Indija in kako postati eno z brahmanom

"Ko je pet čutov in duh mirnih in misleči intelekt počiva v tišini, se začne najvišja pot." Upanišade

26. 4. 2013

Tako kot taoistična besedila opisujejo Vede, najstarejša besedila indijske literature, kozmično silo, iz katere so izšle vse stvari, ki je vsenavzoča in ki jo je treba sprostiti: 'brahman'.

Za najpomembnejšega, leta 1943 umrlega indologa Heinricha Zimmerja je ta sila ključ za razumevanje Indije.

“Kako priti do brahmana in kako ostati z njim v stiku; kako postati eno z brahmanom in iz njega izhajati; kako postati še na Zemlji božanski – to je vprašanje, ki je človeški duh v Indiji v vseh obdobjih zaposlovalo in poveličevalo.”

Je to modrost? Ali ni to čista religija? Kdor je zrasel v zahodnem načinu mišljenja, si lahko brahmana razlaga kot sonce nad Platonovo votlino. Tako kot grški filozofi želijo tudi indijski prodreti do resnice onstran nestalnega, minljivega izkustvenega sveta. Povsem drugače kot Grki pa imajo jezik in logiko za neprimerna.

Hvalnica OM-u!

Upanišade, filozofski del Ved, sicer vsebujejo kopico naukov, v katerih nastopajo modreci. Toda nauk doseže vrhunec v hvalnici z zlogom OM, tistim 'neminljivim glasom', ki predstavlja 'celoto vidnega vesolja': 'Kar je bilo, kar je in kar bo – resnično to vse je glas OM. In kar sega prek teh treh stopenj – tudi to je resnični glas OM.'

Ne akademija sredi mesta ne delavnica kitajskega umetnika rezbarstva nista kraj prakticiranja modrosti Indije, ampak asketska samota ali ašram, samostanska skupnost.

Kajti samo sprememba navznoter, meditacija, zagotavlja najvišje spoznanje, mokšo, razsvetljenje.

To neposredno doživetje enosti je vsekakor treba razumeti kot alegorijo:

“Tako kot lončeni vrč razpade v zemljo, se val izlije v vodo ali zapestnica raztopi v zlato, se vesolje razprši v meni,” piše v Upanišadah.

Filozofi zahodnega sveta si prizadevajo, da bi njihova spoznanja delilo kar se da veliko ljudi.

Znanje je za posvečene

V stari Indiji svarijo pred tem. V Orientu je vsaka oblika znanja skrbno varovana. Mojstri posredujejo dolgo časa svoje izkušnje le majhnemu številu izbranih učencev. To se spremeni, ko se v šestem stoletju pred Kristusom pojavi Buda.

Njegovi nauki so odprti. In pritegnejo ljudi, kajti pot o premostitvi trpljenja združuje teorijo, prakso in notranje zrenje. 'Pravilni nazor' je prav tako pomemben kot 'pravilno ravnanje' in 'pravilna meditacija'.

Preprosto je razumeti in težko živeti: 'Opustiti zlo, razvijati koristno, očistiti svojega duha – to je nauk razsvetljenih.'

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri