Največje napake o prehrani

Dr. Sanja Toljan nam je razkrila največje napake o prehrani, ki jih lahko še vedno slišimo pri zdravniku, v medijih …

Napake o prehrani (foto: Shutterstock) Shutterstock
14. 4. 2014

Jejte veliko sadja.

Sadje vsebuje veliko sladkorja in ni dobro, da v telo vnašate preveč sladkorja. To dviga inzulin, kar povzroča neravnovesje.

Dva litra vode na dan.

Preveč vode ni dobra rešitev, pijte takrat, ko čutite žejo.

Preveč solimo.

Tudi sol je pomembna za telo, seveda z njo ne smemo pretiravati, a v soli je jod, ki ga potrebujemo, da ščitnica lahko deluje. Uporabljajte je toliko, da bodo vaše jedi okusne.

Pijte veliko mleka.

Ni res, da je zdravo piti veliko mleka. Mleko je hrana za teličke in ne za ljudi. Če ne morete brez mlečnih izdelkov, jejte fermentirane, kot so jogurti in probiotiki, a kupujte jih na kmetiji, ker v probiotikih v prikupni embalaži iz trgovin ni živih bakterij, kislo mleko in jogurt si raje naredite sami.

Jejte petkrat na dan.

S tremi uravnoteženimi obroki na dan – obilnim zajtrkom, porcijo kosila in skromno večerjo nikoli v dnevu ne bomo pretirano dvignili insulina, če bomo nenehno nekaj 'grickali' (najverjetneje ogljikove hidrate), pa bo naš krvni sladkor in z njim inzulin nenehno poskakoval, mi pa bomo ves čas lačni. Podobno se bo zgodilo, če ne bomo jedli – takrat bo nivo sladkorja v krvi prenizek, inzulin pa bo padel.