Duhovni učitelj Deepak Chopra svetuje, kaj lahko naredimo, kadar trpimo hude bolečine, smo bolni ali nas je strah?
Ko pride do fizične bolečine zaradi vnetja, poškodbe ali bolezni, je težko preusmerjati pozornost. Če se bolečini poskušate upreti, se stanje še poslabša. Rumi, svetovno znani duhovni učitelj iz 13. stoletja, je zapisal, da je bolečina zdravilo za bolečino. Torej, sprejmite svojo bolečino, ne da bi razmišljali o tem, kako vas boli. Gre za pozornost, ki je pravzaprav stanje zavedanja, da te nekaj boli in s tem se sproži samoregulacija. Ko začutite bolečino, je najboljše, da se bolečine zaveste, brez kakršnihkoli misli in namenov. Le zavedanje.
Druga stvar, ki pomaga, je meditacija do nivoja transcendence (točke, ko mantra ni več potrebna in misli izginejo). Gre za stanje čiste transcendentalne zavesti, v kateri ni bolečine. Bolečina je del sveta, ki ga omejujejo prostor in čas, vzrok, stanje transcendence pa presega vse to.
Obstaja še ena vrsta bolečine, tista, ki ji rečemo ‒ trpljenje. Poznate tisto: “Zakaj me ni poklical/a?” ali kaj podobnega. Ljudje moramo vse analizirati, za vse moramo imeti odgovor. Moti nas na primer to, da se staramo. Veliko ljudi se postara zato, ker se obremenjuje s pojavom staranja, namesto da bi svoje telo in misli hranili s čim bolj koristnim.
Poleg strahu pred staranjem je tu še najmočnejši strah – strah pred smrtjo. Veliko ljudi si povzroča eksistencialno trpljenje, ki presega fizično bolečino, vendar jo lahko povzroči. Osnovni problem je trpljenje, ki ga povzroča nerazumevanje resničnosti. Vzhodna modrost to imenuje nepoznavanje sebe in gre za zadrževanje nečesa, kar ne moremo zadržati.
Vsaka izkušnja sama po sebi ima vedno začetek, sredino in konec. Izkušnje, ki ste jih imeli kot najstnik, so končane, ne morate jih več zadrževati. Ničesar ne morate zadržati, čeprav ljudje to kar naprej poskušajo. Navezani so na nekaj, kar se premika in spreminja. Kot da bi hoteli ujeti veter.
Temelji človeškega trpljenja so nepoznavanje samega sebe, krčevito povezovanje z nečim, kar ne obstaja, strah pred minljivostjo, naša identifikacija z navideznim in identifikacija z egom.
Peti problem pa je strah pred smrtjo. Edino zdravilo je najti svojo resnično identiteto, ki ni omejena s prostorom in časom. Recimo ji duša. Vzrok vašega trpljenja je, da niste več povezani z njo. S ponovno povezavo s svojim jedrom boste hodili skozi izkušnje, uživali v njih, ne da bi bili na izkušnjo vezani. Modreci iz vzhodnega sveta pravijo, da je povezava z izkušnjo povezava s karmo. Z osvoboditvijo karme osvobodimo svojo ustvarjalnost in tu je ključ do celjenja našega fizičnega, psihičnega in čustvenega telesa. Spomin na našo celoto, torej na to, kdo v resnici smo.
Preberite si še: Deepak Chopra: "Človeštvo je skoraj v celoti programirano, kar 99,9 odstotka ljudi nikoli ne razmišlja samostojno"
in dr. Bruce H. Lipton: Raka ne povzročajo geni, temveč vedenje, ki se prenaša s staršev na otroka