3 stvari, ki se zgodijo v telesu, ko prenehate piti kavo

10. 6. 2024
Deli
3 stvari, ki se zgodijo v telesu, ko prenehate piti kavo (foto: Profimedia)
Profimedia

Veliko ljudi ima navado piti kavo vsak dan, a kaj se zgodi z našim telesom, če to navado opustimo?

Pitje kave je lahko zdrava navada, saj vsebuje antioksidante, ki pomagajo nevtralizirati proste radikale in zmanjšati vnetje ter tako prispevajo k splošnemu zdravju. Zmerno uživanje kave je povezano z zmanjšanim tveganjem za številne bolezni in lahko tudi izboljša budnost, razpoloženje in telesno zmogljivost. Vendar pa ima prekomerno uživanje lahko negativne učinke – nespečnost, tesnoba in prebavne motnje so le nekateri izmed njih.

Slabosti kave:

  • Kave ni priporočljivo piti na prazen želodec, saj povzroči sintezo hormona holecistokinina, ki sproži prebavo. Če je želodec prazen, potem nima ničesar za prebaviti, zaradi česar obstaja tveganje za pojav simptomov zgage in gastritisa.
  • Kava poveča kislost želodca, krvni tlak in povzroča motnje spanja.
  • Konzervansi v kavi negativno vplivajo na metabolizem in lahko povzročajo nastanek celulita.
  • Poživljajoč učinek kave izboljša učinkovitost eno uro po pitju napitka, po dveh urah pa se lahko počutite bolj zaspani.
  • Kava ni priporočljiva za ženske med nosečnostjo in dojenjem. Kofein prehaja skozi placento, kar povzroči zmanjšanje železa in drugih mineralov v materinem mleku.
  • Prekomerno uživanje lahko vodi v dehidracijo.

Prednosti kave:

Kava vsebuje antioksidante, ki iz telesa odstranjujejo proste radikale. Ti antioksidanti se borijo proti malignim novotvorbam, nekaterim boleznim srca, diabetes mellitusu in parkinsonizmu. Pomaga tudi pri lajšanju glavobolov, saj širi krvne žile v možganih.

Zakaj ni priporočljivo piti kave takoj, ko vstanete?

Naše telo čez dan sintetizira hormon kortizol, ki nam pomaga, da se zjutraj zbudimo. Zjutraj je raven kortizola najvišja, s pitjem kave takrat pa bomo blokirali njegovo naravno sintezo, zaradi česar bomo takrat, ko kava popusti, bolj zaspani kot sicer. Proizvodnja kortizola se ponavadi pojavi med 6. in 9. uro zjutraj ter doseže vrhunec ob 8. ali 9. uri, zato je optimalen čas za skodelico kave od 10. ure naprej.

Kaj se zgodi, če se odpoveste kavi?

1. Telo bo bolje absorbiralo vitamine

Kofein znižuje absorbcijo vitamina B in zmanjšuje koncentracijo mineralov v telesu, kot so železo, kalij, cink in kalcij. Samo 1 skodelica upočasni absorpcijo kalcija za kar 3 ure. 

2. Izguba odvečne teže

Če prenehate piti kavo, lahko yo posredno prispeva k izgubi teže z zmanjšanjem vnosa dodatnih kalorij iz sladkorja in smetane ter stabilizacijo stresnih hormonov, kot je kortizol, kar izboljša kakovost spanja in zmanjša prebavne motnje. Ključni dejavniki za nadzor telesne teže pa so uravnotežena prehrana, redna telesna dejavnost, zadosten spanec in obvladovanje stresa.

3. Povečal se bo imunski odziv

Medtem ko zmerno uživanje kofeina običajno ni škodljivo za imunski sistem, lahko pretiravanje s pitjem kave vpliva na endokrini sistem, vključno z delovanjem ščitnice pri tistih, ki so dovzetni za težave z njo. Ohranjanje ravnovesja in zmernosti je ključnega pomena.

Vir: sensa.story.hr