9 citatov, ki jih morate prebrati, če trpite za anksioznostjo

Če ste eni izmed občutljivih in anksioznih ljudi, vam bo verjetno najbolj pomagalo prebirati zgodbe ali nasvete ljudi s podobnimi doživljanji.

9 citatov, ki jih morate prebrati, če trpite za anksioznostjo (foto: pexels) pexels
14. 7. 2021

Če je bolj ali manj intenzivna anksioznost vaša znanka, potem vam, sicer dobronamerni nasveti, kot so "pomiri se", "razmišljaj o pozitivnih stvareh", "naj te ne skrbi", "zakaj se obremenjuješ", verjetno ne pomagajo prav nič.

Takšni nasveti vas lahko zgolj pahnejo v občutek nerazumljenosti in morda v še večje nelagodje. 

Seveda si želimo, da se ne bi obremenjevali in da nas ne bi skrbelo! To si želimo bolj kot karkoli na svetu! A nezavedne težnje so močnejše od racionalnih razmišljanj. 

Lahko je svetovati, če ne čutiš močno občutkov, ki preplavljalo tvoje telo. Takrat gre namreč racionalni um skozi okno in telo avtomatsko pade v občutek nevarnosti. 

In če nikoli niste občutili močne in globoke anksioznosti ali tesnobe, ki jo nekateri občutimo - morda zato, ker enostavno nimate takšnih učinkov travm, ali pa, ker ste se naučili dobro zablokirati svoje občutke - potem je zelo težko razumeti, kaj doživlja oseba, ki je anksiozna. 

Če pa ste eni izmed občutljivih in anksioznih ljudi, vam bo verjetno najbolj pomagalo prebirati zgodbe ali nasvete ljudi s podobnimi doživljanji. Le oni lahko zares dajo nasvete, saj so na svoji koži (oz. v svojem telesu in umu) to že doživeli. Pospešen srčni utrip, panika, ponorele misli, napetost v telesu, nesposobnost koncentracije, želja po begu, tornado ali cunami, ki divja v nas...

Ko prebiramo izkušnje drugih, se lahko počutimo manj osamljene in bolj razumljene. Zato smo zbrali nekaj takšnih citatov ljudi, da bi vam morda prinesli nekaj tolažbe in spodbude.

9 citatov, ki jih morate prebrati, če trpite za anksioznostjo: 

1. "Najbolj pomembna stvar, ki si jo zapomnite je, da je V REDU, da čutite, kar čutite. Da, v redu je, da čutite močno in ste v stresu! V redu je, da se počutite izgubljene, da nimate občutka varnosti in sigurnosti. Tudi čisto v redu je, če kdaj nimate pojma, kako boste zmogli preživeti! Toliko pritiska čutimo, da moramo biti ves čas srečni. Pomembno je, da si damo prostor tudi za vse težke občutke. Torej - v redu je, če čutite anksioznost, čeprav je ta neprijetna."  ~Ilene S. Cohen 

2. "Ko opazujete svoje misli, imate možnost, da se odločite, v katere boste verjeli in katere boste spustili, da gredo. Lahko se namreč odločite, da NE boste verjeli v misel, da vas je nekdo namensko prizadel, da ste vi naredili nekaj narobe ali da si zaslužite, da ste obsojani. Te misli so samo reakcije telesa in niso refleksija realnosti."  ~Kimberly Diaz-Rosso 

3. "Ko imate občutek, da bi pobegnili, je čas, da se pogumno soočite s strahom. Čeprav je naš avtomatski odziv, da bi zbežali, da bi se izognili in potlačili občutke, da bi se nekako zamotili... Vsakršno bežanje samo začasno sprosti anksioznost. Strah se bo vedno znova vračal, v isti ali drugačni obliki, vse dokler se ne boste odločili, da se soočite z njim s prijaznostjo." ~Carly Hamilton-Jones 

4. "Ne glede na to, kako globoko vas doleti anksioznost, se v njej vedno skrivajo laži. Čisto mogoče, da vaša anksioznost temelji na lažnem prepričanju. Anksioznost vedno, vedno vsebuje laž! Lahko je ta laž velika ali pa majhna, subtilna in pretkana. Zelo pozorno opazujte svojo anksioznst in odkrili jo boste... Ko jo boste našli, boste anksizonosti odvzeli moč." ~Jason Large 

5. "Namesto da svojo depresijo, anksioznost, žalost, jezo, sram, osamljenost - ali katerokoli čustvo že - potlačite, se raje vprašajte: Kaj mi ta občutek sporoča? Kaj bi naredil drugače v življenju, če bi prisluhnil temu čustvu?" ~Kelly Martin 

6. "Ko delamo zaključke, še preden zares preverimo dejstva glede nečesa, si dovolimo, da v naših misli eksplodira kriza. Naše negativno razmišljanje zlahka pobegne izven nadzora, anksioznost pa se samo povečuje. S tem, kako razmišljamo o okoliščinah, neposredno vplivamo na nivo stresa, ki ga čutimo." ~Paula Jones 

7. "Na neki točki bo minilo. Vedno mine. Po napadu panike obstanemo izčrpani, depresivni, apatični, otopeli, brez energije in osramočeni, z občutkom krivde. Lahko postanemo jezni... A vedno znova pridemo k sebi, zato smo ljudje s paničnimi napadi bojevniki in borci. Vsak dan se borimo. Poznamo naravo zveri. Ne vemo, kdaj se bo prebudila, a vemo, da bomo preživeli ne glede na to, kaj vrže pred nas. Soočili smo se že s smrtjo na svoj način, pa nas ni zares pokopala. Preživeli smo svoj zadnji panični napad, in preživeli bomo naslednjega. Ni druge!" ~Haley West 

8. "Anksioznost pogosto povzroča skrb glede potencialne bolečine, ki bi jo lahko čutili v prihodnosti. Včasih se tako zelo bojimo čustvene bolečine in izgube, da pozabimo, da nas ta ne more fizično raniti. Tukaj pride prav geslo "pomiri se s svojo nelagodnostjo". Ponavadi mislimo, da se moramo počutiti udobno, da smo sproščeni. Včasih pa biti sproščen pomeni, da čutimo nelagodje in smo s tem pomirjeni. Več nelagodja kot smo sposobni sprejeti, manj se bomo ukvarjali s tem, da ga preprečimo." ~Kari Dahlgren 

9. "Sredi anksioznosti se naša vizija v možganih zoža - dobesedno in metaforično. Boj ali pobeg prevzame naše misli, naši možgani gredo v stanje preživetja, v njih ni več prostora za kreativno reševanje težav. Zato imejmo takrat zgolj zavedanje, da se bodo možnosti odprle, ko se bomo pomirili, a jih sedaj ne moremo videti. Čeprav ne vidite rešitve, to ne pomeni, da rešitve ni. Zavedajte se, da je ogromno stvari, ki jih trenutno ne veste - in te neznane, trenutne nevidne možnosti vas bodo lahko kmalu zelo osrečile."  ~Dr. Amy Johnson

Vir: tinybuddha.com, Lori Deschene

Poglejte si še: Kako je biti v odnosu z anksiozno osebo?

ali pa 14 citatov za pomoč pri zdravljenju travm in ran