Javor Škerlj Vogelnik, trener nenasilne komunikacije, odgovarja na vprašanje, kako ravnati, ko nas nekdo verbalno napade.
Kako naj se soočimo z napadalnim govorom, ko nas nekdo napade in obtožuje?
Ko nas nekdo obtožuje, se zavedajmo, da je vse to, kar nam govori (obtoževanje, psovke, grožnje…) tragični izraz, s katerim skuša zadovoljiti določene svoje potrebe in ob tem žal ni sposoben aktivnega stika z energijskim potencialom svojih čustev, kaj šele obzira do nas in naših potreb. Ne gre za to, da bi bilo s tako osebo karkoli narobe, zgolj nima kapacitete, moči in zavedanja.
Ko se znajdemo v takšni situaciji, je pomembno, da vemo, da besede, ki jih druga oseba izgovarja, nimajo direktne veze z nami. Večkrat ljudje na način obtoževanja ali s povzdignjenim glasom skušamo sproščati lastne napetosti in frustracije in se brez obzira ali predhodnega dogovora “znašamo” nad drugimi.
V kolikor se izurimo, lahko, če želimo, razburjenemu človeku ponudimo tako imenovani “empatični zaobjem”. Gre za tehniko poslušanja. Seveda to ni vedno enostavno, odvisno je tudi od naše lastne kapacitete in ohranjanja lastnega centra, naše sposobnosti razmejevanja, ter naše sposobnosti ljubečega prevzemanja odgovornosti za naše lastne občutke. Težava je v tem, da se tovrstnih načinov in tehnik komunikacije nismo nikoli učili.
Javor Škerlj Vogelnik, trener nenasilne komunikacije, vas vabi na delavnico ta vikend, več informacij najdete TUKAJ.
Za več informacij obiščite: FB stran, spletno stran: www.javorvogelnik.com ali pišite na javorvogelnik@gmail.com
Preberite si interviju: Javor Vogelnik: "Pozabili smo, da druge osebe ne morejo biti odgovorne za naše občutke..."