Jelena Dimitrijević: "V svoji praksi opažam, da imajo veliko več zdravstvenih težav vsejedi kot rastlinojedci."

Smo v obdobju velikih premikov na osebni in globalni ravni, razvijamo sposobnosti in vpoglede v najbolj skrite kotičke svojega bitja, tako ni presenetljivo, da spreminjamo tudi svoje navade, prepričanja, čutenja, razmišljanja ...

Jelena Dimitrijević: "V svoji praksi opažam, da imajo veliko več zdravstvenih težav vsejedi kot rastlinojedci." (foto: pexels) pexels
5. 11. 2020

Pomembno je razumeti razliko med veganstvom in rastlinojedstvom

Vse več posameznikov se zaradi tega odloča za rastlinski način prehranjevanja. Razlogi, ki stojijo za to odločitvijo, so različni in so predvsem povezani z boljšim zdravjem, etičnimi in sočutnimi principi ter skrbjo za okolje. Zelo pomembno je razumeti razliko med veganstvom in rastlinojedstvom.

Veganstvo predstavlja način in filozofijo življenja in ne le način prehranjevanja. Vegani ne konzumirajo mesa, mleka, jajc, rib, medu ali kakršnihkoli živil živalskega izvora, hkrati stremijo k izključevanju vseh oblik krutosti in izkoriščanja živali za oblačila in v druge namene. Zaradi tega je odločitev postati vegan globoko povezana z našim dojemanjem sveta, pravičnostjo, ljubeznijo do živali, sočloveka in narave. Ko se enkrat odločiš za to pot in so razlogi, ki podpirajo to odločitev na ravni duše in srca, potem ni poti nazaj.

Postati 100 % rastlinojedec je veliko lažje, kot si mislimo, saj je veliko dostopnih informacij, različnih predavanj, delavnic, društev, nutricionistov, receptov, veganskih izdelkov, restavracij, ki nam lahko pomagajo, da bolj zavestno in pogumno prehodimo prve korake. Tudi več kot dovolj je znanstvenih študij, ki potrjujejo pozitivne lastnosti rastlinskega načina prehranjevanja (vegani manj zbolevajo za srčno - žilnimi boleznimi, depresijo, diabetesom, avtoimunskimi boleznimi, rakom …). Seveda govorimo o zdravi, polnovredni rastlinski prehrani (vsakodnevni vnos sadja (4 ali več porcij), zelenjave (6 porcij), polnovrednih žit (4 - 6 porcij), stročnic (2 - 4 porcije), kalčkov, semen, oreščkov (1 - 2 porciji) in ne o predelani rastlinski prehrani. Porcije prilagajamo glede na starost, morfološki tip, zdravstveno stanje, nosečnost, dojenje in aktivnosti. S skrbno načrtovano, raznovrstno in polnovredno rastlinsko prehrano lahko svojemu telesu priskrbimo vse potrebne hranilne snovi.

Edina izjema je vitamin B12 (proizvajajo ga bakterije v zemlji), ki ga v večini primerov moramo dodajati v obliki prehranskega dopolnila. Živimo v sterilnem okolju, nismo v stiku z zemljo, hrano umivamo in razkužujemo, imamo težave s prebavo in presnovo in ga zaradi tega ne vnesemo v zadostni količini. Predelana hrana, veliko sladkorja, soli, stres, onesnaženje, jemanje zdravil, premalo spanja in gibanja, nezadostna izpostavljenost sončni svetlobi so dejavniki, zaradi katerih lahko pride do določenih primanjkljajev ne glede na način prehranjevanja. Pri veganih in pretežnih rastlinojedcih, ki ne skrbijo dovolj o kakovosti in raznovrstnosti živil, ki jih vnašajo v svoje telo, lahko pride do pomanjkanja železa, joda, cinka, vitamina D in omega 3.

Pomanjkanje beljakovin je zelo redko (pojavi se le v primeru, ko ne zaužijemo dovolj kalorij, če zbolimo za anoreksijo in bulimijo ali če imamo presnovne motnje). Pomanjkanje kalcija, ki ga pogosto pripisujejo veganom in vegetarijancem, pa je bolj značilno za vsejede, saj močna zakisanost telesa, ki nastane predvsem zaradi pretiranega uživanja živil živalskega izvora, povzroča izgubo kalcija (kalcij veže nase kisline in jih na ta način telo izloči). Vsaka oblika prehranjevanja je lahko rizična, če ni skrbno načrtovana. Posebej danes, ko je dostopnost in odvisnost od predelanih živil tako izrazita. V svoji praksi opažam, da imajo veliko več zdravstvenih težav vsejedi kot rastlinojedci.

Holistično svetovanje

V hektičnem svetu, v katerem živimo, včasih potrebujemo pomoč, da ponovno najdemo ravnovesje in si povrnemo dobro zdravje in počutje (zaradi nepravilne prehrane, zastrupljenosti, elektrosmoga, jemanja zdravil, premalo ali preveč gibanja, negativnega razmišljanja in različnih negativnih programov ter drugih dejavnikov, ga na žalost dokaj hitro izgubimo). Velikokrat si ne znamo sami pomagati in je zaradi tega dobro, da poiščemo strokovno pomoč. Tako se bomo lažje vrnili na pravo pot in aktivirali procese samozdravljenja.

Če ste se odločili za zdrav in optimalen način življenja, se lahko posvetujete z Jeleno Dimitrijević, holistično svetovalko za zdravo rastlinsko prehrano in certificirano nutricionistko. Leta raziskovanj, zanimanje za zdrav življenjski slog ter vpliv prehrane na telo in splošno počutje so Jeleno pripeljali do Inštituta za naravno medicino, kjer je pridobila naziv certificirana nutricionistka, svetovalka za zdravo rastlinsko prehrano. Od takrat nenehno izpopolnjuje svoja znanja in izkušnje, pripravlja različna predavanja, izobraževanja, delavnice ter piše besedila na temo naravnega zdravja in rastlinske prehrane.

Kako poteka svetovanje?

Na svetovanju se bo Jelena z vami najprej pogovorila (analizirala bo tudi predhodno izpolnjen vprašalnik), sledi pregled telesa (po določenih metodah tradicionalne kitajske medicine) in šarenice, predlog optimalne prehrane glede na zdravstveno stanje ter radiestezijsko ugotavljanje priporočenih prehranskih dopolnil. Če imate zdravniške izvide, jih lahko prinesete s seboj. Poleg pravilne prehrane in jemanja določenih prehranskih dopolnil vam bo svetovala tudi primerne oblike telovadbe ter duhovno-energijske tehnike, ki bodo spodbudile proces samozdravljenja.

Več informacij na www.hranazazivljenje.si