Telesu dovolim, da gre skozi fizičen proces bolečine

Začuti bolečino, da jo lahko pozdraviš... 

Telesu dovolim, da gre skozi fizičen proces bolečine (foto: pexels) pexels
22. 4. 2021

Ne, nisem mazohist.

Če kaj, sem celo življenje bila njegovo popolno nasprotje. Na vse pretege sem se izogibala bolečini. 

Občutiti jezo, žalost, razočaranje - to je bil zame znak, da je z menoj nekaj narobe.

Naredila sem vse, da sem se tem občutkom izognila v velikem loku. 

Bila sem zelo stroga do sebe, saj sem ves čas poskušala biti srečna in vesela.

Nič ni narobe s srečo, vendar nekaj je bilo precej narobe v mojem načinu delovanja:

Nisem si dovolila čutiti bolečine. 

Kolikokrat na dan se zapremo, da ne bi čutili bolečine? Koliko notranjih monologov imamo, v katerih se prepričujemo, naj se nas nekaj ne dotakne? Kolikokrat raje otopimo, namesto da začutimo bolečino? 

Dajmo za trenutek na stran vse, kar smo se naučili o "pozitivni psihologiji". 

Dajmo raje izkusiti na svoji koži vse občutke in občutimo njihov resnični pomen/namen. 

Imamo dnevne tegobe, ki se jim ne moremo izogniti. Promet na cesti, neuspel posel, izgubljeni ključi, konflikt s sodelavcem, konflikt s partnerjem, slabo vreme, glasni sosedje... 

Ni omejitve pri tem, kaj vse gre lahko v dnevu narobe in nas iztiri - pomirimo se s to resnico. Ampak, kako se soočimo z vsem, kar gre narobe? Kako to vpliva na naše mentalno in čustveno zdravje? 

Po letih otopelosti in tlačenja svoje bolečine sem ugotovila, da to ne deluje dobro. Tako sem se odločila, naj moja bolečina bo! Preprosta metoda, a hkrati velik izziv. Namesto da sem se izogibala bolečini, sem iskala načine, da sem samo sedela z njo. 

Če čutim, da bi jokala, jokam. Če čutim, da bi se razjezila, se razjezim. Če sem razočarana, občutim razočaranje. 

Telesu kot prvo dovolim, da gre skozi fizičen proces bolečine. Nato naredim v svojemu umu prostor, da sprosti misli vezane na bolečino. Najbolj pomemben del pa je ta, da ne sodim svojih občutkov ali misli. Ne trpinčim same sebe z obsodbami zaradi tega, da čutim, kar čutim

Odvisno od intenzivnosti izkušnje, včasih potrebujem nekaj dni, včasih pa več mesecev, da bolečina popusti. Čeprav je to morda šokantno, je čudovita stvar to, da bolečina na koncu zares izgine.  

Zares deluje ta metoda. Opazuj svojo bolečino, občuti jo v telesu medtem ko sediš nekje ali meditiraš. Bolečina bo počasi odhajala. 

To ni magija. To je popolna naravna inteligenca. Dovoli si torej čutiti bolečino, da jo lahko pozdraviš. 

Ko govorimo o zdravljenju, bi morali razmišljati o prilagajanju, ne o izogibanju. In sprva se boš morda res počutil grozno! 

Denimo, da si izgubil nekoga, ki ti je bil izjemno drag. Oh, kakšna bolečina! Ta bolečina je nedvomno prevelika, da bi se z njo soočil, in njeno sprejmanje je pretežko.

Pa vendar se moramo zavedati, da se bomo bolečine znebili prav s tem, da jo povabimo k sebi in jo prečutimo. Nekega dne bomo nato pripravljeni, da jo povsem spustimo. 

Ker bolj kot bolečino pometamo pod preprogo, večja in močnejša postaja. 

Dajmo bolečini priložnost, da nas pozdravi - ker nas resnično lahko! 

Elyane Youssef, elephantjournal.com