Kaj storiti, če se v odnosu počutite nezaželeno

Vsi se želimo počutiti zaželeni in povezani z našimi partnerji, saj nam to prinaša ljubezen in toplino – a občutek nezaželenosti je v zvezi zelo pogost. 

Kaj storiti, če se v odnosu počutite nezaželeno (foto: pexels) pexels
8. 9. 2021

Še posebej, ko začetna zaljubljenost v odnosu popusti, lahko dolgotrajna razmerja postanejo dolgočasna in vodijo do občutkov frustracije, nezaželenosti ali drugih potencialnih težav. Pomembno je omeniti, da obstaja veliko razlogov, zaradi katerih se nekdo lahko počuti nezaželen, vključno z vzroki, ki lahko pomenijo globlje težave s samim sabo ali z odnosom.

Kako veste, da se počutite nezaželeno, in da za tem ne stoji kakšna druga težava?

Nekateri izmed znakov so lahko:

-       odnos se velikokrat zdi bolj enostranski

-       vaš partner ne da pobude za romantiko, seks ali intimnost

-       vaše spolno življenje se je spremenilo

-       opazili ste, da se je partner umaknil (v primerjavi s prejšnjimi prizadevanji)

-       partner vas ne posluša, ko delite svoje zgodbe ali izrazite svoje pomisleke

-       pomanjkanje zanimanja za kvalitetno preživeti skupni čas

-       nezanimanje za fizični dotik (poljubljanje, objemanje, držanje za roke ipd.)

Obstaja veliko razlogov, zakaj se morda počutite nezaželeno. Lahko obstaja globlji razlog za vaše počutje, o katerem bi morali razmisliti, ki nima povezave z vašim partnerjem, ampak z vami samimi.

Takšni potencialni vzroki ali sprožilci so lahko:

-       negotovost

-       ljubosumje

-       osamljenost

-       nesrečnost v zvezi

-       stvari so postale dolgočasne ali zastarele

-       spolna nekompatibilnost

-       romantična nekompatibilnost

-       nerazrešene travme

-       pretekle izkušnje, v katerih ste se počutili nezaželene

Če ugotovite, da imajo vaši občutki zaželenosti vseeno direktno povezavo z vašim partnerjem in ste nagnjeni k temu, da to jemljete osebno, razmislite o naslednjem. Velikokrat razlogi za partnerjevo obnašanje niso tako močno povezani z vami, kot pa s partnerjem samim in stvarmi, ki se mu dogajajo v življenju.

Razlogi za odmik so lahko:

-       stres

-       depresija

-       anksioznost

-       nizek libido

-       težave s samopodobo

-       varanje

-       težave v službi

-       psihična ali fizična izčrpanost

-       izogibanje

-       druge osebne zadeve

Kako se lotiti občutkov nezaželenosti

Najprej sami razmislite o tem, kar čutite. Od kod prihaja ta občutek? Bi lahko izviral iz negotovosti, ljubosumja ali iz kakšne druge globoko zakoreninjene težave? Pri tem vam lahko pomaga zapisovanje svojih misli na papir, meditacija ali sprehod na samem. 

V drugem koraku vam bo morda v pomoč tudi pogovor z ljubljeno osebo. Morda bo vaš partner lahko prisluhnil vaši zaskrbljenosti, vam ponudil dragocen vpogled v situacijo in delil svojo plat te zgodbe. Iz tega pogovora lahko lažje ugotovite, ali vaši občutki temeljijo na stvareh, povezanih s partnerjevim vedenjem ali imajo povezavo z vami samimi.

Ko se pogovarjate s partnerjem, se poskusite izogniti zvračanju krivde za svoje občutke nanj. Takšen način pogovora lahko hitro aktivira obrambne mehanizme in naredi pogovor manj produktiven ali celo povzroči, da se partner umakne ali zapre. Bodite odprti in iskreni glede tega, kako se počutite.

Lahko vprašate tudi, kaj lahko storite vi ali na čem lahko delata skupaj, da razrešita ta problem. To lahko vključuje načrtovanje časa za intimnost, besedne afirmacije, da ni nič narobe ali pa razpravljanje o možnih vzrokih, ki privedejo do takšnih čustev. Dolgoletne zveze lahko sčasoma postanejo dolgočasne in zastarele, če partnerja ne vlagata truda v ohranjanje vznemirljivosti in novosti. Skupaj lahko načrtujeta kaj pustolovskega, kar bi lahko vašemu odnosu dodalo več intenzivnosti in razburljivosti (in kar lahko posledično pripomore tudi k občutku zaželenosti). 

Če se vam zdi, da sami ne znate najti prave poti, če pogovor in samorefleksija ne pokažeta rezultatov, ki ste si jih želeli, je lahko dobra odločitev tudi pogovor s terapevtom. Ta lahko pomaga vam in/ali vašemu partnerju, da bolje razumeta temeljni vzrok za vaše občutke, pomaga, da se počutite razumljeno in slišano ter predlaga, kako najti ustrezno rešitev. Terapevta lahko obiščete posamično ali pa obiščete partnersko terapijo.

Kdaj končati razmerje

Če ste raziskali vse težave, se pogovorili s partnerjem in niste našli nobene ustrezne rešitve ter prišli do ugotovitve, da so res izgubili interes za zvezo, je morda čas, da odnos zapustite.

»Pomembno je poskrbeti zase in se ločiti od odnosa, ki ne deluje več,« pove terapevtka za odnose dr. Tammy Nelson, ki ljudem v takšnih situacijah priporoča, naj prenehajo čakati, si želeti in upati, da se bodo stvari spremenile. Konec koncev je vaš cilj, da poiščete odnos, ki zadovoljuje vaše potrebe, kjer se počutite srečne in zaželene, namesto da izgubljate svojo energijo na mestih, kjer tega ne morete več dobiti. 

Vir: verywellmind.com, prevedla Pika Vrčkovnik 

Poglejte si še: Na Zemlji vladajo odnosi in preko njih se učimo najtežjih in najbolj pomembnih lekcij