Je to najbolj varen sedež na letalu? Edina preživela iz nesreče Air India in tajski pevec sta preživela na istem sedežu

17. 6. 2025
Je to najbolj varen sedež na letalu? Edina preživela iz nesreče Air India in tajski pevec sta preživela na istem sedežu (foto: profimedia)
profimedia

Ruangsak Loychusak in Vishwash Kumar Ramesh (na fotografiji) sta preživela dve različni letalski nesreči, v letih 1998 in 2025, medtem ko sta sedela na istem sedežu – 11A. Je to naključe ali najbolj varen sedež?

Ko je tajski igralec in pevec Ruangsak Loychusak izvedel za letalsko nesrečo letala Air India 12. junija, ga je pretresla ena podrobnost – edini preživeli je sedel na sedežu 11A – enakem sedežu, kot ga je sam zasedal, ko je pred skoraj 27 leti preživel smrtonosno nesrečo.

»Preživel letalsko nesrečo v Indiji. Sedel je na istem sedežu kot jaz. 11A,« je zapisal Ruangsak na Facebooku, kar je povzročilo val zanimanja po spletu.

Letalo Air India je strmoglavilo kmalu po vzletu iz Ahmedabada 12. junija. Na krovu letala je bilo 242 ljudi, a preživel je le eden – Britanec Vishwash Kumar Ramesh.

Med trkom je bil iz letala vržen, utrpel je številne poškodbe, a je uspel zapustiti razbitine in priti do reševalnega vozila.

Iz bolnišnice je Vishwash za indijske medije povedal: »Nekaj časa sem mislil, da bom umrl. A ko sem odprl oči, sem ugotovil, da sem živ, in sem poskušal odpeti varnostni pas ter pobegniti, kamor sem le mogel.«

Prihaja zvišanje nadomestil za brezposelnost: "V EU nižja le na Poljskem"

Decembra 1998 je bil Ruangsak star 20 let, ko je let Thai Airways TG261 strmoglavil med pristajanjem na letališču Surat Thani v južni Tajski. Letalo je padlo v močvirje in umrlo je 101 od 146 ljudi na krovu.

Ruangsak je preživel in je v naslednjih letih javno govoril o travmi in občutku krivde, ker je preživel. Po poročanju medijev skoraj desetletje ni več letel z letali, življenje po nesreči pa je poimenoval »drugo življenje«. Zdaj, ko sta dva preživela povezana z istim sedežem, je zanimanje za sedež 11A eksplodiralo na spletu.

Strokovnjaki opozarjajo: “ni univerzalno varnega sedeža”

Čeprav je bilo za Vishwasha ključno, da je sedel poleg delujočega zasilnega izhoda, strokovnjaki opozarjajo, da to ne pomeni, da je sedež 11A vedno varen.

»Vsaka nesreča je drugačna in nemogoče je napovedati možnosti preživetja zgolj na podlagi sedeža,« pravi Mitchell Fox, direktor ameriške organizacije Flight Safety Foundation.

Letalske kabine se močno razlikujejo po razporeditvi, zato je lahko neka lokacija v enem letalu dobra, v drugem pa ne.

Ron Bartsch, predsednik avstralskega podjetja AvLaw Aviation Consulting iz Sydneya, pojasnjuje: »V tem konkretnem primeru je bil potnik tik ob zasilnem izhodu, kar je tisti dan predstavljalo najvarnejši sedež. A to ni vedno sedež 11A – to je 11A samo v tej konfiguraciji Boeinga 787.«

Preživetje je stvar pripravljenosti, ne sedežne številke

Strokovnjaki za letalsko varnost opozarjajo, da je za preživetje pogosto pomembnejša pripravljenost kot sreča. Pozorno poslušanje varnostnih navodil, prepoznavanje najbližjega izhoda in takojšnje sledenje navodilom posadke lahko bistveno povečajo možnosti preživetja. Čeprav se zdi 11A čudežni sedež, v svetu letalske varnosti velja: vsaka nesreča je edinstvena – in preživetje je odvisno od več kot zgolj številke.

Vir: straitstimes.com

Kako (na novo) programirati svojo DNK in se pozdraviti z lastno močjo?