Karierni svetovalec razkriva, kaj je tisto, kar pri delodajalcu najprej vzbudi pozornost.
David Rosenstein, svetovalec za kariero in osebno blagovno znamko, razkriva, kaj je odločilno, da izmed tisočih življenjepisov delodajalec izbere prav vašega.
Rosenstein že več kot 15 let svetuje posameznikom po vsej ZDA – od študentov do vodstvenih kadrov – kako naj zgradijo digitalno prisotnost, ki odpira resnične priložnosti. Njegovi nasveti so neposredni, uporabni in temeljijo na dolgoletnih izkušnjah.
Osebni ugled je zelo pomemben
Njegov ključni nasvet vsem, ki želijo napredovati v karieri je sledeč: zgradite močno osebno blagovno znamko, ki temelji na zaupanju in verodostojnosti.
»Pred nekaj leti sem govoril z zaposlovalcem iz velike tehnološke korporacije. Povedal mi je, da je za eno delovno mesto prejelo prijavo več kot 1.000 ljudi. Petdeset kandidatov je bilo priporočenih znotraj podjetja, deset pa jih je imelo nekoga, ki se je osebno zavzel zanje in poudaril, zakaj so odlični za to delovno mesto. Verjetno uganete, s kom je najprej govoril. Ko imate močan osebni ugled, zgrajen na kredibilnosti in zaupanju, postanete magnet za priložnosti,« pravi David.
Kaj je torej teh deset kandidatov naredilo drugače? Niso preprosto poslali življenjepisa in čakali. Obrnili so se na svojo mrežo, zaprosili za pomoč in pri tem olajšali odločitev potencialnemu zaposlovalcu.
Če ljudje iz vašega kroga ne ponudijo pomoči oziroma niso pripravljeni dati priporočila za vas, je možno, da vaša osebna blagovna znamka ne vzbuja zaupanja. Ljudje se preprosto ne počutijo dovolj varno, da bi vas podprli. A to lahko spremenite.
Ko se srečujete na kavi ali poslovnih sestankih, bodite pozorni. Zapomnite si podrobnosti, postavljajte premišljena vprašanja in bodite konkretni. Tako ljudem pokažete, da vam je mar – in tudi sami bodo želeli poskrbeti za vas. Ko sodelujete – tudi pri majhnih projektih – izpolnite obljube, držite se rokov in bodite prisotni.
In kar je ključno – pomagajte ljudem, da vam lahko pomagajo. Če nekdo reče, da vas bo povezal s kontaktom, a tega še ni storil, se ne jezite in ne pošiljajte vljudnih opomnikov v slogu: »Samo preverjam...«. Raje se vprašajte: Kako jim lahko olajšam ta korak? Namesto da prosite, naj napišejo uvodno sporočilo, jim ga denimo lahko pripravite vi – tako ga bodo lahko le skopirali in poslali.
Razširite svoj krog "priporočiteljev"
Raziskave kažejo, da nam pri iskanju zaposlitve največkrat pomagajo t. i. »šibke povezave«. To so ljudje, s katerimi niste v rednem stiku – morda nekdanji sošolec, znanec s konference ali nekdo, s katerim ste občasno sodelovali.
Če ste v teh interakcijah pokazali zanesljivost in če so o tem slišali tudi skupni znanci ali sodelavci, je zelo verjetno, da vas bodo pripravljeni priporočiti. Takšne »šibke povezave« od vas ne zahtevajo veliko časa in energije, je pa zato toliko pomembneje, da naredite dober vtis takrat, ko ljudi spoznate.
Sejte semena za prihodnost. Ko spoznavate nove ljudi, omenite, da vas zanima določen poklic ali industrija. Presenečeni boste, koliko jih bo z veseljem odprlo vrata.
Vir: mondo.rs