Pošiljanje službenih mailov med vikendom vpliva na vas slabše, kot si mislite!

14. 10. 2023
Deli
Pošiljanje službenih mailov med vikendom vpliva na vas slabše, kot si mislite! (foto: profimedia)
profimedia

Velika težava danes je postavljanje mej med službo in zasebnim življenjem. Povsem običajno je postalo pošiljanje službenih mailov in sporočil tudi izven delovnega časa, tudi pozno zvečer ali med vikendi. 

Ljudje imajo občutek, da morajo bit ves čas na voljo, spet drugi - vodje pa to tudi pričakujejo od drugih. Vendar, postavljanje mej je nujno, da preprečimo svojo izčrpanost in izgorelost. Če spoštujete sebe, za vikend pustite služben mail pri miru in se takrat posvetiti sebi in svojim bližnjim.

Ne smemo pozabiti na spoštovanje mej. Ljudje jih potrebujemo, sicer se izčrpamo. Meje so način, kako poskrbimo zase. 

Pred nekaj časa se so na Portugalskem dobili novo zakonodajo in sprejeli nova pravila, po katerih lahko delodajalci dobijo kazni za stike z delavci izven uradnih službenih ur.

Vsi potrebujemo mejo med delom in zasebnim življenjem

Študija, opravljena med pandemijo, je pokazala, da je 70 % delavcev, ki delajo od doma, delalo ob vikendih. To je pomenilo več službenih e-poštnih sporočil 24 ur na dan, 7 dni v tednu. Strokovnjaki so ugotovili, da so nekateri preverjali svoje maile tudi ko so se sredi noči na hitro zbudili.

Pošiljanje samo enega maili izven delovnega časa lahko povzroči vrsto negativnih učinkov na prejemnika sporočila in na celo prejemnikovo družino!

Postavljanje jasnih meja s kolegi in nadrejenimi je bistveno za zdravje, srečo in produktivnost. Najsrečnejši in najbolj produktivni zaposleni niso vedno na voljo, ampak imajo jasne meje glede tega, kdaj in kako pogosto preverjajo službeno e-pošto. To ni samo laično opažanje, ampak je podprto z raziskavami.

Študije kažejo, da zaposleni doživljajo povečano tesnobo, zmanjšano kakovost spanca in manjše zadovoljstvo z odnosom, saj jim e-maili po delovnem času spodbujajo nenehen občutek, da bi sporočilo iz službe lahko prispelo v vsakem trenutku, ne glede na čas dneva ali dan v tednu. Raziskovalec Bill Becker iz Virginia Tech, je to poimenoval »predhodni stres« – občutek, da ste vedno pripravljeni prejeti službeno e-pošto po delovnem času, tudi če ta nikoli ne prispe.

Presenetljivo je njegova študija pokazala, da ni bil samo zaposleni tisti, ki je imel negativne učinke na zdravje, ker se nikoli ni mogel odklopiti od dela; enake negativne posledice so doživeli tudi tisti, ki so sporočilo prejeli. 

Prejemnik ima sicer nadzor nad tem, ali preverja e-pošto ob vikendih ali ne. Vendar mu je to mnogo lažje, če ve, da jih šef takrat ne pošilja.

Maura Thomas, trenerka produktivnosti, svojim strankam pogosto pove, da včasih najboljše, kar lahko storite za svoje delo, ni delo. Njene stranke ji včasih rečejo: "Da, ob koncu tedna res ne delam, odgovorim le na nekaj e-poštnih sporočil."

Tukaj je napaka v razmišljanju: e-pošta je delo! In ohranja vaš um vpleten v vaše poklicne odgovornosti in vam preprečuje, da bi se sprostili. In tudi če vam ni mar za sprostitev, upravljanje e-pošte ob koncu tedna preprečuje potrebno distanco in svež pogled, ki ga ta lahko prinaša. Ko smo tesnobni, preutrujeni in pod stresom, ne moremo biti produktivni in kreativni.

Naša glavna prioriteta bi morala biti vedno skrb za svoj um, telo in dušo. To pomeni, da si vzamemo čas za družino in prijatelje, pojemo zdrave obroke ter si privoščimo dovolj počitka. To je edini način, da v službi čez teden damo vse od sebe.

Ustvarjanje jasnih komunikacijskih smernic je ključni korak pri pomoči delavcem, da resnično odklopijo na večere, vikende in med počitnicami.

Izogibajte se torej službenim e-poštnim sporočilom ponoči in ob vikendih.

Vir: forbes

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja