Naravni nasveti za globok in kakovosten spanec

Ali je vaša noč polna prebujanj, morda težko zaspite ali pa ste pokonci že zelo zgodaj zjutraj, utrujeni celo bolj kot pred spanjem? Poglejmo si nekaj popolnoma naravnih rešitev, s katerimi si lahko pomagate do boljšega spanca.

Naravni nasveti za globok in kakovosten spanec (foto: Shutterstock) Shutterstock
7. 2. 2020 | Promocijsko sporočilo

Kakovosten spanec je izjemno pomemben za naše zdravje in dobro počutje. Posledice neprespane noči lahko občutimo še cel dan, kronično pomanjkanje spanja pa lahko poruši ravnovesje v telesu in vodi v resnejše zdravstvene težave. Najnovejša nevrofiziološka spoznanja celo dokazujejo pomembnost spanja za tvorjenje našega spomina, kajti tudi, ko izklopimo zavest, so naši možgani še naprej aktivni. Takoj, ko zaspimo začnejo predelovati dogodke in čustva, uskladiščijo nova znanja in spoznanja in jih povežejo s prejšnjimi. Ravno zato se nam včasih zdi, da naslednji dan sprejmemo boljšo odločitev kot dan prej (zato tudi radi rečemo, da je stvari bolje prespati in odločitev sprejeti naslednji dan). Jasno je, da pomembnost spanja vsekakor ne gre podcenjevati.

Vzroki za težave s spanjem so različni - pogosto na njih sploh ne pomislimo

Torej, če težko zaspite, ste neprespani ali se ponoči prebujate, razmislite, ali vzrok morda ne tiči v prekomerni uporabi telefona ali gledanju televizije tik pred spanjem. Elektronske naprave, zaradi modre svetlobe namreč močno vplivajo na pojav nespečnosti. Možen vzrok so lahko tudi skrbi, preobremenjenost in pretirano razmišljanje o jutrišnjih opravkih. Če so razlog skrbi, potem si pred spanjem lahko pomagate z vajami za sproščanje.

Prav tako vaše spanje lahko ovira uživanje napačne hrane (živila s tans maščobami, sadni sokovi, jogurti, alkohol itn.) pozno zvečer. Tovrstna živila namreč v telesu povzročijo kopičenje stresnega hormona kortizola, ki je v obratnem sorazmerju s hormonom melatoninom (t.i. spalnim hormonom). Vzrok za slab spanec pa je lahko tudi pomanjkanje spalne rutine. V tem primeru je dobro, da si uredite svoj spalni ritem in hodite v posteljo vsak dan ob isti uri, se pred počitkom umirite ter prostor namenite samo spanju. Tudi telesna aktivnost vsaj dve uri pred spanjem ni priporočljiva. V primeru suma na resnejše težave, pa se vsekakor posvetujte s strokovnjakom.

Kaj pravijo starodavna znanja?

Ajurveda (starodavna tradicionalna medicina iz Indije) priporoča, da pred spanjem nekaj minut posvetite dihalnim vajam in meditaciji, da greste v posteljo dovolj zgodaj in zgodaj vstanete ter da spite na boku in se izogibate ležanju na hrbtu ali trebuhu. Pazite tudi, da bo vaša spalnica primerno ohlajena. Po ajurvedi pa k boljšemu spancu pripomore tudi umivanje nog s hladno vodo ter masaša stopal z zdravilnim oljem pred spanjem.

Če se vsako noč nenamerno prebujate ob določeni uri, postanite pozorni na različne energije, ki se pretekajo po vašem telesu. Starodavna Kitajska medicina namreč prebujanje ob določenih urah povezuje tudi z delovanjem posameznih organov – vzrok za zbujanje tako lahko nakazuje na zastoje energije v določenem organu, ki je aktiven med prebujanjem.

Pomagajte si z antistresno ali obteženo odejo

Študije so pokazale, da lahko z obteženimi odejami izboljšamo spanec in dodamo občutek spokoja in mir, saj simulira objem. Ti simulirani objemi pomirijo žični sistem s stimulacijo in pomagajo pri sproščanju. Tako se boste hitreje sprostili in zaspali, spali pa boste tako, kot si zaslužite.

Enakomerno razporejene steklene kroglice brez BPA zagotavljajo dodatno težo in pomiritev z rahlim in enakomerno razporejenim pritiskom preko celotnega telesa. To spodbuja nastanek melanina in serotonina – dveh hormonov, ki blagodejno vplivata na počutje. Tako boste spali bolj umirjeno in sproščeno.

Obtežena oz. antistresna odeja ima, zaradi svoje posebne strukture izjemno pomirjujoč učinek hkrati pa zmanjšuje stres in tesnobo. Ženske pa bodo še posebej vesele tudi dejstva, da obtežena odeja lahko pomaga lajšati bolečine med menstruacijo.

Obteženo odejo obožujejo tudi ameriške zvezdnice in ne dvomimo, da bo osvojila tudi slovenska srca, saj jo lahko uporabljate kjerkoli – za spanje, za »carkljanje« na kavču, celo v pisarni, ko boste potrebovali minuto odmora ter tudi na stresnih potovanjih – z vami bo povsod, kjer boste želeli.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri