Pri meditaciji je potrebno biti pozoren na to, kako jo uporabljamo in umestimo v svoje življenje.
Kdaj meditacija lahko pomaga in kdaj ne?
Aleš Ernst: "Tako je kot pri vseh stvareh; od športa do dela. Ločiti moramo med uporabo in zlorabo. Če znamo določeno vedenje, pristop, metodo oz. karkoli, tudi meditacijo, primerno umestiti in dovolj dobro razumeti, kje nam pomaga in kje ne, potem jo lahko uporabljamo, sicer pa, če hočemo ali ne, pride do zlorabe.
Tudi z AEQ metodo je enako, ni nobene razlike. Noben pristop namreč ni vsemogočen, noben pristop ni tak, da je za vse dober in da za nič ne škodi, ker je to nemogoče. Pri meditaciji je enako.
Kar sem videl pri strankah, s katerimi sem delal, je, da če so imeli dovolj visoko čustveno zrelost, so lahko z meditacijo še bolj jasno določili in razumeli, kje so problemi in vzroki za njihove probleme. Vložili so namreč čas v fokus in stik s seboj, da so se umirili in upočasnili delovanje uma.
Način, kako gledam na meditacijo, je tudi ta, da greš z meditacijo v depresijo možganov oz. zavesti, umiriš um. To je lahko koristno, ne pa vedno.
Opazil sem tudi, da če so ljudje uporabljali meditacijo, da so z njo prikrili ali začasno odpravili posledice prenizke čustvene zrelosti in s tem nezmožnosti, da bi primerno razumeli in vplivali na odnose, v katerih živijo vsakodnevno, potem so meditacijo vedno bolj zlorabljali. Ko nekaj zlorabljaš, pa naj bo to kladivo, televizor, hrana ali karkoli, potem iz nečesa, kar je lahko dobro, narediš slabo. Tukaj je največji izziv meditacije; kako jo dejansko uporabiti.
Na koncu koncev pa je osnovna logika zgodovine, da boš rešitev našel tam, kamor te je najbolj strah pogledati. Vidim, da se ta novejši "new age" pristop pogosto ravna tako, da poskušaš pozabiti, odmisliti, prikriti, odstraniti, kar je hudo, in iščeš rešitve samo v lepem. To v praksi življenja ne deluje.
Moraš se znati soočiti s tem, kar ni v redu. To spoznati, sprejeti in spremeniti na boljše. Se spopasti z "zmajem", ki ti preprečuje, da bi šel naprej in postati junak, da si zaslužiš biti boljši in iti na višjo raven. Če hodiš v hrib, je logično težje, kot če hodiš po ravnem. S primerno pripravo in treningom si lahko olajšaš pot v klanec, ali pa si jo otežiš. Vendar, če hočeš priti višje, moraš v klanec."
Iz Sensa podkasta:
Preberite si še:
ODPRTE ZVEZE: Želja po svobodi ali strah pred bolečino? (odgovarja Aleš Ernst)
Aleš Ernst: "Oče bi moral s svojim vedenjem omogočiti ženski, da ima dovolj sproščeno nosečnost"
Včasih meditacija ne deluje ali ima celo negativen vpliv (dr. Vesna Mirt)