Bosonoga hoja in tek za zdrava stopala

Sezujte odvečno obuvalo in pustite stopalom, naj bosa tavajo po svetu. Poskrbite za njihovo kraljevo nego in jim privoščite stik z naravo. Prvinski dotik vam bo pognal kri po žilah in vas napolnil z energijo.

Bosonoga hoja in tek (foto: Shutterstock) Shutterstock
1. 8. 2012

Bosopeti tek

Se spominjate, kako ste kot otrok bosi tekali po travi? Raziskave na ameriški univerzi Harvard spodbudno govorijo v prid temu početju, ker se pri bosonogem teku 'stres' pri dotiku s tlemi prerazporedi po celem podplatu (v športnih copatih pa naj bi večino energije udarca ob stiku s tlemi prejela peta).

Bosonoga hoja in tek krepita mišice, tetive in vezi in celo zmanjšujeta možnost za poškodbe, kot so zvin in pretegnjene mišice. To pa zato, ker bosonogi tekači ne 'pristajajo' na pete, temveč na predel med prsti in lokom, ter tako zmanjšajo stresni udarec s tlemi.

Ko se naučite tekati bosi, boste tudi nežnejši s stopali in previdnejši ob dotiku noge s tlemi.

Da prehod iz športnih copat na bosa stopala ne bi bil enak vračanju v kameno dobo in da ne bi poškodovali nežne in občutljive kože stopal, za začetek poskusite teči v debelejših nogavičkah. Tudi tako boste utrdili mišice stopala.

Fitnes za stopala

Hoja po petah in po prstih, notranjem in zunanjem robu podplatov krepi mišice stopal. Igrajte se s prsti: skrčite prste ne nogah, ne da bi pri tem dvignili stopalo od tal, nato pa jih spet čim bolj iztegnite.

Dobra vaja je tudi pobiranje predmetov s stal le s stopali. Takšne vaje ponavljajte v seriji po deset. Ohranjajte tudi gibljivost in moč sklepov; med tem, ko sedite na tleh, jih vrtite v krogih in pomikajte gor/dol ter levo/desno, kot to počnejo baletke.

Magda Dežđek, Nika Veger, foto: Shutterstock