Čustveno inteligentni ljudje ne izgubljajo časa z nepomembnimi pogovori – tukaj je, kaj počnejo drugače

20. 3. 2025
Deli
Čustveno inteligentni ljudje ne izgubljajo časa z nepomembnimi pogovori – tukaj je, kaj počnejo drugače (foto: profimedia)
profimedia

Študija z Univerze v Virginiji je pokazala, da ljudje, ki ne marajo nepomembnih pogovorov (ti. "small talk"), običajno dosegajo višje rezultate na inteligenčnih testih, imajo bolj razvite sposobnosti abstraktnega razmišljanja in raje vodijo globoke, smiselne pogovore.

Želite biti bolj čustveno inteligentni? Naučite se, kako voditi pametne pogovore – takšne, ki vam pomagajo graditi močnejše odnose.

Ko sedite in čakate na začetek sestanka, razmišljate o zanimivi temi za pogovor – nečem angažiranem in spodbudnem. A tišina postaja neprijetna. Zato ... Začnete govoriti o vremenu. Uf.

Kot oseba z razvitim čustvenim razumom veste, da to ni prava pot. Namesto da bi čas zapravljali z nepomembnimi pogovori s sodelavci, želite graditi resnične povezave in vzpostaviti dober odnos.

Toda kako se izogniti nepomembnemu klepetu in začeti voditi pogovore, ki vam pomagajo bolje razumeti, kako drugi razmišljajo, čutijo in delujejo – ter hkrati krepiti odnose s sodelavci?

Poglejmo, zakaj lahko nepomembni pogovori škodijo vzpostavljanju odnosov in kako lahko to izboljšate.

Zakaj bi se morali izogibati nepomembnim pogovorom?

Najprej definirajmo, kaj pomeni "small talk" – to je površinska komunikacija o nepomembnih temah.

Morda se vam zdi, da so takšni pogovori prijeten način za preživljanje časa s sodelavci, a raziskave kažejo, da prinašajo več škode kot koristi. So površinski in ne omogočajo vzpostavljanja prave povezanosti.

Ljudje pa si te povezanosti želijo – tudi v službi. Raziskava podjetja Gallup je pokazala, da zaposleni cenijo komunikacijo z nadrejenimi, ki jih ne zanimajo le njihove delovne naloge, temveč tudi njihova osebna življenja. Tisti, ki so občutili, da jim je njihov nadrejeni resnično naklonjen, so bili tudi bolj zavzeti pri delu.

Ker pa majhni pogovori tega ne omogočajo, se pojavi vprašanje: o čem potem govoriti?

Bodite najbolj zanimiva oseba v prostoru

V klasični knjigi Kako pridobiti prijatelje in vplivati na ljudi Dale Carnegie opisuje srečanje z znanim botanikom na večerji.

Carnegie pripoveduje, kako je z velikim zanimanjem poslušal njegove zgodbe o eksotičnih rastlinah in vrtnih eksperimentih. Postavljal je vprašanja o lastnih težavah z vrtnarjenjem in izražal hvaležnost za nasvete. Ko je večerja prišla h koncu, se je botanik obrnil k gostitelju in Carnegieja pohvalil kot “izjemno zanimivega sogovornika”.

Ta zgodba odlično ponazarja ključno pravilo pri pridobivanju spoštovanja in vpliva:

Če želite, da so drugi zainteresirani za vas, se morate vi najprej zanimati za njih.

Kako torej to doseči?

Ko nekoga obravnavate kot zanimivo osebo, mu zastavljate vprašanja – ne na vsiljiv ali radoveden način, temveč iz iskrene radovednosti:

  • Od kod prihajate?
  • Kam ste že potovali?
  • Kam bi si želeli iti?
  • Kaj vas zanima?
  • Kaj je vaš skriti talent?
  • Kaj bi se radi naučili?

Carnegie svetuje: "Če želite biti dober sogovornik, bodite pozoren poslušalec. Ne pozabite, da so ljudje, s katerimi govorite, stokrat bolj zainteresirani za svoje misli, želje in težave kot za vaše."

Samo ozrite se okoli v restavraciji – koliko ljudi gleda v svoje telefone, namesto da bi se pogovarjali in poslušali drug drugega?

Nasprotno pa, če se odpoveste površinskim pogovorom in sogovornika obravnavate kot najbolj zanimivo osebo v prostoru, si vas bo zapomnil kot nekoga drugačnega.

Ko se trudite razumeti, zakaj nekdo razmišlja in čuti tako, kot razmišlja in čuti, bo ta oseba naravno postala bolj radovedna glede vas.

Kot rezultat bo bolj odprta za poslušanje in razmišljanje o vaših mislih in stališčih – tudi če se z njimi ne strinja.

Naslednjič, ko boste v pogovoru, poskusite narediti tako, da se vaš sogovornik počuti kot najzanimivejša oseba v prostoru. S tem boste postali nekdo, ob kom se ljudje počutijo dobro – in nekdo, ob katerem si želijo biti.

In ko bo prišel vaš čas za govor, bodo pripravljeni poslušati.

Vir: inc.com

Vastu s Tino Pipan (PODKAST): "Slovenci preveč kopičimo stvari."