Če želite zdravo telo, najprej očistite črevo

Vsak je že doživel trenutek, ko se sedenje na straniščni školjki spremeni v nočno moro. A zaprtost ni nekaj, kar se lahko redno dogaja. Temu je treba posvetiti pozornost, saj ne vpliva le na naše počutje, ampak ima lahko tudi posledice za naše zdravje. 

Če želite zdravo telo, najprej očistite črevo (foto: Shutterstock) Shutterstock
14. 10. 2021

Le dobra prebava oziroma čisto črevesje lahko poskrbi za optimalno vsrkavanje hranilnih snovi v telo, s tem pa seveda vpliva na naše zdravje oziroma moč našega imunskega sistema. Lahko celo rečemo, da od stanja našega črevesja ni odvisno le naše počutje, ampak tudi naše zdravje.

Kaj onemogoča pravilno prebavo?

Redko, boleče in težavno odvajanje blata, napihnjenost, neprijetno napenjanje in vetrovi, tiščanje v trebuhu – kaj je krivo, da naša prebava ne deluje kot naoljen stroj?

V največji meri našo prebavo obremenita način življenja (hiter tempo, stres, skrbi oziroma čustvene težave, potovanja itd.) in težko prebavljiva hrana. Odpadne snovi neprebavljene hrane ostajajo v črevesju dlje časa in se iz njih lahko sproščajo škodljive snovi, ki nas zastrupljajo in vodijo v resnejše zaplete.

Hkrati obloge preprečujejo vsrkavanje hranilnih snovi v naše telo, kot so vitamini in minerali, posledica pa je oslabljen imunski sistem.

Zaprtje je simptom

Stanje črevesja je res zelo pomembno za naše zdravje – da je nekaj narobe z našim telesom, da to ne deluje, kot je treba, nas opozori prav zaprtje ali pa na primer driska. 

Priporočljivo je, da odvajamo enkrat na dan – če ne, verjetno nekaj ne deluje, kot bi moralo, in treba je ukrepati.

 

Očiščeno črevesje se bo povrnilo v zdravo stanje, prebava bo urejena, vaše počutje pa izboljšano.

Ukrepajte

Na voljo je veliko načinov čiščenja črevesja doma, pri vsakem od njih pa obstajajo plusi in minusi. Preden se lotite določene metode, jo vsekakor natančno proučite. Za vas smo zbrali tri najpogostejše metode.

1 Tuširanje črevesja

Preden se lotite kakršnegakoli izpiranja črevesja, se res dobro poučite o načinih klistiranja, pravilni pripravi klistirne tekočine, stranskih učinkih, vseh plusih in minusih ... Ne le da je neprijetno, tudi o dobrodejnosti klistiranja obstajajo deljena mnenja. Uporabite zdravo pamet in se za to metodo odločite samo, če ste povsem prepričani, da je varna. Vsekakor pa z izpiranjem črevesja ni dobro pretiravati.

2 Slana voda

Voda, ki jo zavrete in ji primešajte jedilno žlico morske ali himalajske soli, bo prečistila črevesje. Učinek soli bo vodo namreč pognal skozi črevesje. 'Recept' najdete na spletu, previdnost, kako pogosto to počnete, pa prav tako ne bo odveč.

3 Vlaknine

Vlaknine veljajo za eno od ključnih sestavin zdrave in uravnotežene prehrane, saj predstavljajo hrano za dobre bakterije. Ko v telo vnesemo vlaknine in ustvarimo primerno okolje za razvoj dobrih bakterij, vzpostavimo ravnovesje v črevesju. Poleg tega pa z vlakninami črevesje tudi očistimo. Za eno izmed najboljših vlaknin velja vlaknina semena psilium. Ta v stiku z vodo nabrekne in ustvari naraven gel, ki mehča blato in pomaga pri lažjemu odvajanju, med potovanjem skozi prebavni trakt pa nase veže tudi strupe in obloge.

Z enim samim hranilom tako poskrbimo za odpravo zaprtosti, ureditev prebave in očiščenje črevesja. Šele očiščeno črevo bo lahko namreč opravljalo svojo temeljno funkcijo absorpcije hranilnih snovi in tako poskrbelo za krepkost imunskega sistema in vsesplošno zdravje.

Anjina izkušnja z aktivnimi vlakninami:

»Ker imam precej stresno življenje, ki vključuje nešteto obveznosti v en sam dan, sem že kar precej časa – govorimo o nekaj letih – zanemarjala način prehranjevanja. Moji obroki so bili neredni in zelo enolični, moj izgovor pa, da niti doma nimam toliko časa, da bi mislila na to, kaj bom jedla tisti trenutek, kaj šele da bi obroke načrtovala za naslednji dan. Tako sem bila pogosto napihnjena kot balon, na veceju pa sem trpela strašne bolečine v trebuhu in ob odvajanju ter tam prav gotovo preživljala preveč časa (ki bi ga lahko porabila za organiziranje zdravih obrokov). Vseh teh neprijetnosti sem se rešila z aktivnimi vlakninami – in končno spet zadihala – zdaj pa nočem na staro pot in poskušam čim bolj slediti smernicam zdrave prehrane,« nam je zaupala 46-letna Anja, ki se je tako po dolgih letih rešila težav z napihnjenostjo in zaprtostjo.

Prav vsaka malenkost, ki jo počnemo in zaužijemo čez dan, lahko vpliva na našo prebavo in posledično na naše zdravje, zato se le potrudite, da ustreznemu načinu življenja posvetite čim več časa in pozornosti.

Oglasno sporočilo: