Od kod v resnici izvira DEPRESIJA? Pojasnjuje dr. Gabor Mate

25. 4. 2024
Deli
Od kod v resnici izvira DEPRESIJA? Pojasnjuje dr. Gabor Mate (foto: posnetek zaslona Lewis Howes)
posnetek zaslona Lewis Howes

Preberite si razlago o depresiji in vzgoji otrok, ki jo je v nedavnem podkastu podal uspešen avtor in zdravnik dr. Gabor Mate.

"Če otroka zares ne vidiš, če ne sprejemaš njegovih čustev, jih bo moral potlačiti. Kaj je druga beseda za potlačitev čustev? Depresija. Od kod torej pride depresija? To ni bolezen. Depresija pomeni, da si moral potlačiti svoja čustva. Dobesedno si jih moral potlačiti, ker jih nisi mogel izraziti. Zakaj si moral potlačiti čustva? Za to, da si lahko ostal povezan s svojimi starši. Z drugimi besedami; šlo je za mehanizem obvladovanja, ki ga telo uporablja, da lahko preživi. Večina bolezni - pa naj gre za psihične ali fizične ali oboje - pride iz takšnih mehanizmov oblezovanja. Gre torej za normalen odziv telesa na abnormalne situacije. 

Ni normalno za otroka, da je na kakršenkoli način izgnan iz bližine staršev. Če pogledamo domorodna ljudstva - oni imajo otroke vedno in povsod s seboj, otroci nikoli ne ostanejo sami. Ko so romarji prispeli v Severno Ameriko, so bili zelo razburjeni, ko so videli, kako domorodci vzgajajo svoje otroke. Pa veste, zakaj? Ker domorodci nikoli niso udarili svojih otrok. Kristjani tega niso morali razumeti. 

Otroke so domorodci hranili. Narava ima svojo naravno agendo, da naj bi zrastel tako, da zmoreš samoregulacijo (uravnavati samega sebe) in si kot odrasla oseba povezan s seboj in z drugimi ljudmi. To je naravna agenda, ki je enaka kot je agenda, da iz želoda nastane hrast. Ampak želod ne postane hrast spontano. Za to potrebuje prave pogoje. Hrast ne uči želoda, kako postati hrast, ampak mu more priskrbeti hranila, svetlobo, zemljo in vodo. Tako lahko želod postane drevo - ob pravih pogojih. 

Narava ljudi je, da postanejo samoregulativna družbeno odgovorna bitja. Razvijamo se, ko imamo prave pogoje. Ne gre torej za vprašanje učenja vseh teh stvari... Temveč, kako zadovoljiti otrokove potrebe in mu dati prave pogoje, da bo razvil samoregulacijo. Otroci se učijo posledično - ker je starš samoreguliran in ga opazujejo, kako to počne. Starš se recimo zaveda svoje jeze, vendar zaradi tega ne kriči na svojega otroka.

V pravem okolje, se lastnosti samoregulacije spontano razvijejo v človeškem bitju. Naša družba se vedno sprašuje, kako se naučiti te in te veščine. Seveda, učenje je pomembno, ampak bolj pomembna je otrokova spontana rast v pravem okolju. Današnja toksična družba pa je posledica tega, da svojim otrokom ne znamo zagotoviti pravega okolja za rast."

IZ VIDEA:

Preberite si še:

Novo na Metroplay: O duhovnih praksah v psihoterapiji | Prof. dr. Borut Škodlar