Okrepite imunski sistem

Nekaj nasvetov, ki vam lahko pomagajo.

17. 10. 2013

Super sedem

Sadje in zelenjavo je treba uživati vsak dan. To žvrgolijo že ptički na vejah, a čeprav se zavedamo, da je bogato z vitamini in minerali ter drugimi dragocenimi snovmi, težko dosežemo številko, kot je pet na dan oz. del vsakega obroka je vsaj en sadež ali vsaj ena vrsta zelenjave. Britanski znanstveniki so dvignili lestvico še višje: pravijo, da bi morali vsak dan zaužiti sedem porcij sadja ali zelenjave. Ta številka vas bo, kot trdijo oni, naredila bolj srečne.

Med primerjanjem prehranjevalnih navad 80.000 ljudi so opazili, da so tisti, ki jedo več sadja in zelenjave – vse tam do osem porcij dnevno – umsko bolj zdravi. Čeprav se osem porcij dnevno zdi kot težko dosegljiv prehrambni cilj, strokovnjaki pravijo, da je tudi najmanjša sled sadja in zelenjave dobrodošla v našem telesu. Ena porcija vključuje 80 gramov, kar ustreza eni rezini melone ali štirim manjšim brstičnim ohrovtom.

Dozo boste najlažje zvišali z jutranjim uživanjem zmečkančka iz sadja in zelenjave ter dodajanjem priljubljenega sadja mislijem ter popoldanskim grizljanjem palčk korenčka, kumar, zelene, paprike, bučk (če si zraven pripravite zeliščno pomako – dovolj je že kisla smetana z drobnjakom ali redkvicami –, lahko takšni grižljajčki postanejo vaš priljubljen obrok – obožujejo ga celo otroci!).

Tekočina

Brez vode ni življenja. Potrebujemo jo v vseh letnih časih. Zdaj, ko od vročine kar puhti, se jo boste najlažje navadili piti – majhno stekleničko, ki jo vedno lahko napolnite, imejte vedno v torbici. Tako se boste navadili piti tudi pozimi; če se vam med hladnejšimi dnevi vseeno zdi nenaravno piti litre hladne vode, jo deloma zamenjajte za tople napitke.

Prehrana, bogata z maščobami in sladkorjem, še bolj zakisa naše telo in ga naredi bolj nagnjenega k boleznim. Če obožujete sladkarije in mastno hrano, vam bo koristila alkalizacija telesa z limono. Vsako jutro popijte kozarec tople vode, v katero ožemite limono.

Strokovnjaki priporočajo tudi čaj iz ingverja in kopriv. Najbolje je, da ga pripravite iz svežih kopriv, dobre pa bodo tudi posušene. Prekuhajte vodo, umaknite jo z ognja in vanjo stresite liste kopriv. Pokrijte. Za eno skodelico vode potrebujete eno pest kopriv.

Olupite ingver in ga naribajte. Količino ingverja določite glede na to, ali imate radi pekoč okus ali ne. Za začetek na eno skodelico naribajte en centimeter ingverjeve korenine. Ingver vmešajte v čaj in ga pokrijte. Po desetih minutah precedite čaj in ga po želji začinite z limono in medom.

Gibanje

Če ne telovadite redno, si zadajte nalogo, da se boste vsaj enkrat na dan prepotiti. Naredite serijo počepov ali trebušnjakov. Energično zaplešite na priljubljeno glasbo, hitro hodite v službo, čistite stanovanje, igrajte se z otroci, naredite toliko pozdravov soncu, kolikor ste stari.  Ljudje, ki telovadijo, so manj podvrženi tveganjem, da bodo zboleli, če se to že zgodi, pa so simptomi bolezni slabši, kar so potrdile tudi raziskave.

Marija Milačič, Kristina Ivčič