7 znakov, da ste zaradi svojega otroštva danes ČUSTVENO OTOPELI

Vse, kar se dogaja v otroštvu, se odraža tudi v odrasli dobi. Preverite, kako spoznate, če ste zaradi svojega otroštva postali čustveno otopeli.

7 znakov, da ste zaradi svojega otroštva danes ČUSTVENO OTOPELI (foto: Profimedia) Profimedia
11. 8. 2022

Do čustvene otopelosti lahko pride iz številnih razlogov, v veliki meri pa nastane kot posledica težav v otroštvu.

Ko se starš ne odzove na čustvene potrebe svojih otrok, pravimo, da je otrok bil čustveno zanemarjen. Taka oblika zanemarjenosti je precej pogosta, na otroku pa pusti trajne posledice, ki so vidne tudi v odrasli dobi.

Med drugim so takšni odrasli pogosto čustveno otopeli. 

Bi raje živeli življenje, polno vzponov in padcev, veselja in žalosti, frustracij, ponosa in presenečenj? Ali bi raje izbrali življenje, v katerem se premikate več eli manj enako, brez posebnih intenzivnih občutkov?

Morda se sliši nenavadno, a ljudje, ki izberejo prvi scenarij, na splošno živijo srečnejše in bolj polno življenje. Bolj so povezani s svojimi čustvi, zato so navadno veliko bolj izpolnjeni. Ljudje, ki izbirajo drugo možnost, pa so najpogosteje čustveno otopeli.

Morda ste odraščali v družini, v kateri ste imeli občutek, da so vaša čustva nepomembna ali obremenjujoča. Morda ste zaradi čustvenega zanemarjanja v otroštvu razvili mehanizem, s katerim potlačite svoja čustva in si ne dovolite zares občutiti življenja.

Čustveno otopelost je težko prepoznati predvsem zato, ker ljudi spremlja že od malih nog in je to zanje nekaj povsem običajnega. Če tudi vi niste prepričani, če ste čustveno otopeli, si lahko pomagate z naslednjimi prepoznavnimi znaki.

1. Ne občutite sreče - tudi, ko se zgodi nekaj lepega

Morda se znajdete v življenjskih dogodkih, ob katerih se ne počutite tako srečno, kakor se zdi, da se počutijo drugi v podobnih trenutkih.

Mnogi čustveno otopeli posamezniki tudi zelo vesele življenjske izkušnje, kot so poroka, počitnice, diploma, podelitev nagrad, rojstvo otroka, opisujejo kot "blage". Počutijo se odklopljeni od celotne izkušnje in ne občutijo enakega veselja, kakor ostali.

2. Vaša čustva se ne ujemajo z okoliščinami

Se kdaj sprašujete, zakaj se ob izgubi ne počutite bolj žalostni? Podobno kakor v veselih situacijah, tudi v težkih trenutkih, kot so odpoved ali pogreb ljubljene osebe, čutite manj žalosti, kakor bi bilo običajno. V mislih razumete, da bi morali biti žalostni, vendar vaše telo tega enostavno ne čuti.

3. Težko prepoznate svoje občutke

Eden od večjih znakov čustvene otopelosti je tudi ta, da preprosto izgubite stik s svojimi čustvi. S svojimi občutki niste povezani, o njih ne razmišljate in jih ne opazite. Če morate kdaj drugim razložiti, kako se počutite, postanete zmedeni ali se odločite molčati.

4. Intenzivna čustva drugih vas spravljajo v nelagodje

Pogosto vam je neprijetno, ko ljudje okoli vas občutijo močna čustva. Morda je nekdo od vaših bližnjih zelo žalosten ali jezen, vi pa ob tem čutite ekstremno nelagodje. Želite si pobegniti iz situacije in počutite se ogroženo.

5. Po življenju se premikate "na avtopilotu"

Včasih imate občutek, da v življenju samo počnete tisto, kar bi morali početi. Ne delujete v skladu s tem, kar si resnično želite in čutite - vaše življenje je sestavljeno iz opravil, ki jih avtomatsko počnete, saj s tem ustrezate pričakovanjem okolice in modelu "normalnega življenja".

6. Več čutite ob gledanju filma ali branju knjig, kakor v resničnem življenju

Posameznikom, kateri potlačijo svoja čustva, je lažje dostopati do njih takrat, ko je varno in kadar ni osebno. Morda občutite čustva izmišljenega lika v filmu ali nekoga, ki ga vidite v novicah, obenem pa ne morete čutiti svojih čustev.

7. Počutite se prazne

Eden najbolj izrazitih znakov čustvene otopelosti je ta, da se počutite prazne. Tudi, ko se lotite dejavnosti, ki bi vas morale "napolniti", še vedno občutite enako. Morda imate na trenutke občutek, da vam nekaj manjka ali celo fizično čutite praznino v telesu.

Če se prepoznate v katerem od teh znakov, ne pozabite, da za vaše težave obstaja tudi rešitev. Vaši občutki niso izginili; le čakajo, da jih odkrijete. Počasi, postopoma in na varen ter zdrav način lahko podrete svoje zidove in svoje življenje napolnite s čustvi.

Ne glede na to, kaj se vam je dogajalo v otroštvu, lahko obrnete nov list. Danes ste odrasli in vaša dolžnost je, da poskrbite zase. Svoje občutke sprejmite nazaj v življenje ter spoznajte, kako bolj polno življenje lahko na ta način doživite.