Za navdih Promocijsko sporočilo

Tudi v Sloveniji je na ceste zapeljal prenovljeni Ford Mondeo (na voljo tudi s hibridnim pogonom)

28. 6. 2019
Deli
Tudi v Sloveniji je na ceste zapeljal prenovljeni Ford Mondeo (na voljo tudi s hibridnim pogonom)

Ta za letos v nasprotju z manjšima Focusom in Fiesto ni dobil samo novih pogonov, ampak tudi prenovljeno notranjost. Mondeo bo na voljo tudi s hibridnim pogonom

Zunanje spremembe so v skladu z novim Fordovim oblikovanjem in trenutnimi trendi. Tako kot do zdaj bo Mondeo še naprej na voljo v treh različicah – štiri- in petvratni ter karavanski. Novost je športni paket opreme ST Line, ki je bil do zdaj na voljo le pri manjših Focusu in Fiesti. Bencinski motorji ostajajo enaki, novost pa je dvolitrski dizelski EcoBlue (150 ali 190 'konj'). Prvič bo v Mondeu na voljo popolnoma nov pametni osemstopenjski samodejni menjalnik (upravljal se bo prek vrtljivega gumba), ki skupaj s prilagodljivim tempomatom zdaj poskrbi, da se avto samodejno popolnoma ustavi (in tudi samodejno spelje) brez voznikove pomoči.

Seveda bo Mondeo na voljo tudi s hibridnim pogonom, pri čemer bo zdaj ob štirivratni na voljo tudi v karavanski različici. Hibridni sistem zagotavlja sistemskih 138 kilovatov oziroma 187 'konj'. Sistem sestavljajo dvolitrski bencinski motor (Atkinsonov cikel) in elektromotor/generator (88 kilovatov) ter litij-ionske baterije z zmogljivostjo 1,4 kilovatne ure. Posledično bo Mondeo za sto prevoženih kilometrov porabil le 4,2 litra bencina ter v ozračje izpustil 96 gramov na kilometer škodljivih emisij ogljikovega dioksida. Omeniti je treba še največjo hitrost. Ta se pri nekaterih znamkah že drastično niža, pri Fordu ostaja relativno visokih 187 kilometrov na uro, pri čemer je mogoče le na elektriko voziti do hitrosti 137 kilometrov na uro.

Za novi Mondeo bo potrebnih vsaj 22.390 evrov (štirivratna različica 1.5 EcoBoost – 165 'konj'. Najcenejši dizelski model bo karoserijsko enaki Mondeo z dvolitrskim EcoBlue motorjem (150 'konj'), za katerega bo potrebnih vsaj 23.790 evrov. Za petvratno različico bo potrebno približno 600 evrov doplačila (odvisno od opreme oziroma motorja), za karavansko pa dobrega tisočaka. Za hibridno različico (4 vrata) bo potrebnih 27.990 evrov, za karavansko pa 29.120 evrov. Novost pri hibridu je tudi oprema, saj je ob dosedanji Titanium zdaj hibridni Mondeo na voljo v najprestižnejši različici Vignale. 

Slovenski zastopnik pričakuje, da bodo letos prodali od 150 pa vse tja do 200 Mondeov, pri čemer pričakujejo, da se bo približno 50 odstotkov kupcev odločilo za hibridno različico. Da bo prodajni cilj še lažje dosegljiv, je že ob začetku prodaje kupcem na voljo 2.000 evrov popusta (financiranje), enak znesek pa je kupcu na voljo, ko se odloči za menjavo staro za novo. 

BESEDILO in FOTO: Sebastjan Plevnjak