Na "Kako ste?" pač ni vedno tako lahko odgovoriti.
Pod objavo na TikTok profilu kavarniškega podjetja Cat & Cloud se je razvila zanimiva razprava med dvema zaposlenima, ki je razkrila, zakaj eden od njiju strank noče več spraševati običajnega pozdravnega vprašanja: "Kako ste?"
Medtem ko storitveni delavci po vsem svetu to preprosto vprašanje pogosto postavljajo, je ta zaposleni pojasnil, zakaj po njegovem mnenju to morda ni najboljši način za začetek komunikacije s strankami, še posebno v kavarni.
V nadaljevanju prisluhnite njegovim razlogom za to nekonvencionalno perspektivo.
- 1. Ko zaposleni v kavarni vpraša stranko: "Kako ste?", jih s tem (za marsikoga neprijetnim) vprašanjem obremeni takoj, ko so stopili skozi vrata.
Za mnoge ljudi se bežni 'Kako ste?' od barista zdi samo naravni del njihove jutranje rutine. Vendar, kot je pojasnil uslužbenec, morajo stranke, ko so povprašane o tem, kako jim v življenju gre, na to nekako odgovoriti, kar od njih v okolju, ki za to ni najbolj primeren, terja veliko energije in mentalne širine.
Zlasti v zgodnjih jutranjih urah, ko se stranke še zbujajo ali hitijo ob začetku morda stresnega dneva, je lahko takšno vprašanje obremenjujoče, saj se odgovor čuti bolj obveznost kot prava izmenjava.
Zaposleni je dodal: "Raje bi, da bi nekdo rekel, 'O pozdravljeni, lepo vas je spet videti!' in potem se lahko zapletemo ali pa ne zapletemo v pogovor, s poudarkom na tem, da je to lažje izpeljati, če je pogovor lažji in bolj organski."
- 2. Zaposleni v kavarni je nato poudaril, da je dobra storitev dajanje, ne jemanje.
Edena od osrednjih argumentov, ki jih je v debati predstavil zaposleni, je bilo, da mora biti dobra storitev vedno dajanje, ne jemanje. Izpraševanja stranke na način, ki terjajo odgovor, pa bi bilo mogoče razumeti, kot da 'jemljemo' in ne 'dajemo' - pogosto v trenutku, ko stranke morda niso razpoložene za socialno izmenjavo.
Namesto tega se je zaposleni zavzel za bolj prijazen, nezahteven pozdrav, ki strankam omogoča, da se počutijo pod pritiskom, da bi morali kaj odgovoriti.
Kot je rekel: "Če greste kamor koli, kjer so znani po storitvah in gostoljubju, boste prejeli pozdrav. 'Dobrodošli, lepo vas je videti. Vesel sem, da ste tukaj.' Nikoli vas ne bodo vprašali, 'Kako gre? ali 'Kako ste?''«
- 3. Pomembno si je tudi zapomniti, da je za večino ljudi 'Kako ste?' samo ritualiziran pozdrav, na katerega se je mogoče odzvati brez posebnega razmišljanja. Ne velja pa to za vse tiste, ki imajo morda težave ali takšnega nagovora ne jemljejo samo kot floskulo.
Kot je omenil nek bolnik z rakom: "Pred rakom nisem dvakrat premislil o odgovoru na 'Kako si' Večino časa sem odgovarjal 'V redu' in se pogosto nasmejal. Zdaj pa kot bolnik z rakom slišim 'Kako si?' ustvarja paniko v meni."
Niso vse stranke iste
Pomemben del dela s strankami je vedeti, kako brati prostor in ljudi, ki so v njem.
Ni vsaka stranka enako razpoložena ali na enaki ravni energije, ko vstopi v kavarno. Po besedah zaposlenega del zagotavljanja odlične storitve vključuje 'branje prostora' in prilagajanje svojega pristopa glede na vedenje stranke.
Če nekdo vstopi, je videti brez energije ali raztresen, mi pa vprašamo: "Kako ste?", to lahko občutijo kot nekaj vsiljivega ali neprimernega. Namesto tega zaposleni priporoča bolj nevtralne pozdrave, ki potrjujejo strankino prisotnost, ne da bi od nje zahtevali sodelovanje. Tako se vzpostavi bolj prijetno vzdušje, stranki pa je prihranjen odveče stres.
Povzeto po Your Tango.