TikTok trend z "dubajsko čokolado" povzroča mednarodno pomanjkanje PISTACIJ

23. 4. 2025
TikTok trend z "dubajsko čokolado" povzroča mednarodno pomanjkanje PISTACIJ (foto: ai)
ai

Luksuzna čokoladna ploščica z oreškovim polnilom v slogu Bližnjega vzhoda je v trgovinah omejena, cene surovih jedrc pa strmo rastejo.

Promocija izdelka na TikToku je danes dovolj močna, da lahko vpliva na celotna kmetijska gospodarstva, kot sta ameriško in iransko – vsaj ko gre za porabo luksuznih slaščic.

Čokoladna ploščica s kremnim zelenim pistacijevim polnilom je postala izjemno priljubljena po vrsti videoposnetkov, objavljenih na tej družbeni platformi. Prvi posnetek, ki je hvalil okus tako imenovane »dubajske čokolade«, je bil objavljen konec leta 2023 in je do zdaj zbral že več kot 120 milijonov ogledov, da ne omenjamo številnih posnemovalcev in nadaljevanj.

Rezultat? Mednarodno pomanjkanje ključne sestavine – pistacijevih jedrc, ki jih večinoma pridelujejo v ZDA in Iranu. V enem letu je cena skočila z 7,65 na 10,30 dolarja za funt, je za Financial Times povedal Giles Hacking iz podjetja za trgovanje z oreški CG Hacking.

Pistacije so že prej postajale redkejše zaradi slabe lanske letine v ZDA, največji izvoznici na svetu. Čeprav je bil pridelek količinsko manjši, je bila kakovost višja, zato so pistacije večinoma prodajali cele, v lupinah – to pa je še dodatno zmanjšalo ponudbo osnovnih jedrc, potrebnih za čokoladne izdelke.

V nabiralniku našla nenavadno kuverto: ob branju ji je zastal dih

Medtem so iranski proizvajalci v šestih mesecih do marca v Združene arabske emirate izvozili 40 % več pistacij kot v celotnem predhodnem dvanajstmesečju.

dubajska čokolada
profimedia

Vsi so ponoreli za pistacijami – a niso to le bolj luksuzni zeleni arašidi?

Vzrok za "dubajsko čokoladno manijo" je čokoladna ploščica, ki združuje mlečno čokolado, drobljeno vlečeno testo kataifi in pistacijevo kremo. Izdeluje jo prestižni emiratski proizvajalec Fix, ki prodaja izključno v ZAE. Ime čokoladice – Can’t Get Knafeh of It – je besedna igra, ki se navezuje na tradicionalno arabsko sladico kunefe.

Tudi drugi vodilni proizvajalci čokolade, kot sta Läderach in Lindt, so hitro razvili svoje pistacijeve izdelke, a zdaj težko dohajajo mednarodno povpraševanje. Charles Jandreau, generalni direktor skupine Prestat, ki ima v lasti več luksuznih britanskih znamk čokolade, je za FT povedal, da je industrijo ta nenadni skok presenetil: »Zdi se, kot da se je pojavilo iz nič. Naenkrat je v vsaki trgovini na vogalu.«

V nekaterih trgovinah naj bi že omejevali število kupljenih čokoladic na osebo. Vse to je dokaz – ali o moči TikTok vplivnežev, ali o večno močni privlačnosti dobre čokolade.

Vir: theguardian.com

Ta "pozabljena" rastlina krepi prebavo, ščiti pred vnetji ter skrbi za zdrav krvni tlak: jo poznate?