Pozdrav soncu - ena najbolj celovitih in priporočljivih vaj pri jogi

Joga, starodavna indijska veščina zelo pozitivno učinkuje na telo in duha.

8. 4. 2015

Izvajanje joge se nanaša na vse vidike življenja. Asane (položaji telesa), pranajame (tehnike dihanja), mudre (položaji rok, ki predstavljajo psiho), bandhe (blokade za usmerjanje energije) in šatkarme (čistilne tehnike) pripravijo telo in um za višje prakse meditacije in za najvišjo izkušnjo kozmične zavesti.

Učinke jogijskih praks med izvajanjem vaj in po njem so natančno raziskovali znanstveniki in zdravniki po vsem svetu. Rezultati kažejo, da z redno jogijsko prakso obnavljamo in vzdržujemo fizično in mentalno zdravje.

Pozdravi soncu

Pozdravi soncu (surja namaskara), sklop asan (položajev), ki se izvajajo skoraj pri vseh stilih joge na začetku vadbe in kot poklon ter pozdrav ali zahvala novemu dnevu, imajo nešteto koristi in so ena izmed najbolj celovitih in priporočljivih vaj pri jogi.

Pozdrave soncu so nam zapustili razsvetljeni modreci vedske dobe. V jogi sonce predstavlja vitalno silo, ki daje življenje. Idealen čas za vadbo te asane je ob sončnem vzhodu, najmirnejšem času dneva, ali ob sončnem zahodu, ko z vadbo spodbudimo prebavni ogenj.

Vendar je vadba ob katerikoli uri dneva koristna, če le vadimo na prazen želodec. Pozdrave soncu naj bi ponovili po 12-krat v enakomernem, ritmičnem zaporedju, ki izraža ritme vesolja, 24 ur dneva, 12 faz zodiaka in bioritme telesa.

Učinki

S to obliko vadbe:

  • ogrejemo telo, ga pripravimo na nadaljnjo vadbo (če želimo),
  • izboljšamo koncentracijo uma,
  • odpremo pljuča,
  • odpravimo odvečno težo,
  • toniziramo in okrepimo celo telo,
  • vnesemo ravnotežje v živčni sistem,
  • zmasiramo ledvice in notranje trebušne organe ter žleze z notranjim izločanjem,
  • toniziramo jetra,
  • pospešimo prebavo,
  • prekrvavimo, okrepimo in raztegnemo mišice celega telesa.

 

Obstajajo različne izvedbe pozdrava soncu, dva načina si lahko ogledate v videu:

Pozdrav soncu
Pozdrav soncu za ogrevanje