Bivši FBI agent razkriva: Kako prepoznati čustveno inteligentne ljudi?

11. 2. 2024
Deli
Bivši FBI agent razkriva: Kako prepoznati čustveno inteligentne ljudi? (foto: Profimedia)
Profimedia

To so dragocene lekcije, ki se jih je v svoji karieri naučil nekdanji FBI agent.

Ključna veščina, ki jo je nekdanji FBI agent Chris Voss osvojil v svoji 24-letni karieri mednarodnega pogajalca FBI je, da zna poslušati in brati druge ljudi. Razkriva tri veščine, ki so značilne za ljudi z visoko čustveno inteligenco.

Voss je bil na primer pogajalec za krizo s talci med ropom banke v Brooklynu leta 1993, kjer se je z enim od roparjev dogovarjal po telefonu. Da bi rešil konflikt, je naredil tri stvari, za katere pravi, da jih ljudje z visoko čustveno inteligenco počnejo v interakciji z drugimi, zlasti v občutljivih situacijah:

1. Govorijo pomirjujoče

V pogajanjih leta 1993 je Voss uporabil tehniko, ki jo je poimenoval "The Late Night FM DJ": jasen, pomirjujoč in miren glas, ki je uporaben v skoraj vsaki situaciji. Ta ton glasu sproži nevrokemično reakcijo, ki pomiri možgane vašega sogovornika, kar nato ustvari jasen odziv obeh sogovornikov.

"Pristna zainteresiranost in izražena skrb za sogovornika spodbujata čustveno regulacijo," pojasnjuje Voss. "Če govorite jasno in s pomirjujočim glasom, se lahko pomirite obe strani."

2. Ponavljanje sogovornikovih izjav v obliki vprašanj

Zrcaljenje je učinkovita tehnika spodbujanja dialoga s sogovornikom in zbiranja informacij. Drugo osebo zrcalite tako, da ponovite nekaj ključnih besed, ki jih je uporabila v zadnjem stavku.

Na primer, če ropar reče: "Imel sem res naporen dan zaradi vsega stresa, ki sem mu bil podvržen," bi Voss odgovoril z: "Pod kakšnim stresom ste?"

Tako ostanete prisotni in čustveno prizemljeni, medtem ko bančnemu roparju omogočite, da še naprej govori, s čimer pridobimo nekaj časa.

V bolj vsakdanjih situacijah se zrcaljenje lahko izkaže za koristno tehniko v konfliktih zato, ker z njim sogovorniku damo vedeti, da ga resnično poslušamo in ga skušamo razumeti, namesto da želimo le dokazati pravilnost svojih mnenj.

3. Poimenovanje sogovornikovih čustev

Med pogajanji je Voss drugemu bančnemu roparju rekel: "To ni bila tvoja krivda, kajne?" in "Žal ti je, da se je to zgodilo, kajne?" Obe vprašanji sta namigovali na to, da je bil ropar preprosto postavljen v neprijeten položaj, kar omehča njegov obrambni mehanizem.

Ta taktika se uporablja v smislu verbalnega prepoznavanja in poimenovanja sogovornikovih čustev. Primerne izjave te vrste vključujejo stavke, kot so npr.: "Videti je, da si v stresni situaciji" ali "Videti je, da nisi zadovoljen s tem, kako so se stvari iztekle".

Visoka čustvena inteligenca zahteva aktivno, strateško poslušanje. Vossu je uspelo prepričati bančne roparje, da so se predali in izpustil talce, saj je naredil nekaj, kar večina od nas verjetno ne bi storila sredi konflikta pod visokim pritiskom – poslušal je.

Njegova pogajalska orodja se lahko uporabljajo v kateri koli življenjski situaciji. Če ste sposobni obvladati veščino poslušanja, lahko s svojo čustveno inteligenco uspešno ublažite konflikt s svojim sodelavcem, zakoncem ali celo razburjenim najstnikom.

Vir: Sensa.rs

"Če ne bi našel kolesarstva, sem stoodstotno prepričan, da bi bil odvisen od trdih drog," je iskreno priznal naš izjemno uspešen bivši vrhunski športnik. Prisluhnite njegovi zgodbi, ki jo je podelil z nami v Sensa podkastu: 

Novo na Metroplay: Aljoša Bagola in Matej Šarc│1, 2, 3 ... bis! Podkast Slovenske filharmonije