Če z avtom zapeljete v pregloboko vodo, so lahko posledice katastrofalne.
Če v motor prek zajema za zrak in filtra motor posesa tudi nekaj vode, se stvari hipoma dramatično poslabšajo. Bati v valjih namreč še vedno stiskajo mešanico, ki se ji je 'pridružila' še voda. Te pa bati ne morejo stisniti in pritisk, ki zaradi tega nastane, je običajno preveč za številne mehanske dele motorja. In vaš motor je v hipu le še kup ničvredne kovine, ki potrebuje celotno obnovo!
Kaj torej storiti?
Predvsem je bistveno, da na delih ceste, ki jih ne poznate, ne silite z glavo skozi zid. Torej – nikar ne poskušajte prečkati poplavljenega dela ceste, četudi se vam zdi, da bi morda vseeno šlo. Raje počakajte, najdite obvoz ali pa, če je to mogoče, preverite, kako globoka je voda. Če je voda globoka do 20 cm, ste vendar na varni strani (govora je o osebnih vozilih, limuzinah, kombilimuzinah, pri športnih terencih je ta prag nekoliko višji).
Vendar pozor: vodno oviro kljub temu vedno prečkajte izredno počasi, s tempom pešca. Bistveno je, da pred avtomobilom ne ustvarite vala, da torej od odrivate vode in ne pospešujete, sicer bo voda pljusknila prek motornega pokrova in v glavnem dosegla tudi odprtino za zrak.
In če slutite, da je motor zajel vodo?
Količina škode je odvisna od več dejavnikov – predvsem od količine vode, tipa motorja, občutljivosti motorja, položaja filtra … Če sumite, da je motor zajel večjo količino vode, nemudoma ustavite. In ne poskušajte zaganjati motorja. Vse ostalo je stvar mehanike in vlečne službe.
Razen če lahko odvijete svečke motorja – potem si lahko pomagate sami, da med zaganjanjem motor sam 'spiha' vodo iz zgorevalnega prostora. Če je motor zajel večjo količino vode in ste se želeli s pospeševanjem prebiti do suhega konca ceste, pa je itak zelo verjetno, da je bridek konec motorja neustavljivo blizu.
Pri bolj nedolžnih prečkanjih in čudnih tresljajih ter zvokih motorja na primernem kraju ustavite in preverite, ali je filter zraka morda vlažen. Potem je vendar bolje poiskati pomoč vlečne službe in mehanika. Če motor še teče, potem je bila količina vode dovolj nedolžna, da jo je motor lahko sam 'prežvečil'. In preživel. Kljub temu pa, če sumite, da motor čudno teče in zveni, obiščite mehanika.
Vir: avto-magazin.si