Ohranjanje naravne lepote las

Krtačimo jih, barvamo, belimo, likamo, sušimo z vročim sušilnikom, kodramo, lakiramo ... Za njihovo neubogljivost ne moremo vedno kriviti šampona ali laka za utrjevanje, temveč tudi navade, ki smo jih imeli že mesece in tudi leta pred dnem, ko so se lasje odločili upreti našemu vztrajnemu stiliziranju.

Ohranjanje naravne lepote las  (foto: profimedia.si) profimedia.si
31. 10. 2013

Takoj ko las zraste iz folikula in postane viden, ni več živ. Zato je za nego las potrebno poskrbeti veliko prej, ko so še v začetkih, v porah na lasišču, ki jih ne vidimo.

Folikle lahko negujemo le z zdravo prehrano:

  • z živili, bogatimi s kompleksnimi ogljikovimi hidrati (riž, testenine, polnozrnati kruh), ki foliklom dajejo energijo,
  • esencialnimi maščobnimi kislinami (ribe, oreščki, soja), ki navlažijo folikle,
  • vitamini B6, B12 in biotinom (rumenjak, stročnice, banana, špinača), ki krepijo zunanji del lasu,
  • ter z železom, ki krepi lase in preprečuje izpadanje.


Toda nekaj oreščkov in banan dnevno ter filet lososa za kosilo lasem ne bodo v trenutku podarili sijaja in bujnosti. To, kako so lasje videti danes, nima nič s tem, kar ste jedli včeraj ali nekaj tednov pred tem.

Prosim, brez stresa

Lasje v povprečju zrastejo od 1 do 1,5 cm na mesec. Če vam segajo kodri do ram, je vaš najdaljši las star celo do dve leti.

Ali se lahko spomnite, kaj ste takrat jedli za kosilo? Če danes začnete s kuro vitaminov, mineralov in esencialnih maščobnih kislin, ne pričakujte, da se bo to že jutri odražalo na videzu vaših las. Počakati boste morali kar tri do šest mesecev, da se bo novi prehranjevalni slog za ohranjanje naravne lepote las poplačal.

Toda če se že leta zdravo prehranjujete, so razlog pretiranega izpadanja las lahko stres, hormonsko neravnovesje, bolezni, ki ste jih preboleli, ali zdravila, ki ste jih zaužili, meni ameriški dermatolog Neil Sadick.

Vse to lahko vpliva na nadledvične žleze, ki v okoliščinah duševnega in telesnega stresa proizvajajo več moških hormonov in ta višek povzroča pretirano izpadanje las. Dobra novica je, da lasje po takem prehodnem obdobju stresa ponavadi okrevajo.

Če vas skrbijo lasje, ki slabo rastejo, dr. McKeith omenja, da je hitrost, s katero rastejo, odvisna tudi od delovanja vaših ledvic. Zato pazite na zdravje ledvic, spodbujajte njihovo delovanje z raznovrstno prehrano s čim manj sladkorja in maščob, ker so dragoceni delec mehanizma, kateremu se lahko zahvalimo za dolge in bujne lase.