Kakšna je resnica o prehranjevalnih navadah, ki lahko spremenijo vaše počutje in življenje?

Če se povsem iskreno zazrete vase in v svoje obroke, bi lahko trdili, da se prehranjujete uravnoteženo oziroma v korist svojega telesa, počutja in zdravja, ali so na prvem mestu še vedno užitek, priročnost, hitra priprava hrane?

Kakšna je resnica o prehranjevalnih navadah, ki lahko spremenijo vaše počutje in življenje? (foto: PROFIMEDIA) PROFIMEDIA
13. 12. 2021

Vsi smo že ogromno slišali o uravnoteženi prehrani, ki je nujna, če se želimo dobro počutiti na dolgi rok in ostati zdravi, a človeška narava je taka, da se tehtnica pri marsikom ne glede na vsa priporočila še vedno nagne na stran instantnega uživanja v hrani ali celo lenobe in drugih izgovorov.

Najlažje je kupiti (vnaprej) pripravljeno hrano, ki nam ne vzame preveč časa in energije ob pripravi obroka ter obenem z močnimi okusi zadovolji naše brbončice, vendar take odločitve na našem počutju in zdravju dolgoročno puščajo sledi. To je dobro čim prej ozavestiti in še pravi čas spremeniti svoje prehranjevalne navade.

Nezdrav način prehranjevanja naj bi bil po raziskavah v Sloveniji namreč še vedno problem, ki pomembno prispeva k povečevanju obolevnosti za sladkorno boleznijo,
srčno-žilnimi boleznimi, debelostjo, povišanim krvnim tlakom in rakom.

Se prepoznate v slabih prehranjevalnih vzorcih?

Če boste na naslednja vprašanja večinoma odgovorili pritrdilno, je to skoraj gotovo znak, da vaše prehranjevalne navade niso najboljše in bi jih bilo treba spremeniti:

• Je zajtrk tisti obrok, ki ga večinoma ali redno izpustite?

• Pojeste na dan le dva obroka hrane ali morda le enega, vendar tega v ogromni porciji?

• Pogosto nakupujete predelano ali vnaprej pripravljeno hrano, ki vsebuje veliko nezdravih maščob, sladkorja in soli?

• Kadar ste pod stresom, slabe volje ali vas muči žalost, se zatečete v hladilnik ali omarico s sladkarijami/slanimi prigrizki po tolažbo?

• Ali sadje in zelenjavo uživate manj kot enkrat na dan?

Če se prehranjujete po slabih prehranjevalnih vzorcih, pa imate verjetno tudi slabšo ali slabo prebavo, saj zaužijete premalo prehranskih vlaknin, ki so pomembne, da naše črevo optimalno deluje. 

Slovenska študija Inštituta za nutricionistiko v sodelovanju z NIJZ, Inštitutom Jožef Štefan in Biotehniško fakulteto, objavljena v zadnji številki mednarodne znanstvene revije Nutrients, je pokazala, da kar 90 odstotkov Slovencev zaužije premalo prehranskih vlaknin

Odpadne snovi težko prebavljive ali neprebavljene hrane tako ostajajo v črevesju dlje časa in iz njih se lahko sproščajo škodljive snovi, ki nas zastrupljajo in vodijo v resnejše zaplete. Hkrati obloge preprečujejo vsrkavanje hranilnih snovi v naše telo, kot so vitamini in minerali, posledica pa je oslabljen imunski sistem.

Le urejena prebava oziroma čisto črevesje lahko poskrbi za optimalno vsrkavanje hranilnih snovi v telo, s tem pa seveda vpliva na naše zdravje oziroma moč našega imunskega sistema. 

Če želimo imeti urejeno prebavo, je zato nadvse pomembno, da zaužijemo dovolj prehranskih vlaknin, saj te ugodno vplivajo na vrsto zelo različnih funkcij v prebavnem traktu ter na presnovo in splošno zdravje.

Vlaknine veljajo za eno od ključnih sestavin zdrave in uravnotežene prehrane, ker z njimi ustvarimo primerno okolje za razvoj dobrih bakterij ter tako vzpostavimo ravnovesje v črevesju. Poleg tega z vlakninami črevesje tudi očistimo.

To pa ima dokazano ugoden vpliv na zmanjšanje tveganja za nastanek različnih kroničnih nenalezljivih bolezni, vključno s srčno-žilnimi boleznimi, sladkorno boleznijo tipa 2 in rakom.

Preprosti načini, da vaše telo dobi dovolj prehranskih vlaknin

Po besedah raziskovalcev je rešitev pogostejše poseganje po nepredelanih živilih in lastna priprava obrokov iz osnovnih sestavin, vključno s polnozrnatimi žiti, stročnicami ter sadjem in zelenjavo. Strokovnjaki priporočajo vsaj 30 gramov prehranskih vlaknin na dan. Vlaknine najdemo v:

• živilih iz polnozrnatih žit – kos belega kruha (100 g) vsebuje le 2,3 g prehranske vlaknine, veliko pa lahko naredimo že, če ga zamenjamo s polnozrnatim, saj ta vsebuje trikrat več vlaknin kot beli;

• stročnicah, ki so cenovno zelo dostopen vir prehranskih vlaknin in drugih koristnih hranil, s 30 grami kuhanega fižola pa zaužijete približno štiri grame prehranskih vlaknin;

• zelenjavi in sadju, pri čemer so v srednje velikem jabolku štirje grami prehranskih vlaknin, v skledici kislega zelja pa sta približno dva grama prehranskih vlaknin;

• ustreznih prehranskih dopolnilih, kot so aktivne vlaknine Psylliox, ki so najbolj prodajane v lekarnah* in imajo visoko vsebnost prehranske vlaknine (kar 60 g na 100 g).

*IQVIA Slovenija, IMS Market Viewer 2021

Dr. Blaž Ferjančič z ljubljanske biotehniške fakultete je v okviru raziskave prehranske raziskave Si.Menu pojasnil, da prehranske vlaknine v osnovi ločimo na topne in netopne:

»Topne prehranske vlaknine so se v raziskavah izkazale za še zlasti učinkovite pri zmanjševanju tveganja za pojav srčno-žilnih bolezni, saj znižujejo raven krvnega holesterola. Večje količine te vrste prehranske vlaknine najdemo predvsem v nekaterih vrstah sadja, zelenjavi in stročnicah pa tudi na primer v ječmenu in ovsu. Po drugi strani pa imajo večjo vsebnost netopne prehranske vlaknine, ki ima zelo pomembno vlogo pri uravnavanju prebave oziroma pogostosti odvajanja, predvsem žitni otrobi, polnozrnata žita in nekatere vrste zelenjave pa tudi sadje.«

Če menite, da s prehrano težko redno zadovoljite potrebe svojega telesa po vlakninah, pa se je priporočljivo odločiti za ustrezne prehranske dodatke, ki lahko ta primanjkljaj ustrezno nadomestijo.

Rešitev je v aktivnih vlakninah 

Za eno izmed najboljših vlaknin velja vlaknina semena psilium. Ta v stiku z vodo nabrekne in ustvari naraven gel, ki mehča blato in pomaga pri lažjemu odvajanju, med potovanjem skozi prebavni trakt pa nase veže tudi strupe in obloge, ki jih moramo čimprej izločiti.

Prehransko dopolnilo Psylliox vsebuje visoko vsebnost prehranske vlaknine in je kot tak odličen dodatek za vse, ki bi želeli zadovoljiti potrebe po dnevnem vnosu vlaknin, pa jim to s prehrano ne uspe.

Na Psylliox aktivne vlaknine prisega tudi 46-letna Anja:

»Ker imam precej stresno življenje, ki vključuje nešteto obveznosti v en sam dan, sem že kar precej časa – govorimo o nekaj letih – zanemarjala način prehranjevanja. Moji obroki so bili neredni in zelo enolični, moj izgovor pa, da niti doma nimam toliko časa, da bi mislila na to, kaj bom jedla tisti trenutek, kaj šele da bi obroke načrtovala za naslednji dan. Tako sem bila pogosto napihnjena kot balon, na veceju pa sem trpela strašne bolečine v trebuhu in ob odvajanju ter tam prav gotovo preživljala preveč časa (ki bi ga lahko porabila za organiziranje zdravih obrokov). Vseh teh neprijetnosti sem se rešila z aktivnimi vlakninami – in končno spet zadihala – zdaj pa nočem na staro pot in poskušam čim bolj slediti smernicam zdrave prehrane,« nam je zaupala Anja, ki se je po dolgih letih prav z uporabo aktivnih vlaknin Psylliox rešila težav z napihnjenostjo in zaprtostjo.

Prav vsaka malenkost, ki jo počnemo in zaužijemo čez dan, lahko vpliva na našo prebavo in posledično na naše zdravje, zato se le potrudite, da ustreznemu načinu življenja posvetite čim več časa in pozornosti.

Oglasno sporočilo

Ne zamudite: na vas čaka POSEBNA PONUDBA!*
 
Aktivne vlaknine Psylliox so za bralce spletnega mesta sensa.si le za omejen čas na voljo 10 % ceneje. Ob nakupu Psylliox aktivnih vlaknin na spodnji povezavi uporabite kodo SENSA10 in si zagotovite 10 % ugodnost!  

*Akcijska ponudba traja do 17. 12. 2021.