Delate od doma? Preverite, kako lahko izboljšate svojo produktivnost.
Delo od doma je vse bolj priljubljena oblika dela, ki ponuja kar nekaj prednosti: s tem, ko delamo doma, imamo nekoliko več fleksibilnosti, hkrati pa prihranimo čas (in denar), ki bi ga sicer porabili za vožnjo. Po drugi strani pa smo ravno pri delu od doma lahko pogosto manj produktivni. Kako izboljšati svojo učinkovitost in porabiti manj časa za službene obveznosti? Tukaj je nekaj strategij, ki so lahko v pomoč.
1. Osredotočeno delo
Če nenehno opravljate nešteto nalog hkrati ali poleg službenih obveznosti počnete še druge stvari (pospravljanje, kuhanje, brskanje po družbenih omrežjih...), se boste težko resnično osredotočili in učinkovito opravili svoje delo.
Zato je priporočljivo, da si v dnevu določite čas, ki ga boste namenili "osredotočenem delu". V tem času izklopite telefon in se 100% posvetite pomembni nalogi oziroma opravilu. Preden se lotite dela, je ključno, da razmislite, kaj je v tem trenutku največja prioriteta in namenite čas temu.
2. Vzpostavljanje rutine
Če se dela lotite brez pravega načrta oziroma strukture, boste izgubljali veliko časa. Priporočljivo je, da imate vzpostavljeno neko rutino, ki vam pomaga, da ostajate produktivni. Poskusite si sestaviti enak urnik, kakor bi vam ga sestavili v službi. Določite, kdaj se boste zbudili, kdaj boste delali kaj in kdaj boste imeli premor.
3. Razporejanje manjših nalog
Kot že omenjeno, opravljanje nešteto nalog hkrati moti vaš miselni proces in ovira osredotočenost. Da bi se temu izognili, je najbolje, da v dnevu določite čas, ko boste opravili manjše naloge: odgovarjanje na e-maile, klice, printanje materialov... Določite si, da boste to počeli vsak dan ob enaki uri (morda pred začetkom dela ali na koncu delovnika)
Če je se pojavi nujna manjša naloga, je seveda pomembna odzivnost, a na večino sporočil lahko denimo odgovorite šele čez nekaj ur. Če boste vse manjše naloge opravili hkrati, se jim boste manj posvečali takrat, ko imate drugo delo.
4. Ne pozabite na počitek
Ne pozabite, da ljudje nismo stroji in da naš um ni ustvarjen za neprestano delo. Da bi bili pri svojem delu resnično učinkoviti, poskrbite za počitek. Sploh pri delu od doma se pogosto zabriše meja med delom in domom, zato je še posebej pomembno, da si zavestno vzamete čas za počitek.
Med delovnikom si določite čas za premor, v katerem se lahko odpravite na hiter sprehod ali morda preberete nekaj strani knjige. Ne pozabite tudi na počitek popoldne in čez vikende.
Prirejeno po: yourtango.com