Koliko popoldanskih dejavnosti je dobro za duševno zdravje otroka?

27. 9. 2023
Deli
Koliko popoldanskih dejavnosti je dobro za duševno zdravje otroka? (foto: Shutterstock)
Shutterstock

Danes otroci preživljajo veliko časa ob strukturiranih dejavnostih. Ob začetku novega šolskega leta se zato veliko staršev odloča, v katere dejavnosti bi vpisali svoje otroke in koliko jih izbrati. Ali obstaja pravilno število? 

Starši se pogosto trudimo najti pravo ravnotežje med prekomerno zaposlitvijo otroka in tem, da ima dovolj prostega časa. Čeprav ni enega samega odgovora, koliko popoldanskih dejavnosti naj bi imel otrok, raziskave kažejo, da se moramo predvsem pogovarjati z otroki in jim dovoliti, da sodelujejo pri sprejemanju odločitev o sebi. Utrujen otrok, ki zavija z očmi ob misli na igranje košarke ali se noče učiti igrati klavirja, verjetno sporoča nekaj o tem, kar potrebuje in česar ne dobi.

Toda tudi tukaj je treba biti previden. Včasih otrok potrebuje zunanjo motivacijo, da stori tisto, kar je v njegovem dolgoročnem interesu. Nežna spodbuda staršev, naj se otrok pridruži neki dejavnosti, ni nujno slaba, če je le otrok izrazil zanimanje zanjo v preteklosti.

Pri tem velja naslednje pravilo: preveč dejavnosti lahko otroka preobremeni, premalo pa lahko privede do tega, da se otrok počuti premalo stimuliranega in se preveč zanaša na zaslone za zabavo.

Pri odločanju, v katero dejavnost (ali dejavnosti) vpisati svojega otroka, upoštevajte naslednje vidike.

Organizirane dejavnosti so samo ena pot, po kateri se otroci razvijajo

Neformalna igra je prav tako dragocen vir razvoja spretnosti, kot so samoregulacija, ustvarjalnost, neodvisnost in reševanje problemov. Poskrbite, da boste svojemu otroku ponudili ravnotežje med strukturiranimi in nestrukturiranimi priložnostmi za igro.

Opazujte otrokovo stopnjo angažiranosti med dejavnostjo

Ali čaka pri vratih, da bi šel čim prej domov? Ali je umaknjen od drugih in slabega razpoloženja? Ali kasneje govori o tem, kar se je naučil, in je navdušen, da bo vadil sam? Ali je zamišljen, ne želi komunicirati in ga je treba spodbujati, da sodeluje pri dejavnostih?

Branje otrokove govorice telesa je enostaven način, da ugotovite, česa se v resnici želi.

Vprašajte se, ali je dejavnost primerna za njegove sposobnosti

Ali ste izbrali dejavnost zato, ker ste nad njo navdušeni vi, ali pa je nad njo zares navdušen tudi otrok? Če ste kot otrok uživali v igranju hokeja, to še ne pomeni, da ga mora igrati tudi vaš otrok, še posebej če bi bil boljši v košarki ali plesu.

Razmislite, kakšne veščine in spretnosti razvija pri tej dejavnosti

Je dejavnost, v katero ste vpisali svojega otroka, nekaj, kar mu bo pomagalo, da se bo prilagodil svojim vrstnikom, družini ali skupnosti? Je to veščina, ki je ključna za njegov uspeh ali dobro počutje?

Povzeto po Psychologytoday.com 

Preberite tudi:

Novo na Metroplay: Sprememba v srcu | dr. Sanja Rozman