Mlada Slovenca sta razvila sočen rastlinski burger!

Preberite si zgodbo o novem rastlinskem burgerju, ki sliši na ime Altburger, ustvarila pa sta ga Maj in Luka. 

Mlada Slovenca sta razvila sočen rastlinski burger! (foto: startaj slovenija) startaj slovenija
11. 12. 2019

Altburger je globoko zamrznjen 100-odstotno rastlinski burger, s katerim pripravite hranljiv obrok.

Glavna sestavina so sojine beljakovine, ki niso gensko spremenjene! Ostale sestavine rastlinskega izvora pa obljubljajo sočnost in dober okus. Izdelava rastlinskega burgerja Altburger ima v primerjavi z mesnim burgerjem veliko manjši vpliv na okolje. Altburgerju je dodan še vitamin B12, s katerim poskrbite za vnos pomembnega vitamina.

Naravne arome in ekstrakt kvasa dajo burgerju prepoznaven mesnat okus, rdeča pesa pa značilno rdečo barvo. S postopkom priprave sojinih beljakovin nastane vlaknasta tekstura, ki jo po navadi pričakujemo v mesni pleskavici. Priporočljivo je, da ga pred peko odtajate in ga začinite po svojem okusu. Nato segrejete naoljeno ponev na zmerno do visoko temperaturo in Altburger nežno položite v ponev, da zacvrči, ter ga pecite tri minute na vsaki strani.

Privoščite si ga v burger bombetki ali kot glavno jed s slastnimi prilogami in omakami. Zaradi hranljivih vrednosti in sočnega okusa boste v rastlinskem burgerju uživali tudi ljubitelji mesa.

Odgovarjata Maj in Luka  

Je to vajina prva izkušnja z inovativnim podjetništvom? Kaj sta sicer po poklicu? Bi lahko rekla, da sta tudi sicer rasla v okolju, ki podpira podjetniški duh? 

Jaz sem študent biotehnologije, Luka pa mikrobiologije na Biotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani. Spoznala sva se na faksu, pri izbirnem predmetu Živilska biotehnologija. Takrat sva bila povsem neizkušena, a z veliko željo po lastnih projektih in nekoč celo lastnem podjetju. Preden sva se lotila tega projekta, sva bila udeležena pri nekaterih drugih, kot je študentski Projekt Lokus, delala raziskave v laboratoriju Biotehna, jaz pa sem nekaj časa preživel tudi na Kemijskem inštitutu –delal prakso na Odseku za sintezno biologijo in imunologijo. Oba sva odraščala v družinah, ki niso najbolj podjetne, sva pa imela zelo veliko podpore pri domačih. Čeprav kot strastni mesojedci niso najbolj razumeli, zakaj se ukvarjava z mesnimi nadomestki, so bili vedno pripravljeni izdelke testirati in pomagati pri vseh izzivih. Podjetniški duh je prišel naravno, ko sva ugotovila, da lahko le prek komercializacije najine ideje dosežejo ljudi, in tako naredijo spremembo v svetu.

Kaj je bil vajin navdih za zasnovo produkta? 

Že konec leta 2018 sva se na dogodku Climathon (podnebni izzivi) ukvarjala z glavno temo, vpliv govedoreje na okolje in kako ga zmanjšati. Naša ideja je bila narediti povsem rastlinski izdelek, ki pa bo tako slasten, da bi ga jedli tudi mesojedci. Izziv zares ni mačji kašelj, in preden sva se začela ukvarjati z burgerjem, sva delala na seitanu, tempehu in celo gobah in mokarjih (ličinke hroščev kot hrana prihodnosti). Ideja za izdelek je do naju prišla od prijatelja, ki je opazil velik trend “plant-based” v ZDA in naju izzval, da narediva rastlinski burger, ki bo tako slasten kot pravi mesni burger. Tako sva začela razvijati izdelek kar v najinih študentskih sobah, za kakšen strokoven nasvet pa sva se obrnila tudi na profesorje z Biotehniške fakultete.

Pa sta se kaj pozanimala, ali na trgu morda že obstaja kaj podobnega, in raziskala, ali povpraševanje po takšnem produktu sploh je?

Na ameriškem trgu sva opazila, da obstaja nekaj tovrstnih izdelkov. Enega sva imela možnost tudi pojesti v tujini. Zelo sta naju zmotila premočen, nekako umeten okus in dejstvo, da je vseboval palmino in kokosovo mast, ki nista ne zdravi ne okolju prijazni. Tako sva bila prepričana, da bo najin izdelek lahko boljši. Pri razvoju je bilo okolje na prvem mestu. Altburger sva v različnih fazah razvoja spekla za prijatelje in družini, tako da so lahko komentirali, midva pa recepturo konstantno izboljševala.

So vaju prijatelji, znanci in bližnji pri snovanju projekta podpirali ali so imeli zadržke in pomisleke? 

Prijatelji in znanci so naju vedno podpirali, četudi niso vsi razumeli, zakaj se želiva ukvarjati z rastlinskimi mesnimi nadomestki. Čeprav so bili vmes tudi neuspešni poskusi, so bili vsi navdušeni, da so lahko ugriznili v novo recepturo za burger. Če ne bi imela takšne podpore bližnjih, bi imela definitivno težjo nalogo, podala sva se v še neobstoječo industrijo in za to je bila potrebna močna motivacija. Za zgled so nama bile vsekakor uspešne podjetniške zgodbe iz ZDA, kjer je mesna industrija vložila milijone v tovrstne startupe in tudi največji trgovci so izdelke zložili na mesne police.

Katera faza realizacije projekta od izvorne ideje do postavitve na trg se vama je zdela najbolj zahtevna? 

Najbolj zahtevna faza je bila za naju prenos v industrijsko proizvodnjo in vzpostavitev proizvodnje tako, da bo rok trajanja izdelka dovolj dolg. Pri tem smo imeli nemalo težav. Najprej smo izbrali proizvajalca, ki ni bil zanesljiv, kar nas je prisililo v pozno menjanje proizvodnje. Nato smo se pri drugem proizvajalcu borili z obstojnostjo izdelka. Izzivov je bilo veliko. Svež živilski izdelek v hladni verigi je precej problematičen in vsak proizvodni parameter mora biti idealen, da se zagotovi kakovost na policah. Ker izdelka, ki ne bi bil dovolj dober, nisva želela spraviti na police, smo proizvodnjo popravljali in izdelek izboljševali tako dolgo, da sva zamudila tudi prvi rok za dostavo. Če bi se danes znašla pred začetno odločitvijo, ali bo izdelek zamrznjen ali svež, bi se brez pomisleka odločila za zamrznjen izdelek. Tako bi ujela rok za dostavo, izdelek pa je za kupce praktičen (rok trajanja zamrznjenih izdelkov je zelo dolg) pa tudi zelo kakovosten in slasten.

Kako vidita uvrstitev vašega produkta med Sparovo osmerico v Štartaj Slovenija oz. kateri del njihove pomoči vam največ pomeni?

Med projektom Štartaj Slovenija sva se ogromno naučila in v tem vidiva največjo vrednost. Mentoriranje Spara nama je pomagalo, da sva naredila izdelek, ki je pripravljen za police trgovin kjerkoli na svetu. Hkrati je neverjetno videti ozadje in postopek, po katerem izdelki dosežejo police tako velikega trgovca, kot je Spar. Zelo sva ponosna, da nama je uspelo priti tako daleč, z znanjem, ki sva ga pridobila na poti, pa verjameva, da bova prišla tudi veliko dlje.

Altburger zdaj že lahko najdete na policah vseh 12 trgovin Interspar v Sloveniji. Maju in Luku še posebej čestitamo za vztrajnost in odločnost oziroma dejstvo, da nista odnehala in da si bomo mi vsi ob njunem izdelku zdaj končno lahko obliznili prste!

POPRAVEK
V 7. oddaji Štartaj, Slovenija! so pomotoma navedli napačen podatek o nagradi, ki sta jo za svoj Altburger prejela Luka in Maj. Z Altburgerjem sta leta 2018 zmagala na kamniškem KIKštarterju Startup izziv za 5 EUR, in ne na na študentskem tekmovanju Ecotrophelia 2019, kot so objavili. Za napako se PRO PLUS vsem vpletenim opravičuje.

Več lahko raziščete še na: 

Spletna stran: Altburger.eu

Facebook: #altburger

Ig: alt_burger