Preberite, kako lahko jesen in zimo preživite brez nahodov, kašljanja in prehladov

Komaj se pojavijo prvi mraz, deževje in tema, naš imunski sistem že oslabi. Povzročitelji prehladov potem nimajo preveč težke naloge. Spodaj nekaj najboljših namigov za zdravo jesen in zimo.

Preberite, kako lahko jesen in zimo preživite brez nahodov, kašljanja in prehladov (foto: Shutterstock) Shutterstock
5. 10. 2015

Tudi če se branite šalov in debelih puloverjev, vam vseeno ne priporočamo, da se oblačite v pretenka oblačila. Če se namreč telo ohladi, se zmanjša tudi prekrvavitev v sluznicah. Telo se tako zelo težko ubrani prodirajočih povzročiteljev bolezni. Idealno je 'čebulno' oblačenje: jakna in puli bosta poskrbela za toploto, če pa se bo pokazalo sonce, ju lahko slečete.

Za dobro delujoče sluznice je zelo pomembna tudi tekočina – od zunaj in od znotraj. Pijte čim več tekočine in poskrbite, da zrak v ogrevanih prostorih ne bo preveč suh. Dovolj je že, če na grelno telo postavite skodelico vode ali pa mokro brisačo. Pozitiven stranski učinek: pri visoki vlažnosti virusi skorajda nimajo možnosti, da bi se prenašali.

Izmenično prhanje in savna urita obrambne mehanizme telesa

Za okrepitev imunskega sistema priporočamo jutranje izmenično prhanje s toplo in hladno vodo. S tem boste svoje telo utrdili do te mere, da bo bolje prenašalo menjavo temperaturnih dražljajev in ga ne bo iz tira vrgel že vsak hladen veter.

Podoben učinek imajo tudi redni obiski savne. Znojenje hkrati odplavlja še klice iz telesa. Prav tako priporočljivo je tudi gibanje na prostem. Če se odpravite ven ob vsakem vremenu, bo vaše telo izgradilo do 15 odstotkov več imunskih celic.

Priporočilo: vsak dan se sprehajajte najmanj 30 minut.

Pozitiven učinek na imunski sistem ima tudi ustrezna prehrana. Kalcij je dober za krepitev celic, veliko pa ga najdete v mlečnih izdelkih. Za imunski sistem sta dobra tudi oljčno in repično olje, stročnice in omega 3 maščobne kisline v morskih ribah.

Karnitin v mesu in perutnini poskrbi za dovolj energije. Za preskrbo z vitamini je idealno tudi veliko svežega sadja. Granatna jabolka vsebujejo substance, ki delujejo proti virusom. Probiotični jogurti in napitki krepijo črevesno floro, ki je pomemben del imunskega sistema.

Babičina kurja juha – prebuditev ob vlažnih in hladnih dneh

Trik naših babic: doma skuhana sveža kurja juha s porom, zeleno, čebulo in korenjem vsebuje veliko aminokislin, ki krepijo imunski sistem.

Ob turobnih dneh smo hitro brez volje in utrujeni. Za preventivo je zato treba izkoristiti vsak sončni žarek. Sonce ne poskrbi le za dobro voljo. Vitamin D, ki ga tvori koža ob izpostavljenosti sončnim žarkom, krepi celoten organizem in preprečuje bolezni.

Staro domače sredstvo za krepitev imunskega sistema je tudi prežvekovanje olja. Zjutraj, takoj ko vstanete, zaužijte 1 žlico olja in ga približno 5 minut prežvekujte v ustih. Na koncu ga povlecite skozi zobe, izpljunite in si umijte zobe. Olje veže klice in ublaži celo vnetje dlesni. Primerno je hladno stisnjeno sončnično in sezamovo olje.

Šal okoli ust učinkovito brani pred virusi

Če se je prehladni val že razširil, potem na krajih, kjer se zadržuje veliko ljudi, priporočamo zaščito ust (na primer s šalom).

Vzrok: večina virusov prodira skozi dihalne poti. Pomaga tudi redno umivanje rok, tako da ne poberete preveč nakopičenih virusov in jih ob drgnjenju nosu ne zanesete v sluznice.

Včasih pa ne pomaga niti največja previdnost. V grlu vas praska, nos pa srbi.Gre za jasna znanilca prehlada. Bolezen lahko zavrejo izvlečki iz konjske grive ali kapske pelargonije. Dražeč kašelj blaži tudi topla kopel z na primer pinijevim mentolom. Inhalacije s kamiličnim čajem pomirijo razdraženo sluznico in poskrbijo, da lahko lažje dihamo.

Tabela najbolj pogostih obolenj