vendar tako velikega projekta še ne. Po izobrazbi sem ekonomski tehnik. Pred projektom Štartaj Slovenija 4 smo se intenzivno ukvarjali z izdelkom, vstopili na trg in vsak mesec pridobivali vse več strank. Udeleževali smo se raznih sejmov po Sloveniji in spoznavali naše končne potrošnike. Nisem odrasel v podjetniški družini, vendar so me pri vsakem koraku spodbujali k uspehu. Veliko pa se družim s preostalimi podjetniki iz okolice ter od njih črpam nasvete in pridobivam izkušnje. 

Kaj je bil vaš navdih za zasnovo produkta, po katerem vas bo kmalu poznala vsa Slovenija? 

Med spletom okoliščin, ki so se takrat dogajale v naši družini, mi je Zlatan (starejši brat) predstavil kombučo. Navdihnil me je prav on, ko mi jo je dal za poskusiti. Ko sem kombučo prvič okusil, nisem bil ravno navdušen, a že z naslednjimi požirki sem rekel: vau, to je noro!«

Od tistega trenutka smo doma izdelovali kombučo in se ob tem tudi zabavali, kar je v meni vzbudilo precejšnje zadovoljstvo!

V moje življenje je vstopil podjetniški krožek in v tistem trenutku sem pomislil: čakaj malo, jaz imam pa eno zelo zanimivo idejo! Povezal sem ključne dogodke, ki so se mi zgodili do razvijanja ideje, in dejstva: zanimiv izdelek, ki je zelo redek na slovenskih policah, izdelek, ob požirku katerega sem doživel vau efekt, in neizmerno zadovoljstvo ob izdelovanju kombuče.

Ste se pred izvedbo ideje pozanimali, ali na trgu morda že ne obstaja kaj podobnega, in raziskali, ali obstaja povpraševanje, ali ste se projekta lotili bolj intuitivno?

Preden smo postavili lastno proizvodnjo, sem vedel, da na trgu že obstajajo kombuče tujih proizvajalcev in da so jo različni tuji proizvajalci že pred leti želeli lansirati na naš trg vendar niso bili uspešni, saj takrat še ni bil pravi čas oz. trend kombuče pri nas.

Menim, da smo zadeli pravi čas za vstop na trg, saj dan danes ljudje iščejo drugačne izdelke in predvsem podpirajo domače proizvajalce. Testiral sem sam in tudi drugi, in sicer sem vedno, ko sem naredil nekaj novega, dal prijateljem in znancem poskusiti, nato sem pozorno poslušal njihova mnenja.

So vas prijatelji, znanci in bližnji pri snovanju projekta podpirali ali so imeli zadržke in pomisleke? 

Vedno, ko nekdo nekaj novega ustvarja, naleti na take in drugačne komentarje. Sam nisem doživel prav veliko negativnih komentarjev, prej zelo pozitivne in spodbudne. Verjamem pa, da so tudi takšni, ki še danes ne verjamejo v moje delo in uspeh.

Postavili pa so mi že veliko vprašanj, in sicer, od kod ideja, kaj sploh počnem, kako mi je uspelo samemu postaviti proizvodnjo ... Veseli me, da si ljudje želijo slišati mojo zgodbo.

Katera faza uresničevanja projekta od izvorne ideje do postavitve na trg se vam je zdela najbolj zahtevna? 

Izzivov, preden smo izdelek postavili na trg, je bilo ogromno! Najbolj se spomnim iskanja primernega prostora, in ko smo že mislili, da smo ga našli, vložili vanj čas in nekaj denarja, smo ugotovili, da prostor ne bo primer za proizvodnjo. Obšli smo več kot 10 različnih lokacij in na koncu le našli pravega. Prostor je bilo treba opremiti, sam pa nisem natančno vedel, kaj potrebujem, pri tem mi je pomagal lastnik kamniške pivovarne.

Izzive sem reševal tako, da sem vključeval ljudi, ki imajo izkušnje na določenem področju, in tako našel rešitev. Sam nisem nikoli obupal in se iz vsakega izziva kaj novega naučil.

Kako vidite uvrstitev svojega produkta med Sparovo osmerico v Štartaj Slovenija! oz. kateri del njihove pomoči vam največ pomeni?

Na uvrstitev v družino Štartaj Slovenija gledam kot na neko 'vip vstopnico' za dolgoročno sodelovanje s podjetjem Spar Slovenija. Ob izmerni medijski podpori ProPlusa in Formitasovega izobraževanja trga o kombuči sem vsem trem partnerjem še zelo hvaležen, da se lahko vsak dan naučim nekaj novega o podjetništvu, kajti le tako lahko postaneš boljši.

Izdelke in zgodbo o kombuči lahko spremljate na www.belife.si

ter na FB in INSTAGRAM: belifekombucha