Kako navdušiti otroke, da lahko spremenijo svet?

6. 8. 2023
Deli
Kako navdušiti otroke, da lahko spremenijo svet? (foto: shutterstock)
shutterstock

Moj prijatelj Chad, učitelj naravoslovja v 9. razredu, me je danes zjutraj ob 7. uri klical v rahli paniki. »Marc,« je rekel. »Svojim učencem sem obljubil, da bo danes nekdo prišel predavati, a je predavatelj ravno odpovedal. Vem, da zelo rad motiviraš druge … Bi lahko prišel namesto njega ti?« 

»O čem pa naj bi govoril?« sem vprašal. »Kako rešiti svet,« se je nasmehnil. »Samo šalim se. Prišel naj bi predstavnik mestnega sveta in govoril o pomembnosti recikliranja, varovanja okolja in podobno.«

»Nisem prepričan,« sem odgovoril. »Nimam ravno ...«

»Prosim, Marc,« me je vztrajno prosil. »Res bi veliko pomenilo mojim učencem, če bi danes prišel. Že nekaj časa te nameravam vprašati, če bi bil gostujoči predavatelj.«

Nekaj časa sem razmišljal. »No ... Prav. Kdaj naj pridem?«

»Super! Hvala! Če bi lahko bil tukaj ob 9. uri, bi bilo super!«

»Uh, ja ... Se vidiva,« sem odgovoril nekoliko negotovo.

Neuspeh

Prišel sem natanko ob 9. uri. Po kratkem uvodu Chada sem stopil pred razred. Nisem imel nobenih kul rekvizitov ali kartic z navodili. Dejansko sem imel komaj dovolj časa, da sem razmislil o tem, kaj bom povedal. A ko me je 42 parov radovednih oči gledalo, sem vedel, da imam samo en poskus, da jih prepričam, da lahko v tem noro svetu nekaj spremenijo. Zato sem globoko vdihnil in rekel:

»Kaj če bi vam povedal, da vi in vaša družina osebno prispevate k katastrofalnim okoljskim težavam? In kaj če bi vam rekel, da je še huje? Kaj če bi vam povedal, da neposredno prispevate h krčenju svetovne populacije, pomanjkanju vode in energije, vse večjim zdravstvenim težavam in še mnogo več?«

Otroci so ostali tiho, vendar so se zdeli slabe volje.  

»Res je,« sem nadaljeval. »Morda se ne zavedate, da počnete te stvari, vendar jih...« In z vsako besedo, ki sem jo izrekel, so se otroci zdeli manj zainteresirani za to, kar imam povedati.

Nisem jim lagal. Ker dejansko vem, da le majhen delež ameriških družin živi trajnostno. A s takšnim pristopom nisem pozitivno vplival nanje. Pravzaprav sem delal ravno nasprotno.

Druga priložnost

In ravno ko sem se začel zares zatikati pri besedah, je zazvonil alarm za požar. Bil je samo požarna vaja, a bil sem olajšan, ker sem dobil priložnost za premislek in organizacijo misli. Ko smo se vrnili v razred, sem vedel, da imam manj kot trideset sekund, da ponovno pritegnem pozornost mojega občinstva. Zato sem ponovno globoko vdihnil in rekel:

»Koliko vas je že kdaj podarilo hrano ljudem, ki nimajo veliko denarja? Vau, skoraj vsi! To je super! In koliko od vas redno reciklira?« Vsi v razredu so dvignili roko. Nasmehnil sem se. »Oh, to je navdihujoče! Koliko pa je med vami takih, ki ste že kdaj komu pridržali vrata?« Spet je skoraj vsak otrok dvignil roko.

»No, zelo sem impresioniran,« sem iskreno dejal. »Res se opravičujem. Popolnoma sem se motil o vas. Zdi se, da imamo cel razred otrok, ki se že pridno trudijo izboljšati svet. Lahko ste ponosni nase.«

Vsi so se smehljali.

»Sedaj se za trenutek ustavimo in skupaj razmislimo,« sem nadaljeval. »Kaj če bi se lahko združili in nahranili lačne ljudi, obnovili okolje, navdihnili pozitivne spremembe v življenjih drugih in se pri tem še zabavali? Bi to storili? Bi se želeli tega naučiti?«

»Ja!« so otroci zavpili v en glas.

»Tudi to je navdihujoče!« sem zaklical. »Kajti če bi prepričali dovolj ljudi, naj razmišljajo tako kot vi, bi lahko skupaj naredili vse to in še veliko več ... Skupaj bi lahko rešili svet.«

Spet so se vsi nasmehnili.

Sporočilo zgodbe

Obstajata dve metodi, kako navdihniti pozitivne spremembe pri mladih.

Prva je, da jih prosimo, naj se pogledajo v ogledalo in vidijo najslabše v sebi, ter upamo, da imajo dovolj samozavesti, da se bodo spremenili.

Druga pa je, da jih prosimo, naj se pogledajo v ogledalo in vidijo najboljše v sebi, s tem pa jim damo potrebno samozavest, da bodo spremenili svet.

Povzeto po Marcandangel.com 

Preberite tudi:

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja