Konopljina semena

Konoplja, tisočletja stara rastlina, od 20. stoletja pa po krivici zapostavljena zaradi prepovedi marihuane, je bila že od nekdaj prisotna v zdravilstvu in na jedilniku vseh družbenih slojev. Evropska unija že nekaj let podpira pridelavo konoplje v industrijske in prehrambne namene, saj v primerjavi z drugimi rastlinami ne obremenjuje okolja, skoraj vsak del pa ima uporabno vrednost.

28. 4. 2010

Konopljina semena vsebujejo veliko vitamina B, ki pozitivno vpliva na možgane in živce ter kožo in lase, pa tudi vitamina E, ki pripomore k plodnosti.

Semena vsebujejo vseh osem aminokislin, ki jih človeško telo ne more proizvajati, jih pa nujno potrebuje za normalno delovanje. Olje iz konopljinih semen je bogato z maščobnimi kislinami omega 3.

Dragoceno je predvsem zaradi vsebnosti alfalinolenske kisline, ki pozitivno vpliva na srce in ožilje ter zelo redke gamalinolenske kisline, ki jo vsebuje tudi materino mleko. Obe maščobni kislini se uporabljata tudi pri zdravljenju rakavih obolenj.

V prehrani uporabljamo konopljina semena cela, luščena ali zmleta v moko. Pražena so okusen prigrizek ali dodatek mislijem, pekovskim izdelkom in solatam. Kruhu in pecivu z dodatkom konopljine moke poudarimo poseben okus po oreščkih.

Prijetno oreškasto aromo ima tudi hladno stiskano konopljino olje, ki je brez holesterola. Olje je priporočljivo uporabljati le v hladni kuhinji, saj ni primerno za segrevanje nad 180 stopinj oziroma cvrtje. Prehranski izdelki iz konoplje so na voljo tudi v drugih oblikah – kot testenine, misliji, sladki prigrizki, bomboni in celo čokolada.

Pesto s konopljo

Sestavine za 2 osebi: 50 g čemaža, 50 g bazilike, 80 g konopljinih semen, 80 g naribanega parmezana, 50 ml ekstra deviškega olivnega olja, 50 ml konopljinega olja, sol, poper

Priprava:
Konopljina semena po želji popražite ali pa kupite že pražena. Čemaž in baziliko zmeljite skupaj s semeni in vmes postopoma prilivajte olje. Vmešajte parmezan ter pesto solite in poprajte. Pesto postrezite s testeninami iz konoplje.