Zajtrk za vse, ki zjutraj nimate časa

Za vse tiste, ki zjutraj nimate niti volje niti časa, da bi si pripravljali zajtrk, so poskrbeli mojstri hitre prehrane, ki so nam razkrili recepte za čarobne napitke in jedi, ki krepijo telo in duha.

Zajtrk za vse, ki zjutraj nimate časa (foto: Kristina Lenard) Kristina Lenard
29. 3. 2012

Z malo ozaveščenosti in dobre volje si lahko vsak dan privoščite hiter in zdrav obrok. V mislih nimamo prehoda na vegansko, makrobiotično oziroma na presno prehrano, saj so, za to obstajajo dokazi, radikalne poteze lahko najslabša rešitev.

Če nimate časa, da bi si zajtrk pripravili doma, skočite po dober zmečkanček, kremast napitek iz jogurta in svežega sadja.

Zmečkanček je lahko z banano, medom, žitaricami in oreščki. Z njim se boste izognili prehitremu prežvekovanju in goltanju na mah.

Odločite se lahko tudi za sadno solato, lično zapakirano za na pot, v službenem hladilniku pa naj vas počaka sojino ali ovseno mleko, da si boste pripravili slastno kavo z rjavim sladkorjem.

Tudi najbolj zagrizeni med tistimi, ki ne zajtrkujejo, bodo tem zapeljivim okusom in vonjem zajtrka za s seboj zagotovo podlegli.

Oborožitev proti stresu

Čeprav je ponudba zdravih obrokov tudi po nekaterih slovenskih restavracijah vedno boljša, je takšnih še vedno zelo malo, zato se, če ne delate v središču mesta, hitro pojavi težava. No, morda pa to le ni tako slabo, vsaj ne za vašo denarnico.

Če restavracija z zdravo prehrano ni ravno na vaši poti v službo, pa je v bližini zagotovo kakšna trgovina. Tudi te so vedno bolj založene z zdravimi živili, z oreščki, svežim sadjem, polnovrednim kruhom in prepečencem, imajo širok izbor jogurtov in sokov brez konzervansov. Vse to so živila, s katerimi se lahko uspešno borite proti stresu.

Bodite iznajdljivi in sodelavke ali sodelavce v službi prepričajte v nakup manjšega hladilnika in kuhinjskega strojčka, ki bo omogočal vsakdanjo pripravo zdravih obrokov in tako vsem polepšal delovne dni. Pred pomembnim sestankom se boste tako lahko proti stresu oborožili s svežim korenčkovim sokom. Seveda pa ni nujno, da vse protistresne jedi natočimo v kozarec.

Pripravite si solato s feta sirom, olivami in rukolo ter sendvič z rženim kruhom in se posladkajte s sadno solato z medom.

Če res ne morete brez čokolade, si pripravite dobro vročo čokolado z naribanim kokosom in pestjo mešanih oreščkov in semen (na primer mandljev, lešnikov, sončničnih semen). Ponekod lahko kupimo tudi ne tako drage različice zapakiranega sušija, kar vam bo vlilo pogum, da ga pokusite, če ga doslej še niste, in se odločite, ali boste v njem uživali tudi v prihodnje.

Na žalost zdravilo proti stresu ni le zdrava prehrana, zato vas obsesija z deklaracijami na izdelkih in pazljivost pri vsakem grižljaju, ki ga boste vnesli v usta, ne bosta pripeljala v stanje pomirjenosti.

S pretirano skrbjo glede tega, kaj jeste, boste k stresu le še doprinesli.

Raje se v miru podajte v iskanje restavracij ali bistrojev, v katerih boste lahko pojedli sveže pripravljeno juho, spili zdrav sok, si privoščili polnovreden sendvič ali vse te stvari vzeli s seboj, ko pa boste nakupovali v trgovini, upočasnite tempo. Pri blagajni je tako ali tako vrsta, zato si vzemite čas za izbiro živil, s katerimi boste obogatili svoj dan.

Preverjeni borci proti stresu

  • Avokado, pečen krompir z lupino, banane, čičerka in tuna so živila, bogata z vitaminom B6, ki spodbuja proizvodnjo serotonina, živčnega prenašalca, ki pomirja.
  • Nemastno mleko, jogurt, losos in sardele so bogati z vitaminom B12, ki spodbuja proizvodnjo pomirjajočega serotonina GABA.
  • Beluši, leča, ovseni zdrob in pomarančni sok so živila, bogata s folno kislino, ki pomaga pri tvorbi dopamina, živčnega prenašalca, ki skrbi za spodbujanje občutkov zadovoljstva.
  • Mandlji, amarant, špinača, sončnična semena, tofu in riž so bogati z magnezijem, ki prav tako spodbuja tvorbo dopamina.
  • Brokoli, zelena in rdeča paprika, pomarančni sok, ananas in jagode so bogati z vitaminom C, ki ščiti celoten imunski sistem in upočasnjuje propadanje možganskih celic, izpostavljenih kortizolu, hormonu nadledvične žleze. Ta hormon se zaradi stresa izloča v povečani količini.


Jelena Iva Nikolić