6 stvari, ki jih NIKOLI ne recite tistim, ki trpijo za depresijo ali tesnobo

Poznate koga, ki kaže znake depresije ali tesnobe? Preverite, katerim stavkom se v interakciji z njimi raje izognite. 

6 stvari, ki jih NIKOLI ne recite tistim, ki trpijo za depresijo ali tesnobo (foto: profimedia) profimedia
25. 11. 2022

Depresija je danes najbolj pogosta duševna motnja, antidepresivi so na višku prodaje, statistika svetovne zdravstvene organizacije (WHO) pravi, naj bi jo imelo  med 10 in 15 odstokov ljudi.

Po teh podatkih sodeč je velika možnost, da poznate ali imate v svoji bližini nekoga, ki kaže znake bodisi depresije ali pa tesnobe, anksioznosti, morda tudi napadov panike. Ker nas nikoli niso učili, kaj reči nekomu, ki je denimo depresiven, lahko, kljub temu, da imamo dober namen, nekomu mimo grede škodujemo ali ga prizadanemo.

Navajamo 6 stvari, ki naj jih ne bi rekli osebam, ki imajo tesnobo ali depresijo:

1. “Imaš veliko stvari, za katere si lahko hvaležen.”

Ali pa "poglej na svetlo stran življenja." Povsem razumljivo je, zakaj bi nekdo to rekel, vendar oseba z depresijo tega ne bo videla. Tovrstne izjave lahko celo razume kot: "Ne delam dovolj, da bi bil hvaležen za dobre stvari v svojem življenju." Zopet se lahko pojavi občutek, da niso dovolj dobri. 

Namesto tega lahko rečete: “Jaz te cenim oz. sem hvaležen zate.” Vsi se radi počutimo cenjene, še toliko bolj to potrebuje slišati nekdo, ki je depresiven. Tako jim date vedeti, da se zavedate, da gredo čez težko obodbje in cenite ter občudujete, da so tako močni.

2. “MORAL BI...”

Nikoli ne uporabljajte te besede. Zelo radi drugim rečemo: “Moral bi poskusiti meditacijo, moral bi se sprostiti, moral bi se več gibati, moral, moral…” A to ni v pomoč, vendar običajno vzbudi kontra učinek ter odpor. Ne govorite ljudem, kaj naj naredijo (z izjemo, če vas prosijo za tak nasvet sami).

Namesto tega jih spodbudite, da sami pridejo do ugotovitev, kaj bi morali storiti, brez da ste vi tisti, ki pametujejo. Vprašajte jih: "Kaj ti prinaša mir, kaj rad počneš, kaj si rad počel, kdaj se počutiš dobro, zakaj misliš, da se ne počutiš dobro, kaj ti misliš, da bi moral spremeniti…?" In tako lahko skupaj pridete do rešitev oz. jih spodudite, da do rešitev pridejo sami. 

3. "Vse bo v redu. Samo razmišljaj pozitivno."

Ta stavek jim ne bo dal prav nič pozitivnega. Namesto tega recite raje: “Ne skrbi, sem tukaj zate.” Depresivni ljudje se pogosto počutijo osamljene, če jim date vedeti, da jim stojite ob strani, boste naredili za njih ogromno. 

4. "Bodi srečen."

No, saj veste, prav vsi si to želimo. Ljudje s tesnobami in depresijo še toliko bolj! A če bi bilo tako enostavno, bi verjetno bili srečni. Namesto tega, jim raje prisluhnite, da spregovorijo o svojih težavah, da se odprejo in izpovedo, povejte jim kaj zabavnega, nasmejte jih ter tako osrečite.

5. "So ljudje, ki imajo veliko večje težave..."

Že res, a to ne bo izboljšalo njihovega počutja. Imajo svojo subjektivno izkušnjo, ki je vi ne poznate. Trenutno živijo v svojem svetu, ki nikakor ni prijeten in morda ne vidijo izhoda. Vsakomur so njegove bitke najtežje. 

Namesto tega jim raje prisluhnite in vprašajte, zakaj so zaskrbljeni? In tako spodbudite, da razmišljajo o tem, da morda njihove teževe res niso nerešljive in morda le ni vse tako črno. 

6. "Vse je v tvoji glavi."

Ja, morda gre res za psihološko motjo, a ta stavek jim bo le še povečal občutek, da je nekaj narobe z njimi. Raje jih spodbudite, da se bodo imeli dobro z vami. Pojdite skupaj v naravo, na sonce in svež zrak. Četudi le za trenutek, bo lahko to omogočilo motivacijo nekomu, da lahko še vedno občuti radosti življenja in se bo tako morda tudi sam bolj potrudil, da nekaj ukrene in spremeni pri sebi.

thepowerofideas.ideapod.com