Čas, preživet pred zasloni, zmanjšuje aktivnosti kot so risanje, ustvarjanje in igranje na prostem, kar vpliva na razvoj finih motoričnih spretnosti pri otrocih.
Anketa je pokazala, da učenci vse težje uporabljajo pisala in škarje ter težje zavezujejo vezalke, kar strokovnjaki pripisujejo skupnemu vplivu zaslonov, spremembam navad in drugačnim izkušnjam v otroštvu.
Po nedavni anketi portala Education Week je 77 % učiteljev izjavilo, da imajo učenci vedno več težav z uporabo svinčnikov, kemičnih svinčnikov in škarij, 69 % pa jih je opazilo, da otroci danes težje zavežejo čevlje kot pred petimi leti. Strokovnjaki opozarjajo, da je razlog za to skupni vpliv časa preživetega pred zasloni, spreminjanje navad in pridobivanje drugačnih izkušenj v otroštvu.
Preberite tudi:
Pri današnjih generacijah otrok upada razvoj fine motorike
Učenje prek računalnikov je koristno, vendar ne razvija fine motorike, ki jo lahko otroci pridobijo s pisanjem, barvanjem, rezanjem, lepljenjem in drugimi aktivnosti. Prav tako upada igranje na prostem, ki je ključno za razvoj fine in grobe motorike.
Steven Barnett, soavtor Ameriškega nacionalnega inštituta za raziskave zgodnjega izobraževanja na Rutgersovi univerzi opozarja, da otroci v današnjih časih vse manj izvajajo aktivnosti kot so kopanje, zbiranje rož in metanje žoge. Meni, da izginjajo zanimive otroške dejavnosti, ki si jih otroci sami izmišljajo.
Na slabši razvoj spretnosti pri otrocih vplivajo tudi praktične rešitve, kot so raztegljive hlače brez zadrge in gumbov, embalaža, ki se enostavno odpre itd. Takšne bližnjice otrokom onemogočajo, da bi vadili različne gibe.
Otroci se vse težje osredotočijo na preproste naloge, zato so pogosto frustrirani
Amy Hornbeck opozarja, da so magnetne ploščice, ki se enostavno povezujejo, nadomestile sestavljanke in lesene kocke, ki zahtevajo potrpežljivost in natančnost.
Poleg tega raziskava Centra Pew Research kaže, da otroci vse manj berejo zaradi užitka, kar negativno vpliva na pismenost ter sposobnosti, kot sta pozornost in osredotočenost, ki sta ključna za razvoj fine motorike. To povzroča povečanje frustracije otrok pri preprostih nalogah, kot je zapenjanje jakne, zaradi tega pri tem otroci pogosto obupajo.
Ali se spretnosti lahko ponovno razvijejo?
Spretnosti se lahko ponovno razvijejo, vendar morajo biti starši pri tem zelo aktivni in dosledni. Mentorica Hornbeck predlaga, da starši čim pogosteje uvajajo igre in naloge, ki spodbujajo fino motorično aktivnost. Z otrokom lahko kuhajo, izrezujejo slike, zbirajo kamenčke, polnijo kozarce z vodo, stiskajo gobice v kadi, rišejo in barvajo, berejo, računajo brez kalkulatorjev, ...
Pomembno je, da se v tem času, ko se izvaja aktivnosti, izključi vse zaslone in se popolnoma posveti pozornost spretnostim, ki so pomembni za otrokovo življenje.
Vir: zivim.jutarnji.hr